|

یکی از اصلی ترین دلایل موفقیت های اخیر، تنوع تاکتیکی پرسپولیس است

​پایان رافت : هیئت مدیره پرسپولیس و وزارت ورزش باید فکری به حال این وضعیت کنند

لینک کوتاه کپی شد

پایان رافت پیشکسوت سرخ های تهران معتقد است که یکی از اصلی ترین دلایل موفقیت های اخیر پرسپولیس در لیگ و آسیا تنوع تاکتیکی این تیم است.

پایان رافت صحبت هایی را در مورد پرسپولیس عنوان کرد.

تیم پرسپولیس در هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا نیز موفق شد با نتیجه چهار گل گوا هند را شکست دهد تا با کسب حداکثر امتیازات در چهار مسابقه صدرنشین گروه پنجم لیگ قهرمانان آسیا شود.

پایان رافت در مورد عملکرد پرسپولیس برابر گوا هند، شانس موفقیت این تیم در لیگ قهرمانان آسیا و … صحبت‌هایی انجام داد که در زیر می‌خوانید.

بازی با گوا چطور بود؟

بازی خیلی خوب و با نشاطی را از پرسپولیس شاهد بودیم و پرسپولیس با برد در این بازی ثابت کرد که موفقیت‌های اخیرش اتفاقی نبوده است.

رسانه‌های هند به این موضوع اشاره کردند که تغییرات در ترکیب این تیم نسبت به دیدارهای گذشته عامل اصلی این شکست سنگین بود؟

فکر نمی‌کنم اینگونه باشد چرا که اگر آنها ۸ تغییر داشتند پرسپولیس هم ۵ تغییر در ترکیب اصلی داشت و خیلی زود دیگر بازیکنان اصلی هم تغییر کردند. این نشان از کیفیت تیم است که بازیکنانش از نظر کیفیت تفاوت چندانی با هم ندارند.

صعود تیم به مرحله بعد هم تقریبا قطعی است.

پرسپولیس با این برتری نشان داد که یکی از بهترین تیم‌های آسیا است و مستحق جایگاه کنونی است. این تیم در آسیا مدعی اصلی است.

دلایل اصلی موفقیت پرسپولیس از دید شما چیست؟

به نظر من یکی از اصلی ترین دلایل این موفقیت تنوع تاکتیکی پرسپولیس است. بازیکنان پرسپولیس پتانسیل این را دارند که هر کدام در چند پست بازی کنند و همین موضوع موجب شده تا تیم با تاکتیک‌های مختلف بازی کند و آنالیز آن برای رقیبان سخت شود.

خط حمله پرسپولیس را در این مسابقات چطور دیدید؟

تیم نه تنها در خط حمله بلکه در همه خطوط شرایط خوبی دارد. در خط حمله نیز اوضاع پرسپولیس خوب است و نفرات خوبی در فاز هجومی تیم حضور دارند و امیدوارم که همین روند ادامه داشته باشد. این پرسپولیس ترس را به جان رقبا انداخت.

زوج آل‌کثیر و مغانلو می‌تواند توقعات را از خط حمله تیم برآورده کند؟

به نظر من بازگشت آل کثیر و جذب مغانلو بهترین اتفاق بود و خوشحالم که مقابل گوا پای عیسی به گل باز شد. با این خط حمله جای نگرانی نداریم.

یکی دیگر از اتفاقات پرسپولیس تغییرات زیاد در نوک پیکان حمله تیم است. از دید شما چه زوجی برای خط حمله پرسپولیس مناسب تر است؟

همه بازیکنانی که در پرسپولیس هستند نفرات قابلی هستند و دیدید که چگونه موفق ظاهر می‌شدند. شهریار مغانلو مهاجم چارچوب شناسی است و بهتر است بازیکنی که کنار او بازی می‌کند سرعتی باشد تا بتواند برای او فضا سازی کند. هم ترابی، هم عالیشاه و هم آل کثیر این توانایی را دارند و می توان گفت که پرسپولیس کمبودی از این نظر ندارد.

آیا این تیم می‌تواند مدعی باشد؟

پرسپولیس مدعی اصلی قهرمانی است اما کار اصلی تیم از این به بعد شروع خواهد شد. تیم‌های عربی برای دور دوم مسابقات برنامه ریزی دقیق‌تری دارند و نفرات خوبی را جذب می‌کنند. امیدوارم بتوانیم همین روند را تا پایان مسابقات حفظ کنیم.

منبع:پارس فوتبال

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی