|

مرگ خبرساز چهره مطرح دنیای فوتبال

رئیس سابق یوفا که قانون گل زده خارج از خانه را ابداع کرد درگذشت.

لینک کوتاه کپی شد

هانس بنگرتر رئیس سابق یوفا در ۹۸ سالگی درگذشت. او بین سال‌های ۱۹۶۰ تا ۱۹۸۸ ریاست یوفا را بر عهده داشت. بنگرتر در دوران تصدی خود، تاریخ‌های ثابت برای مسابقات در رقابت‌های اروپایی را ترویج داد و قانون گل‌ زده خارج از خانه را تصویب کرد که این قانون سال‌ها پابرجا بود تا اینکه از لیگ قهرمانان فصل قبل این قانون دیگر مورد استفاده قرار نگرفت.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از استار ۲۴، الکساندر چفرین، رئیس یوفا تسلیت خود را بابت درگذشت بنگرتر ابراز کرد. در بیانیه یوفا آمده است: یوفا از درگذشت هانس بنگرتر، که نقش مهمی در تاریخ یوفا نه تنها به عنوان رئیس، بلکه به عنوان فردی که سهمی تعیین کننده در توسعه سازمان و تکامل آن داشته است، بسیار متأسف است.

بنگرتر از ۱ ژانویه ۱۹۶۰ تا زمان استعفای خود در ۳۱ دسامبر ۱۹۸۸ مدیریت یوفا را برعهده داشت و در سال ۱۹۹۲ او به عنوان عضو افتخاری یوفا انتخاب شد.

یوفا قانون گل‌های خارج از خانه در رقابت‌های اروپایی را از فصل ۲۲-۲۰۲۱ لغو کرد. این قانون از سال ۱۹۶۵ در مسابقات اروپایی اجرا می‌شود. در این قانون در جریان دیدار دو تیم برابر هم، در صورت تساوی گل‌های زده شده برتری به تیمی داده می‌شد که در خارج از خانه گل‌های بیشتری می‌زد.

گفتنی است کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز در آیین‌نامه‌ای جدید این قانون را در مسابقات آسیایی حذف کرد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها