|

از روسیه تا یونان؛ یکشنبه، روز ماندگار لژیونرها

سردار آزمون

5 لژیونر ایرانی در بازی‌های روز یکشنبه موفق به گلزنی شدند.

لینک کوتاه کپی شد

آغاز هفته جاری رقابت‌های باشگاهی در نقاط مختلف دنیا با درخشش و گلزنی احمد نوراللهی و هت‌تریک مهدی طارمی همراه بود تا نوید هفته‌ای رویایی برای لژیونرهای ایرانی بدهد. این درخشش در بازی‌های روز یکشنبه هم ادامه داشت، تا جایی که در اتفاقی کم‌نظیر، 5 لژیونر موفق به گلزنی شدند!

به گزارش«شایانیوز» به نقل از فوتبال360، زنیت سن‌پترزبورگ در حساس‌ترین بازی هفته دوازدهم لیگ برتر روسیه میزبان اسپارتاک‌مسکو بود و با دبل سردار آزمون، حریف را 7 بر یک در هم کوبید. آزمون که از ابتدا در ترکیب زنیت حضور داشت، در دقیقه 19 ارسال راکیتسکی را با ضربه سری قدرتمند به گل نخست تیمش تبدیل کرد و در دقیقه 36، روی یک ارسال دیگر راکیتسکی (این‌بار از روی نقطه کرنر) به شیوه‌ای مشابه گلزنی کرد تا زنیت 3 بر صفر پیش بیفتد. اثرگذاری آزمون به همین‌جا ختم نشد و او در دقیقه 79 با گرفتن یک پنالتی، منجر به 10 نفره شدن اسپارتاک شد؛ ژوبا این پنالتی را به ثمر رساند تا نتیجه بازی 6 بر یک شود. این نمایش، انتخاب برترین بازیکن زمین را به کاری آسان تبدیل کرد.

Untitled

آزمون که پس از اخراج برابر سوچی و نمایش کم‌فروغ در حضور 30 دقیقه‌ای برابر یوونتوس مورد انتقادات زیادی واقع شده بود، با این دو گل به طور کامل از زیر فشار خارج شد. تعداد گل‌های شماره 7 زنیت پس از 10 مسابقه حالا به عدد 7 رسیده تا او در کنار اسمولوف، دومین گلزن برتر لیگ تا این‌جای کار لقب گیرد. زنیت با این پیروزی 26 امتیازی شد تا در صدر جدول، فاصله 3 امتیازی خود با دینامو و زسکامسکو را حفظ کند.

گلزنی انصاری‌فرد و حاج‌صفی برای آاک

آاک آتن در هفته هفتم سوپرلیگ یونان مهمان ولوس بود و با درخشش هر 3 بازیکن ایرانی خود حریف را 3 بر یک شکست داد. کریم انصاری‌فرد در دقیقه 42، ارسال کوتاه استیون زوبر را با پای راست به گل تبدیل کرد تا آاک یک بر صفر پیش بیفتد. این دومین گل فصل انصاری‌فرد بود.

Untitled

در حالی که بازی با برتری 2 بر یک آاک به وقت‌های اضافه رفته بود، احسان حاج‌صفی در تعویضی تدافعی جای نوردین آمرابات را گرفت و در کمال تعجب در دقیقه 9+90 و روی یک ضد حمله، روی پاس زوبر (در موقعیتی تقریبا دو به تک) دروازه خالی را گشود تا خیال آاک از این پیروزی راحت شود و استیون زوبر، ستاره سوئیس در یورو 2020، نیز بازی درخشان خود را با یک گل و دو پاس‌گل تکمیل کند.

انصاری‌فرد که در وقت‌های اضافه نیمه اول با کارت زرد جریمه شده بود، در دقیقه 67 زمین بازی را ترک کرد و در این میان، میلاد محمدی توانست در سومین هفته متوالی برای 90 دقیقه کامل در میدان حضور داشته باشد. آاک با این برد 16 امتیازی شد و به رده دوم رسید.

چهارمی زوریا با همکاری ایرانی‌ها

زوریا لوهانسک در یکی از مسابقات هفته دوازدهم لیگ برتر اوکراین میزبان کولوس بود و به پیروزی یک بر صفر دست یافت. تک گل زوریا در دقیقه 38 روی ارسال شهاب زاهدی از سمت چپ محوطه جریمه و ضربه اللهیار صیادمنش به ثمر رسید. 3 روز بعد از گلزنی مقابل زسکا صوفیه، صیادمنش برای دومین بازی متوالی تک گل 3 امتیازی زوریا را به ثمر رساند. زوریا با این برد 23 امتیازی شد و با توجه به شکست دنیپرو، به جایگاه چهارم جدول صعود کرد.

Untitled

حضور قدوس برابر روباه‌ها، گلزنی رحمانی در سوئد

برنتفورد در اولین بازی روز یکشنبه از هفته نهم لیگ برتر میزبان لسترسیتی بود و 2 بر یک باخت. سامان قدوس پس از حضور 18 دقیقه‌ای برابر چلسی، این‌بار هم از دقیقه 76 به میدان رفت. برنتفورد با این باخت 12 امتیازی ماند و در رده دوازدهم جدول قرار گرفت.

تیم فوتبال دالکورد در هفته بیست و ششم Ettan Norra (سطح سوم فوتبال سوئد) حریف خود آسیریسکا را با 5 گل شکست داد. بختیار رحمانی ستاره سال‌های قبل استقلال، فولاد، تراکتور، ذوب‌آهن و سپاهان که از ابتدای فصل به این تیم پیوسته، در دقیقه 86 گل پنجم تیمش را با ضربه سر وارد دروازه حریف کرد. این اولین گل رحمانی در پیراهن این تیم سوئدی بود. دالکورد با 52 امتیاز تیم دوم جدول است.

پونفرادینا در هفته دوازدهم لالیگا 2 میزبان رئال‌اویدو بود و 2 بر یک شکست خورد. امیرعابدزاده که فصل را با ثبت کلین‌شیت‌های متوالی آغاز کرده بود، حالا در 4 بازی از 5 بازی اخیر تیمش نتوانسته دروازه خود را بسته نگه دارد. پونفرادینا با این باخت 19 امتیازی ماند و در جایگاه ششم ایستاد.

دیناموزاگرب در حضور 90 دقیقه‌ای صادق محرمی در بازی هفته سیزدهم مقابل ایسترا 1-1 متوقف شد. محرمی در این مسابقه بیش از هر بازیکن دیگری دریبل زد (3) و با خلق 4 موقعیت گل، گرفتن 4 خطا و 9 بازیابی توپ برترین بازیکن میدان لقب گرفت. دینامو از 11 بازی 24 امتیاز کسب کرده و با دو بازی کمتر و فاصله 3 امتیازی نسبت به ریه‌کا و اوسیک در رده سوم حضور دارد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها