|

رابطه عجیب دلار و بیت کوین!

بیت کوین

افزایش ارزش دلار ممکن است سرمایه گذاران بیت کوین را نگران کند

لینک کوتاه کپی شد

شاخص قدرت دلار (DXY) به بالاترین حد خود در 10 ماه گذشته رسیده است که نشان دهنده افزایش اعتماد در مقایسه با سایر ارزهای فیات است. با این حال، سرمایه گذاران نگران هستند که افزایش تقاضا برای دلار ممکن است تأثیر منفی بر بیت کوین (BTC) داشته باشد. از لحاظ تاریخی، DXY و قیمت BTC در جهت مخالف حرکت کرده اند.

DXY همچنین یک صلیب طلایی را تشکیل داد، با MA 50 روزه (میانگین متحرک) بیش از MA 200 روزه. صلیب طلایی معمولاً به عنوان یک روند صعودی دیده می شود و اغلب پیشروی یک بازار صعودی است. علاوه بر این، دلار آمریکا در بحبوحه نگرانی‌ها از رکود و تورم که هنوز بالاتر از هدف ۲ درصدی فدرال رزرو است، قدرت نشان می‌دهد.

با این حال، رشد DXY همیشه نشانه افزایش اعتماد به نفس نیست. ممکن است که سرمایه گذاران خزانه می فروشند و پول نقد نگه می دارند. این می تواند نشانه رکود اقتصادی یا افزایش تورم باشد. علاوه بر این، بازارها افزایش بیشتری نرخ بهره را در ماه نوامبر پیش بینی می کنند. با این حال، این ممکن است آنقدر روی بیت کوین (BTC) تأثیر نگذارد. گزارش های اخیر نشان می دهد که ارتباط بیت کوین با افزایش نرخ بهره در طول زمان کاهش یافته است.

حجم معاملات نقدی بیت کوین به کاهش ادامه می دهد.

بر اساس گزارش CryptoQuant، حجم معاملات نقدی بیت کوین به پایین ترین حد در شش سال گذشته رسیده است. در این گزارش آمده است: «مردم بیشتر به نگه‌داری سکه‌هایشان علاقه دارند و به ارزش آتی آن‌ها اعتقاد دارند تا فروش در اولین نشانه‌های سود».

هفته گذشته بین 8 تا 15 هزار تراکنش روزانه انجام شد. این کاهش قابل توجهی نسبت به مارس 2023 است، زمانی که تراکنش های روزانه بیش از 600000 بود. یکی از دلایل اصلی توسعه، نگرانی فزاینده در مورد سناریوی کلان اقتصادی است. مردم به دلیل عدم اطمینان در مورد اقدامات فدرال رزرو، سکه های خود را نگه می دارند.

علاوه بر این، داده های GlassNode همچنین نشان می دهد که میزان BTC HODLed یا از دست رفته به بالاترین حد در 5 سال گذشته رسیده است. طبق داده های آنها، در مجموع حدود 7.8 میلیون بیت کوین در حال حاضر در این دسته قرار می گیرند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی