|

خدمت تازه برانکو ایوانکوویچ به ایران

 برانکو ایوانکوویچ

تیم ملی با توجه به دو برد پیاپی‌ای که بدست آورد و شکست ژاپن مقابل شاگردان برانکو، به صدر جدول تیم‌های آسیا در رنکینگ فیفا خواهد رفت.

لینک کوتاه کپی شد

 تیم ملی ایران روز‌های درخشانی را همراه با دراگان اسکوچیچ تجربه می‌کند و به نهمین برد پیاپی خود با این مربی کروات دست یافت. شاگردان اسکوچیچ در حالی مقابل عراق به برتری ۳ بر صفر رسیدند که در اولین بازی مرحله سوم مقدماتی جام جهانی هم سوریه را با یک گل شکست داده بودند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال 360، ایران در رنکینگ فیفا در حال حاضر در رده بیست و ششم جهان و دوم آسیا ایستاده است. ژاپنی‌ها که بعد از چند سال موفق شده بودند جای ایران را به عنوان تیم اول آسیا در رنکینگ فیفا بگیرند، دوباره رده اول را به ایران واگذار خواهند کرد.

سامورایی‌ها مرحله سوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را با باخت خانگی مقابل شاگردان برانکو ایوانکوویچ در تیم عمان آغاز کردند. ژاپنی‌ها با وجود اینکه در دومین بازی مقابل چین به برتری رسیدند، اما با توجه به باخت مقابل عمان و دو برد ایران، در رنکینگ جدید فیفا که روز بیست و پنجم شهریور ماه اعلام خواهد شد صدر را از دست می‌دهند.

تیم ملی با توجه به دو برد پیاپی‌ای که بدست آورد و شکست ژاپن مقابل شاگردان برانکو، به صدر جدول تیم‌های آسیا دررنکینگ فیفا خواهد رفت. رده بندی جدید تیم‌های فوتبال جهان روز بیست و پنجم شهریور ماه اعلام می‌شود. ایران که در رده بیست و ششم قرار دارد، می‌تواند تا رتبه بیست و سوم جهان هم پیش برود.

ارزش و اهمیت خوب بودن رتبه تیم ملی در رنکینگ فیفا به زمان برگزاری قرعه کشی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر برمی‌گردد. ایران اگربتواند رتبه خوب خود را حفظ کند و یا سقوط زیاد در رنکینگ نداشته باشد، می‌تواند مانند جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در سید سوم قرعه کشی قرار بگیرد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها