|

مشکل شرکت توسعه و تجهیز با پرسپولیس چیست؟

دیدار تیم‌های پرسپولیس و نفت مسجدسلیمان با تاخیر ۳۰ دقیقه‌ای در ورزشگاه آزادی مواجه شد

لینک کوتاه کپی شد

از قرار معلوم، شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی، متولی اداره ورزشگاه آزادی قیمت اجاره این ورزشگاه برای هر مسابقه را از ۱۳۰ میلیون تومان تا هفته پنجم، با جهش حدودا ۱۰ برابری به یک میلیارد و ۲۳۹ میلیون تومان افزایش داد که باشگاه پرسپولیس از پرداخت چنین مبلغی برای برگزاری مسابقه عاجز ماند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از پارس فوتبال؛ در نهایت به علت پرداخت نشدن این مبلغ، مسئولان ورزشگاه اجازه ورود عوامل سازمان لیگ برای نصب تبلیغات محیطی را ندادند و سازمان لیگ هم برابر مقررات اجازه دمیده شدن سوت آغاز مسابقه را صادر نکرد.

طبق آیین نامه سازمان لیگ، باشگاه‌های میزبان هر مسابقه، موظفند ۲۴ ساعت قبل از هر بازی، ورزشگاه مدنظر خود را بدون هر گونه تبلیغات، در اختیار سازمان لیگ قرار دهند و آن‌ها به عنوان متولی تبلیغات محیطی لیگ برتر، مطابق قراردادهای جاری خود اقدام به نصب و نمایش تبلیغات شرکت‌های طرف قرارداد می‌شوند.

این مشکل و کشمکش میان شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی، منجر به پافشاری سازمان لیگ برای اجرای قانون و جلوگیری از شروع مسابقه شد تا در نهایت با دستور وزیر ورزش و جوانان، بدون پرداخت مبلغ ۱۰ برابری، مسئولان سازمان لیگ وارد ورزشگاه شوند و با روشن کردن تابلوهای تبلیغاتی، مسابقه را برگزار کنند.

عاصم یوسفی، رئیس شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی در اظهاراتی عجیب، علت این افزایش ۱۰ برابری را خودداری سازمان لیگ از پرداخت درآمدهای خود از محل تبلیغات محیطی ذکر کرده و اعلام کرد این مشکل به علت رفتارهای سازمان لیگ بروز کرده است. به گفته این مقام مسئول، سازمان لیگ برای برگزاری بازی‌های خود، باید سهم ورزشگاه‌ها را از محل تبلیغات محیطی پرداخت کند!

او در حالی این مساله را مطرح کرد که بحث تبلیغات در ورزشگاه ‌ها هیچ ارتباطی به مالکان مجموعه‌ها ندارد و آنها موظف هستند، مبلغ مدنظر خود برای یک مسابقه را دریافت کنند و در نتیجه شرکت توسعه و تجهیز هم هیچ دخل و تصرفی در نحوه تبلیغات مسابقات فوتبال چه از سوی سازمان لیگ و چه از طرف باشگاه‌ها ندارد.

مطمئنا افزایش اجاره بهای ورزشگاه آزادی حق طبیعی شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی است اما به طور قطع آن ها نمی‌توانند به سازمان لیگ بابت نحوه انجام تبلیغات یا تقسیم درآمدهای این سازمان میان باشگاه‌ها خرده بگیرد چرا که باشگاه‌ها موظفند برای بازی‌های خود، ورزشگاهی را برای میزبانی معرفی کنند و مسئولیت تامین ورزشگاه برعهده سازمان لیگ نیست.

اظهارات عجیب مسئول شرکت توسعه و تجهیز به همین جا ختم نشد و او اصرار داشت که سازمان لیگ، مسئول تاخیر ۳۰ دقیقه‌ای بازی پرسپولیس و نفت است اما از شواهد و قراین بر می‌آید که این شرکت بنا به دلایلی – که بدون ارتباط با درگیری سازمان لیگ و استقلال در انجام تبلیغات محیطی نیست – قصد داشته با راه ندادن مسئولان امور تبلیغات این سازمان به ورزشگاه و جلوگیری از بازی پرسپولیس و نفت مسجد سلیمان، سازمان لیگ را تحت فشار بگذارد که فعلا این اتفاق میسر نشد.

اقدام غیر حرفه‌ای و اظهارات عجیب مسئولان این شرکت مبنی بر اینکه سازمان لیگ باید هزینه تبلیغات را پرداخت کند هیچ گونه جای دفاعی از موضع این شرکت باقی نمی‌گذارد چرا که آن‌ها به طور مشخص در صدد فرافکنی و دخالت در دعوای سازمان لیگ و برخی از باشگاه‌ها در بحث تبلیغات هستند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها