|

بررسی نقاط ضعف و قوت سرخابی ها در آستانه دربی؛ برگ برنده یحیی چیست؟

استقلال و پرسپولیس

مقایسه خط به خط پرسپولیس و استقلال، نشان می‌دهد هر تیم در کدام نقاط زمین می‌تواند برتری را به دست آورد.

لینک کوتاه کپی شد

پرسپولیس و استقلال با امتیازاتی نزدیک و عملکردی متفاوت، وارد دربی تهران می‌شوند. پرسپولیس، صاحب یکی از بهترین خطوط حمله لیگ برتر است و در خط دفاع، نتوانسته انتظارات را برآورده کند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال 360، استقلال برعکس آن‌ها، در دفاع فوق‌العاده بوده و خط حمله‌اش، توقعات را برآورده نکرده است. مقایسه خط به خط پرسپولیس و استقلال، نشان می‌دهد هر تیم در کدام نقاط زمین می‌تواند برتری را به دست آورد.

81 مقابل 98

تکلیف دروازه پرسپولیس در دربی، کاملا روشن است. حامد لک پس از چند هفته نیمکت‌نشینی، به دروازه پرسپولیس برگشته و بعید به نظر می‌رسد یحیی گل‌محمدی، بخواهد تغییری در دروازه تیمش ایجاد کند. پرسپولیس پیش از دربی، با دو کلین‌شیت پیاپی مقابل صنعت نفت و نفت مسجدسلیمان، طلسم گل خوردنش در تمام مسابقات این فصل را هم شکست.

آمار گل‌های خورده استقلال، از پرسپولیس بهتر است اما درباره دروازه‌بان این تیم، هنوز تردیدهای زیادی وجود دارد. حسین حسینی، رشید مظاهری و علیرضا رضایی، سه دروازه‌بانی هستند که این فصل برای استقلال به میدان رفته‌اند. شانس رضایی برای بازی، بیشتر از سایر گزینه‌هاست. رضایی با دو کلین‌شیت در 3 مسابقه و فقط یک گل خورده، آمار بهتری در این فصل نسبت به حامد لک با 2 کلین شیت در 5 بازی و 3 گل خورده دارد. با این حال، تجربه لک می‌تواند برتری او در لحظات حساس مسابقه را رقم بزند.

دست باز مجیدی

استقلال با 2 گل خورده، یکی از بهترین خطوط دفاعی لیگ را در اختیار دارد و پرسپولیس، تا قبل از دو هفته اخیر در تمام مسابقات گل خورده بود. جلال حسینی، کاپیتان پرسپولیس هم به دربی نمی‌رسد و این تیم باید با زوج فرشاد فرجی و علی نعمتی وارد زمین شود. مهدی شیری و سعید آقایی هم احتمالا به پست تخصصی‌شان دربی برمی‌گردند.

در استقلال، گزینه‌های زیادی برای بازی در ترکیب اصلی وجود دارند. سیاوش یزدانی، قطعا در ترکیب اصلی خواهد بود و دو نفر از بین روزبه چشمی، محمد دانشگر، عارف آقاسی و محمدحسین مرادمند در کنار او به میدان می‌روند. شانس مرادمند و چشمی، بیشتر از دو نفر دیگر است. استقلالی‌ها که این فصل سخت موقعیت می‌دهند و گل می‌خورند، در خط دفاع دست بازتری دارند و فرهاد مجیدی، می‌تواند به حفظ کارنامه خوب دفاعی تیمش در دربی امیدوار باشد.

برگ برنده یحیی

داشتن دو ستاره خلاق و ملی‌پوش، برگ برنده پرسپولیس در خط هافبک است. مهدی ترابی و وحید امیری، که هر دو سابقه درخشش در دربی را هم دارند و این فصل برای پرسپولیس گل‌های حساسی ساخته‌اند. در کنار این دو نفر، میلاد سرلک و کمال کامیابی‌نیا، هافبک‌های دفاعی پرسپولیس خواهند بود و رضا اسدی، احتمالا همچنان روی نیمکت می‌نشیند. داشتن این ستاره‌های باتجربه، دست بالا را در خط هافبک به پرسپولیس می‌دهد.

در استقلال وریا غفوری و جعفر سلمانی، می‌توانند از دو سمت خط دفاع برای پرسپولیس دردسرساز شوند. بازی کردن سلمانی البته، قطعی نیست. آرش رضاوند و مهدی مهدی‌پور هم وظیفه طراحی حملات را دارند. تقابل آن‌ها با کامیابی‌نیا و سرلک، می‌توانند تاثیر پررنگی روی نتیجه نهایی دربی داشته باشد.

خط حمله دربی‌باز

کوین یامگا، بهترین گلزن استقلال و ستاره این تیم در این فصل بوده است. او در دربی هم امید اول گلزنی تیم مجیدی خواهد بود. پای امیرحسین حسین‌زاده هم به گلزنی باز شده و با روحیه‌ای بالاتر از همیشه، می‌تواند شگفتی‌ساز بازی بزرگ پایتخت باشد. تنها سوال باقی مانده، در نوک خط حمله استقلال است. رودی ژستد در هفته‌های گذشته، مهاجم ثابت استقلال بوده اما عملکرد ضعیف او و آمار فوق‌العاده ارسلان مطهری در دربی، می‌تواند ژستد را روی نیمکت بفرستد. مطهری سابقه گلزنی در این فصل و در دربی را هم دارد.

مهدی عبدی و عیسی آل‌کثیر هم دو گزینه اصلی گل‌محمدی برای دربی هستند. هر دوی آن‌ها این فصل برای پرسپولیس گل زده‌اند و قبلا جزو گلزنان دربی بوده‌اند. احتمالا اینکه یکی از آن‌ها روی نیمکت بنشیند و امید عالیشاه در ترکیب اصلی به میدان برود هم کم نیست. عالیشاه هم توانسته قبلا در دربی دروازه استقلال را باز کند. کیفیت بالای بازیکنان هجومی، کیفیت خط حمله دو تیم را در یک سطح قرار می‌دهد اما آمار گلزنی پرسپولیس، به لطف خط هافبکش بیشتر بوده است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها