|

امروز 28 شهریور 1402 قیمت طلا در سایه قدرت نمایی است

قیمت طلا یعنی دلار و طلای جهانی روند متوازنی نداشتند. قیمت دلار ۳۰۰ تومان کاهش داشت و انس جهانی طلا افزایش محدودی داشت.

لینک کوتاه کپی شد

روز گذشته قیمت طلا و سکه در حالی نزولی شد که سیگنال‌های مساعد سیاسی مورد توجه معامله‌گران قرار گرفت. دیروز فاکتورهای تعیین قیمت طلا یعنی دلار و طلای جهانی روند متوازنی نداشتند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از تجارت نیوز، قیمت دلار ۳۰۰ تومان کاهش داشت و انس جهانی طلا افزایش محدودی داشت؛ اما قیمت طلا و سکه بر مدار قیمت دلار چرخید. گفتنی است در لحظه نگارش این گزارش انس جهانی طلا با قیمت ۱۹۲۶ دلار در حال معامله است.

در جدول زیر قیمت طلا و انواع قطعات سکه در لحظه گشایش بازار امروز قابل مشاهده است.

بیلغثقغ

طلا بر مدار دلار چرخید

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی طی سال‌های اخیر در اقتصاد ایران بخش عمده‌ای از نوسانات قیمت طلا و سکه را نوسانات ارز تشکیل داده است؛ اما علت افزایش‌های بیشتر قیمت طلا و سکه نسبت به دلار قیمت انس جهانی طلاست.

به اعتقاد فعالان اقتصادی عامل طلای جهانی در دو سه سال گذشته نقش قابل اعتنایی در جابه‌جایی قیمت طلا در بازار داخلی نداشته است. نوسان‌های نسبتا کوچک در این بازار تصادفی است و جهت‌دار و دائمی نیست. بنابراین آنچه در ارز می‌بینیم کم ‌و بیش در طلا و سکه نیز می‌بینیم؛ مگر اینکه قیمت انس جهانی تغییرات شارپی داشته باشد.

حباب سکه ریخت

روز یکشنبه قیمت طلا نیز کاهشی بود. در لحظه نگارش این گزارش هر مثقال طلای ۱۸ عیار با افت ۳۷ هزار تومانی با رقم ۱۰ میلیون و ۹۶ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز کاهش ۹ هزار تومانی داشت و به رقم دو میلیون و ۳۳۲ هزار تومان رسید. طلای دست دوم نیز به قیمت دو میلیون ۳۰۰ هزار تومان رسید.

در بیست و هفتمین روز از شهریور حباب قطعات سکه همانند قیمت‌ سکه‌ها روند کاهشی داشت. امروز حباب سکه‌ امامی ۲۸۶ هزار تومان، سکه بهار ۲۶۹ هزار تومان، نیم‌سکه ۲۹۱ هزار تومان، ربع‌ سکه ۲۴۵ هزار تومان و سکه گرمی ۹۷ هزار تومان کاهش داشت.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی