|

شمس: نمایندگان مجلس اساسنامه فدراسیون فوتبال را تصویب خواهند کرد

حسین شمس گفت: فکر می‌کنم دولتمردان و نمایندگان مجلس با درک شرایط موجود بهترین تصمیم را می‌گیرند.

لینک کوتاه کپی شد

حسین شمس ابتدا با اشاره به شرایط فوتسال ایران، گفت: عدم نتیجه‌گیری تیم ملی فوتسال در جام جهانی لیتوانی موجب نارضایتی گسترده از شرایط تیم ملی فوتسال شد و این نارضایتی با مشخص نشدن سرپرست کمیته فوتسال ادامه داشت تا اینکه پس از نزدیک به ۳ ماه، سرپرست کمیته فوتسال به تازگی منصوب شد. در واقع چند ماه از برنامه‌های فوتسال آسیا و جهان عقب ماندیم. از طرفی مسابقات کافا که احتمالا ایران میزبانش خواهد بود را در پیش داریم، در حالی که تکلیف تیم ملی جوانان هنوز مشخص نیست و به نظرم صانعی و همکارانش باید هر چه سریع‌تر کار را شروع کنند تا قهرمانی این رقابت‌ها را کسب کنیم.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از خبرگزاری مهر؛ شمس در خصوص برنامه‌های آتی تیم ملی بزرگسالان تصریح کرد: انجام بازی دوستانه با ایتالیا در تقویم تیم ملی قرار گرفته اما هنوز مشخص نیست چه کسی به عنوان سرمربی روی نیمکت تیم می‌نشیند. لازم است کمیته فوتسال سریعا هدایت تیم ملی را به فردی شایسته بسپارد. مسابقات مقدماتی جام ملت‌های فوتسال آسیا نیز در پیش است و مثل برق و باد این چهار، پنج ماه می‌گذر و اگر سستی کنیم با مشکل مواجه خواهیم شد. از طرفی باید به شرایط سایر تیم‌ها نیم نگاهی داشته باشیم، مثلا تیم ملی تاجیکستان که همیشه در دور مقدماتی با ما همگروه است با ۱۰، ۱۵ ایرانی که به لیگ خودش برده به تازگی یک لیگ قوی را پشت سر گذاشته است. معتقدم که تاجیکستان به زودی از قدرت‌های آسیا خواهد بود.

سرمربی پیشین تیم ملی فوتسال ایران افزود: باید تیم جدیدی با استفاده از بازیکنان جوان بسازیم و کارش را شروع کنیم. ضمن اینکه نوامبر سال آینده مسابقات داخل سالن آسیا در تایلند برگزار می‌شود و باید تصمیم گرفته شود که با چه تیمی در این مسابقات شرکت می‌کنیم. در کل کار بسیار سخت است و اصولی و همکارانش باید سریع‌تر «آب رفته را به جوی بازگردانند».

شمس با اشاره به خطر تعلیق پیش‌روی فوتبال ایران تصریح کرد: اصلا نمی‌توانم درک کنم چرا در تصویب اساسنامه تا این حد تعلل می‌شود. این یک کار ملی است که مجلس شورای اسلامی باید خیلی سریع نسبت به تصویب آن اقدام کند، اما اینکه چرا تعلل شده بر من پوشیده است.

وی ادامه داد: از دست رفتن زمان در تصویب اساسنامه بسیار خطرناک شده است و اگر تا اسفندماه نتوانیم اساسنامه را مصوب و به فیفا اعلام کنیم، آش همان و تعلیق دوباره همان. اکنون مجلس بهترین فرصت را دارد تا علاقه خود به ورزش و فوتبال را به صورت عملی ثابت کند. لازم است همه نمایندگانی که در حوزه‌های انتخاباتی خود درباره فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی اظهار نظر می‌کنند با مصوب کردن اساسنامه ضمن اثبات علاقه خود به فوتبال، این دغدغه بزرگ جامعه فوتبال را رفع کنند. در نهایت فکر می‌کنم که دولتمردان و نمایندگان مجلس با درک شرایط موجود بهترین تصمیم را می گیرند و با رأی قاطع اساسنامه را تصویب خواهند کرد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها