|

ماجدی از قانون تمکین می‌کند؟

امکان حضور میرشاد ماجدی در میان نامزدهای متقاضی پست ریاست فدراسیون فوتبال وجود ندارد.

لینک کوتاه کپی شد

پس از انتقادات فراوان کارشناسان حقوقی و صاحب نظران مبنی بر حضور غیرقانونی سرپرست فدراسیون فوتبال به عنوان کاندیدای پست ریاست انتخابات این مجموعه ورزشی در میان نامزدهای ثبت نام شده برای حضور در انتخابات هشتم شهریورماه، حالا معاون حقوقی و پارلمانی وزارت ورزش و جوانان با وارد دانستن این ایراد اعلام کرد باید شرایط مساوی و برابر بر طبق قانون و اساسنامه فدراسیون فوتبال برای نامزدهای انتخابات فراهم شود.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از میزان، با در نظرگرفتن ایراد قانونی بنیامین شکوه‌فر حالا به نظر می‌رسد امکان حضور میرشاد ماجدی در میان نامزدهای متقاضی پست ریاست فدراسیون فوتبال وجود ندارد چون وی در مجمع انتخاباتی اسفند ۹۹ به عنوان یکی از منتخبان مجمع مجوز حضور در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال را به دست آورد و پس از عزل عزیزی خادم با حفظ سمت به عنوان سرپرست انتخاب شد، از این رو امکان حضور وی در انتخابات هشتم شهریورماه به عنوان نامزد پست ریاست وجود ندارد مگر اینکه از عضویت در هیئت رئیسه و سرپرستی فدراسیون فوتبال استعفا می‌داد که عملاً این اتفاق رخ نداد.

به همین دلیل برابر قوانین جاری در ورزش کشور و اساسنامه فدراسیون فوتبال حضور وی در کارزار انتخاباتی خلاف مقررات است و عملاً وی نمی‌تواند با وجود عضویت در هیئت رئیسه برای یک پست دیگر کاندیدا شود. از سوی دیگر حضور او به عنوان سرپرست فدراسیون فوتبال می‌تواند شائبه دخالت در جریان انتخابات را به وجود آورد از این رو برابر با گفته معاون حقوقی و پارلمانی وزارت ورزش این موضوع مغایر با قوانین است.

مانع دیگری که پیش روی ماجدی قرار دارد اینست که او در حال حاضر کارمند وزارت ارتباطات است و برابر قانون حضور کارکنان رسمی دولت در سمت‌های مختلف مدیریتی ورزشی همخوانی با قانون ندارد مگر اینکه وی از سمت خود در وزارت ارتباطات استعفا دهد، در حالی که وی پیش از نام نوسی در انتخابات اقدام به استعفا نکرده است، لذا حتی چنانچه وی در مقطع کنونی هم از سرپرستی در فدراسیون فوتبال و هیئت رئیسه و وزارت ارتباطات استعفا دهد، برابر قانون امکان حضور در انتخابات هشتم شهریورماه را ندارد.

البته اگر میرشاد ماجدی همچنان از اجرای قانون تمکین نکند بعید نیست به سرنوشت علی مرادی رئیس سابق فدراسیون وزنه‌برداری گرفتار شود و با شکایت کاندیداهای دیگر از حضور در این مسئولیت محروم شود. شاید برخی مدعی شوند این اتفاق ممکن است به تعلیق فوتبال ایران از سوی فیفا منجر شود، اما از آنجا که فرایند انتخاب وی برخلاف اساسنامه و قوانین جاری کشور رخ داده است فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا این موضوع را خواهند پذیرفت و از اجرای قانون استقبال خواهند کرد.

حالا باید دید با وجود اظهارنظر صریح معاون حقوقی و پارلمانی وزیر ورزش و جوانان در ارتباط با حضور غیرقانونی میرشاد ماجدی آیا وی از حضور در کارزار انتخاباتی فوتبال کنار خواهد رفت یا ماجراجویی غیرقانونی خود را تا روز هشتم شهریورماه ادامه خواهد داد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها