|

شانس خوبی در جام جهانی قطر داریم

جام جهانی قطر

علیرضا جهانبخش گفت: با توجه به نمایش درخشان تیم ملی کشورمان در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، این تیم می‌تواند یک اتفاق خاص در قطر رقم زند.

لینک کوتاه کپی شد

تیم ملی ایران با توجه به اینکه از قدرت‌های سنتی آسیا به شمار می‌رود، ولی هیچگاه نتوانسته از گروه خودش در جام‌های جهانی صعود کند. آن‌ها امسال شروع کامل و فوق‌العاده‌ای داشتند و توانستند در مرحله پایانی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نتایج عالی کسب کنند.

به گزارش«شایانیوز» به نقل از میزان و سایت ESPN، علیرضا جهانبخش عنوان کرد که با توجه به نمایش درخشان تیم ملی کشورمان در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، این تیم می‌تواند یک اتفاق خاص در قطر رقم زند.

کاپیتان تیم ملی کشورمان گفت: ۱۰۰ درصد به این تیم اطمینان دارم. ما اگر در جام جهانی گذشته کمی خوش شانس بودیم، می‌توانستیم به مرحله بعد صعود کنیم. ما شانس خوبی در جام جهانی قطر داریم. بازیکنان جوان و فوق العاده‌ای داریم که هر کدام از باشگاه‌های مختلف به تیم ملی اضافه می‌شوند. بازیکنانی که اکنون با تجربه شدند و قرار است در کنار جوانان اتفاق خوب رقم زنند. آن‌ها بسیار انگیزه دارند که نمایش خوبی برای تیم ملی به اجرا برسانند. به نظرم ترکیب بازیکنان جوان و باتجربه باعث شده تا تیم ما قدرتمندتر شود.

جهانبخش در خصوص اینکه آیا این نسل بازیکنان تیم ملی کشورمان نسلی طلایی هستند و در مقایسه با نسل علی دایی، علی کریمی و مهدی مهدوی کیا تیم بهتری هستند، گفت: برای من سخت است که چنین قضاوتی انجام دهم. جدا از نسل قبلی، این نسل یکی از بهترین‌های فوتبالی کشور است. ۸۰ درصد تیم در خارج از ایران و در کشور‌های مختلف بازی می‌کنند. نه فقط بازی بلکه نمایش عالی از خودشان به ثبت می‌رسانند. آن‌ها بازیکنان مهم و تاثیرگذاری در تیم‌هایشان لقب گرفته‌اند.

وی ادامه داد: وقتی به ۱۰ سال قبل فکر می‌کنم متوجه می‌شوم که تیم ملی اصلا بدین شکل نبود. من پتانسیل بازیکنان کشورم را می‌شناسم و اگر آن‌ها به اروپا بیایند و استعدادشان کشف شود، می‌تواند خیلی پیشرفت کنند و نمایشی عالی از خودشان به ثبت رسانند.

جهانبخش اظهار داشت: من ۹ یا ۱۰ سال پیش به اروپا آمدم و خیلی خوشحال بودم. به جز من تعداد زیادی در خارج از کشور بازی نمی‌کرد. خدارا شکر ۱۰۰ درصد تیم اکنون خارج از کشور نمایش درخشانی در تیم‌هایشان دارند و پرچم کشورمان را به اهتزاز درآورده اند.

وی در خصوص کاپیتانی تیم ملی نیز گفت: وقتی در سال ۲۰۱۳ اولین بازی‌ام را برای تیم ملی انجام دادم، رویایم به حقیقت پیوست. ۶ ماه بعد برای کشورم در جام جهانی بازی کردم و اصلا انتظارش را نداشتم. حالا پس از ۹-۱۰ سال کاپیتان تیم ملی کشورم شده‌ام. به هیچ عنوان نمی‌توانم توصیف کنم که چه حسی دارم. این یک افتخار بزرگ است و من واقعا از این حس لذت می‌برم و هر لحظه به آن فکر می‌کنم موهایم تنم سیخ می‌شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها