|

پورتو طارمی را در ژانویه نمی‌فروشد

مهدی طارمی

مهدی طارمی در آخرین دیدار تیم پورتو در لیگ پرتغال برابر توندلا سه گل به ثمر رساند و باعث اخراج یکی از بازیکنان حریف از زمین شد.

لینک کوتاه کپی شد

مهدی طارمی در آخرین دیدار تیم پورتو در لیگ پرتغال برابر توندلا سه گل به ثمر رساند و باعث اخراج یکی از بازیکنان حریف از زمین شد. عملکرد طارمی در دومین فصل حضورش در تیم پورتو این نوید را می‌دهد که این مهاجم ایرانی می‌تواند در پایان فصل حتی عنوان آقای گلی لیگ پرتغال را از آن خود کند چرا که تعداد گل‌هایش در این فصل را به عدد هفت افزایش داده و در صدر جدول گلزنان لیگ پرتغال است.

به گزارش«شایانیوز» به نقل از مهر، البته درخشش این مهاجم در بازی با توندلا هرچقدر که تمجید کارشناسان و رسانه‌های ایران و پرتغال را در پی داشت، با واکنش سرد «سرجیو کونسیسائو» سرمربی پورتو مواجه شد. کونسیسائو بعد از آن مسابقه گفت: «من هنوز طارمی را ندیده‌ام اما مجبور نیستم چیزی به او بگویم. طارمی باید وظایفی را که به او محول شده است، انجام دهد. او مقابل میلان چهار شوت زد که هیچ گلی در پی نداشت اما امروز چهار ضربه زد و سه گل به ثمر رساند. او برای همین کار اینجا حضور دارد.»

3932994

 شادی گل مهدی طارمی

بعضی از رسانه‌ها این اظهارنظر را «عجیب» تلقی کرده و به واکاوی آن پرداختند تا جایی که مدعی شدند کونسیسائو به دلیل احتمال انتقال مهاجم ایرانی خود به یک تیم ایتالیایی در نقل و انتقالات زمستانی از او و باشگاه پورتو عصبانی است.

برای بررسی بیشتر این موضوع با «پدرو کادیما» روزنامه نگار پرتغالی که در روزنامه A Bola قلم می‌زند، گفتگو کرد. کادیما تاکید دارد که هیچ چیز غیر عادی در صحبت‌های سرمربی پورتو وجود ندارد و اساساً هیچ باشگاه ایتالیایی قادر به جذب مهدی طارمی در نقل و انتقالات زمستانی نیست.

این روزنامه نگار پرتغالی گفت: صحبت‌هایی که کونسیسائو بعد از بازی با توندلا انجام داد، کاملاً عادی بود. هیچ چیز عجیب و انتقادی در صحبت‌های او وجود ندارد. هیچ چیز در خبرِ عصبانیت یا ناراحتی کونسیسائو از طارمی منطقی نیست.

کادیما افزود: کونسیسائو در صحبت‌هایش با پیش کشیدن بحث آث میلان ایتالیا و عملکرد طارمی در آن دیدار می‌خواست نقاط قوت نمایش طارمی را برجسته کند تا فرصت‌هایی که او از دست داده است زیر سئوال نرود. این یک استراتژی نرمال از سوی سرمربی است.

وی در ادامه صحبت‌هایش تصریح کرد: این خیلی ساده است که فقط به یک بازیکن وقتی سه گل به ثمر می‌رساند بپردازیم و سایر نفرات تیم را فراموش کنیم. یک مربی بدیهی است که تلاش می‌کند شایستگی‌ها را برای حفظ تمرکز تمام نفرات تیمش تقسیم کند.

«آیا طارمی مشخصاً از لیگ ایتالیا پیشنهاد دارد و ممکن است در نقل و انتقالات زمستانی پورتو را ترک کند؟» روزنامه نگار پرتغالی در پاسخ به این سئوال گفت: پیشنهاد از ایتالیا می‌تواند منطقی باشد اما در پایان فصل. پورتو بر اساس سنتی که دارد، بازیکنان تاپ و عالی خود را در میانه فصل نمی‌فروشد و باشگاه‌های ایتالیایی هم قدرت حرکتی دیوانه وار در اواسط فصل را ندارند.

3546335

 پدرو کادیما

کادیما افزود: در ماه ژانویه نقل و انتقالات بیشتر با هدف تعدیل و اصلاح بعضی از نیازهای تیم انجام می‌شود و معمولاً خریدهای بزرگ در این مقطع زمانی انجام نمی‌شود. بدیهی است که پورتو هم طارمی را در ماه ژانویه نمی‌فروشد.

خبرنگار روزنامه A Bola یادآور شد: فقط یکی از تیم‌های بزرگ انگلیس می‌تواند در ماه ژانویه بیاید و مبلغی که برای حق فسخ بازیکن تعیین شده است یا مبلغی نزدیک به آن را بپردازد و این چیزی است که پورتو برای طارمی درخواست می‌کند. (حق فسخ طارمی ۶۰ میلیون یورو برآورد می‌شود) بدیهی است پورتو طارمی را به قیمت ۶۰ میلیون نمی‌فروشد ولی اگر باشگاهی او را بخواهد، ارزش این بند فسخ را برای ایجاد انگیزه یا دلسردی طلب می‌کند. البته اگر مبلغ ۴۰ میلیون یورو هم مطرح شود، پورتو طارمی را می‌فروشد اما به شما می گویم هیچ باشگاه ایتالیایی نمی‌تواند در ماه ژانویه این کار را انجام بدهد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها