|

گزینه جذاب روی میز مدیران پرسپولیس

یحیی گل محمدی

در فاصله چند هفته تا دیدار مقابل الهلال، باشگاه پرسپولیس گزینه‌های مختلفی برای افزایش روحیه در تیم دارد.

لینک کوتاه کپی شد

در آستانه برگزاری مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا و همچنین افتتاحیه لیگ بیست و یکم، باشگاه پرسپولیس وضعیت مطلوبی از نظر مدیریتی ندارد. هیئت مدیره نامسنجم این تیم در کنار وضعیت مبهم پست مدیرعاملی، سبب شده تا شرایط این باشگاه در حالی عجیب قرار بگیرد و هنوز هم مشخص نیست که وزیر ورزش چه تصمیمی خواهد گرفت: آیا وعده ۹۰ روز کار مجید صدری محقق خواهد شد؟ آیا مدیری جدید به باشگاه خواهد آمد؟ آیا مدیرعاملی صدری دائمی خواهد شد؟

به گزارش«شایانیوز» به نقل از ورزش سه، این پرسش‌ها و بسیاری دیگر از سوالات در حالی ذهن بسیاری از هواداران پرسپولیس را به خود مشغول کرده‌اند که قرمزها نگرانی دیگری هم دارند. در هفته‌های اخیر بازیکنان و اعضای کادرفنی با وعده‌های بسیار زیاد برای حل مشکلات مالی مواجه بوده‌اند اما اقدامی عملی را مشاهده نکرده‎‌اند و شاید حالا زمانی برای افزایش روحیه آنها و نمایش حسن نیت از سوی باشگاه، به طرق مختلف باشد؛ از جمله تمدید قرارداد با سرمربی که علاوه بر تاثیر بلند مدت، در کوتاه مدت نیز نکته‌ای مثبت در تیم پرسپولیس خواهد بود.

یحیی گل‌محمدی که در دی ماه ۱۳۹۸ به عنوان سرمربی پرسپولیس و جانشین گابریل کالدرون از مشهد به تهران آمد، در یک و نیم سال اخیر توانسته دو قهرمانی لیگ برتر را برای قرمزها به ارمغان بیاورد و این تیم را به فینال آسیا ببرد که هر دوی این موارد برای نخستین بار توسط یک مربی ایرانی رقم خورده است. همچنین نباید فراموش کرد که پرسپولیس در این مدت با جدایی بیش از ۱۰

کته جالب اینکه فصل گذشته نیز پرسپولیسی‌ها پیش از دیدار حساس آسیایی (اولسان) قرارداد گل‌محمدی را نمدید کردند. البته باشگاه اعلام کرد قرارداد دو ساله تمدید شده اما تا پایان فصل ۱۴۰۰-۱۴۰۱ بود.

نکته مهم اینکه صعود به فینال آسیا که قرمزها این فصل هم به دنبال آن هستند، تنها کسب یک مدال یا افتخار در رزومه باشگاه نیست و آورده‌ای نزدیک به سه میلیون دلاری را برای باشگاه به همراه دارد که هم اکنون قرمزها با استقراض به پشتوانه آن، توانسته‌اند از ورشکستگی مالی فرار کنند.

اگرچه فوتبال ایران رقابت ویژه‌ای را بین نیمکت‌های سرمربیگری تجربه می‌کند و فاصله‌ها بسیار به هم نزدیک هستند اما شاید اشتباه نباشد اگر یحیی را به عنوان بهترین مربی کنونی فوتبال ایران معرفی کرد؛ او که برای اولین بار مشهد را صاحب سهمیه آسیایی کرد و پرسپولیس تحت هدایت او باوجود حواشی مدیریتی و تغییرات متوالی کادرفنی، آسیبی ندید و به زعم هوادارانِ این تیم و بسیاری از کارشناسان، نمایش‌های چشم نوازی را ارائه کرد.

یحیی گل‌محمدی در یک و نیم فصل موفق به کسب سه قهرمانی (دو لیگ برتر و یک سوپرجام) شده و یک بار در فینال آسیا حضور یافته است. اما در چنین شرایطی، باشگاه پرسپولیس هنوز تمدید قرارداد با این مربی را به عنوان یک پروژه پیش روی خود قرار نداده است. باتوجه به یک صعود به فینال (۲۰۲۰) و یک صعود تا یک چهارم نهایی (۲۰۲۱) هیچ بعید نیست که در پایان فصل یحیی با پیشنهادات داخلی و حتی خارجی خوبی مواجه شود که در آن صورت حفظ وی کار سخت تری خواهد بود.

فارغ از چیزی که در پایان فصل انتظار پرسپولیس را می‌کشد، مجید صدری سرپرست کنونی باشگاه پرسپولیس می‌تواند با تمدید قرارداد یحیی گل‌محمدی پیش از بازی الهلال، به این شکل روحیه او و دستیارانش را افزایش دهد و آنها با شرایط ذهنی بهتر رهسپار ریاض کند. یحیی در هفته‌های اخیر بارها از مشکلات مالی صحبت کرده و به نظر از عملکرد مدیران باشگاه رضایت کافی ندارد اما این اقدام می‌تواند راهکاری بسیار خوب برای نمایش حسن نیت صدری به سرمربی قرمزها برای ادامه کار باشد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها