|

قیمت بیت کوین 30000 دلار است یا 25000 دلار؟

bitcoin

دارندگان بیت کوین برگه خالص دریافت می کنند. آیا قیمت بیت کوین 30000 دلار است یا 25000 دلار؟

لینک کوتاه کپی شد

قیمت بیت کوین (BTC) نشان دهنده بلاتکلیفی است زیرا تقریباً در سطح 28000 دلار معامله می شود. نگاهی به معیارهای زنجیره ای نشان می دهد که چرا حرکت جانبی غالب است و به احتمال زیاد یک حرکت جدی در BTC به زودی خواهد رسید.

اقدام قیمت بیت کوین تمام سود و زیان را از بین می برد!

قیمت بیت کوین (BTC) در ماه گذشته 12 درصد افزایش یافته است و در حال حاضر در سطح 28000 دلار معامله می شود. اما شاخص Santiment's Value to Realized Value (MVRV) نشان می دهد که دارندگان نه در سود هستند و نه زیان.

این شاخص برای اندازه گیری میانگین سود/زیان سرمایه گذارانی که بیت کوین را در یک دوره مشخص خریداری کرده اند، استفاده می شود. MVRV 7 روزه نتایجی را برای دارندگانی که در هفته گذشته BTC خریداری کرده اند، ارائه می دهد. در حال حاضر، MVRV 7 روزه، 30 روزه، 90 روزه و 180 روزه همگی نزدیک به صفر هستند، که به این معنی است که دارندگان BTC عملاً در حالت بدون سود و بدون ضرر هستند.

اگر سرمایه‌گذاران زیادی در سود وجود داشته باشند، بازار می‌تواند در صدر قرار بگیرد زیرا این دارندگان سود ثبت می‌کنند. برعکس، اگر زیان های غیرقابل تحقق زیادی در بازار وجود داشته باشد، دارندگان بلندمدت می توانند به طور بالقوه این کاهش را خریداری کنند و باعث افزایش قیمت شوند. از آنجایی که هیچ کدام درست نیست، سوگیری جهتی بیت کوین مبهم است.

ارزیابی سوگیری جهتی BTC

سرمایه گذاران بیت کوین نباید چشم انداز کلان را نادیده بگیرند، به خصوص پس از گزارش مشاغل 6 اکتبر. این رویداد در ماه سپتامبر 336000 شغل اضافه کرد که بسیار بیشتر از پیش بینی 170000 بود. از این رو، این رویداد کلیدی اقتصاد کلان بازار را غافلگیر کرد و باعث شد که دلار آمریکا رشد کند و باعث سقوط کوتاه مدت در بازارهای ریسک پذیر شود.

در نتیجه، انتشار صورتجلسه کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) در روز چهارشنبه کلیدی است زیرا جروم پاول، رئیس فدرال رزرو می‌تواند ایده افزایش نرخ بهره در نوامبر را بیشتر تقویت کند.

در ابتدای این هفته، ابزار CME FedWatch با احتمال 30.9 درصدی 25 واحد پایه افزایش نرخ را نشان داد. پس از گزارش مشاغل اخیر، این تعداد به 21.2 درصد کاهش یافته است. اکثریت همچنان بر این باورند که فدرال رزرو نرخ سیاستی 5.25% تا 5.50% را بدون تغییر نگه خواهد داشت.

در جلسه جکسون هول، فدرال رزرو به یک افزایش دیگر نرخ بهره در سال 2023 اشاره کرد، در صورتی که داده ها به آن نیاز دارند. با توجه به گزارش مشاغل اخیر، پاول ممکن است این ایده را تقویت کند، که می تواند باد مخالف بیشتری را به دارایی های پرخطر بیافزاید.

در حالی که اعداد NFP مهم هستند، اعداد تورم و شاخص قیمت اصلی PCE که قرار است در 11 اکتبر و 27 اکتبر منتشر شود، نقش اساسی در تصمیم فدرال رزرو برای نرخ بهره در 1 نوامبر خواهد داشت.

تکنیک‌های بیت‌کوین سست هستند، اما یک حرکت صعودی را نشان می دهند.

قیمت بیت کوین زیر 28,352 دلار است، که نقطه میانی سقوط 21 درصدی است که بین 13 جولای و 11 سپتامبر رخ داد. با نگاهی دقیق تر به مشخصات فنی مشخص می شود که شاخص قدرت نسبی (RSI) و نوسان ساز عالی (AO) هر دو نمایش داده نمی شوند. هنوز نشانه های نزولی در این مورد، یک حرکت بیشتر به سمت شمال می تواند برای قیمت بیت کوین محتمل باشد.

هدف گاوها در این جهت، نقدینگی سمت خرید خواهد بود که بالاتر از نوسانی که بین 20 جولای و 8 آگوست شکل گرفته است. در مجموع، این حرکت صعودی نزدیک به 9 درصد را تشکیل می دهد.

یک سناریوی وایلد کارت مانند تایید ETF بیت کوین نقطه ای می تواند قیمت بیت کوین را بسیار بالاتر از 30000 دلار و به طور بالقوه به 35000 یا 40000 دلار برساند. چنین سناریویی، همانطور که در بالا ذکر شد، بعید است، اما احتمال وقوع آن هرگز صفر نیست.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی