|

پرسپولیس ناکام‌ترین تیم ایرانی مقابل یک تیم آسیایی

پرسپولیس و الهلال

نتایج پرسپولیس مقابل الهلال ضعیف‌ترین نتایجی است که یک تیم ایرانی مقابل یک تیم آسیایی در لیگ قهرمانان آسیا کسب کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

پرسپولیس با قبول شکست 3 بر صفر از گردونه رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا 2021 خارج شد تا آخرین نماینده ایران خداحافظی تلخی از این مسابقات داشته باشد. جدال تیم‌های ایرانی و عربستانی در این رقابت‌ها از نظر آماری، نزدیک و پایاپای بوده ولی تیم‌های ایرانی در دیدارهای اخیر توفیقی نداشتند و در 6 بازی گذشته به پیروزی دست نیافتند تا تیم‌های عربستانی با 48 برد، 2 پیروزی بیشتر از تیم‌های ایرانی کسب کرده باشند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال 360، سه بازی اخیر نمایندگان ایران با عربستان در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا با برتری تیم‌های عربستانی به پایان رسیده و با این روند توانستند که از نمایندگان ایران سبقت بگیرند.

پرسپولیس ناکام‌ترین تیم ایرانی مقابل یک تیم آسیایی

پرسپولیس در فصول اخیر عصر طلایی را در ایران و آسیا پشت سر گذاشته است تنها شکست بزرگ این تیم در این مدت باخت 4 بر صفر مقابل الهلال در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا در سال 2018 بود تا اینکه دوباره مقابل این تیم قرار گرفت و با نتیجه 3 بر صفر بازی را واگذار کرد. پرسپولیس از شکست قبلی برابر الهلال در تمام رقابت‌ها چنین نتیجه‌ای را تجربه نکرده بود.

نتایج پرسپولیس مقابل الهلال ضعیف‌ترین نتایجی است که یک تیم ایرانی مقابل یک تیم آسیایی در لیگ قهرمانان آسیا کسب کرده است. پرسپولیس 4 بار مقابل الهلال شکت خورده که بیشترین باخت یک تیم ایرانی برابر یک تیم در آسیا است. پرسپولیس از الهلال 15 گل دریافت کرده و 4 مسابقه در گلزنی ناکام بوده که تمام این‌ها بدترین آمار یک تیم ایرانی محسوب می‌شود. البته الهلال در مقابل سایر نمایندگان ایران هم نتایج خوبی گرفته و تیم‌های ایرانی با 15 شکست برابر الهلال به هیچ تیمی بیشتر از این نباخته‌اند.

عربستان یادآور خاطرات تلخ برای پرسپولیس

پرسپولیس با وجود اینکه در هر 3 حضور خود در مرحله یک‌چهارم‌نهایی موفق به صعود به نیمه‌نهایی شده بود، پس از 6 سال در عربستان به میدان رفت. در طی این مدت دیدارهای نمایندگان ایران و عربستان در زمین بی‌طرف برگزار می‌شد. قبل از آن پرسپولیس نتایج بسیار بدی در این کشور گرفته بود و در 6 بازی صاحب 2 تساوی و 4 شکست شد و هر 4 باخت با دریافت 3 گل بود. پرسپولیس این‌بار هم با خوردن 3 گل در ریاض، مغلوب شد تا نتایج بد این تیم در عربستان کامل شود.

اولین شکست یحیی مقابل عربستانی‌ها

یحیی گل‌محمدی کارنامه درخشانی مقابل تیم‌های عربستانی داشت و در 5 بازی به 4 پیروزی و یک تساوی دست یافته بود. گل‌محمدی فصل گذشته با تساوی مقابل النصر و پیروزی در ضربات پنالتی به فینال آسیا رسید. این مربی با شکست مقابل الهلال، برای اولین بار مغلوب تیم‌های عربستانی شد و سنگین‌ترین باخت خود را در رقابت‌های آسیایی تجربه کرد.

شکست با اختلاف 3 گل، سنگین‌ترین باخت دوران مربیگری  گل‌محمدی در پرسپولیس است. این مربی در مقطع اول مربیگری خود در پرسپولیس یک شکست با اختلاف 2 گل داشت و در بازگشت به پرسپولیس، هیچ دیداری را با اختلاف بیشتر از یک گل واگذار نکرد.

گل‌محمدی در سایر تیم‌هایی که مربیگری کرده باخت با تفاضل بیشتر از 3 گل نداشته است. این مربی در اولین روزهای مربیگری خود به عنوان مربی- بازیکن در لیگ هفتم با صبا 4 بر یک مقابل پرسپولیس مغلوب شد. گل‌محمدی در لیگ هفدهم، با تراکتور هم 3 بر صفر مغلوب سپاهان شده بود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها