|

پیش بینی بورس یکشنبه ۱۰ مهر

اندر احوالات ناخوش بازار سرمایه؛ پیکر نیمه جان بورس منتظر معجزه

بورس روز شنبه حال و روز خوبی نداشت. شاید با توجه به تحولات روزهای پایانی هفته گذشته چنین معاملاتی دور از انتظار نبود.

لینک کوتاه کپی شد

پاییز فعلاً برای بورسی ها سبز نشده است؛ معامله گران بازار سهام پس از پشت سرگذاشتن تابستان سرد، امید به پاییز داشتند که فعلاً نا امید شدند. در شرایطی که هر روز یک ریسک جدید به پیکره نیمه جان بورس تحمیل می شود هم نباید انتظار داشت که رنگ سبز به روی تابلوها بازگردد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از اقتصادآنلاین؛ بورس روز شنبه حال و روز خوبی نداشت. شاید با توجه به تحولات روزهای پایانی هفته گذشته چنین معاملاتی دور از انتظار نبود،‌ اما همیشه انسان منتظر معجزه است. به ویژه اگر فعال بازار سهامی باشید که طی چهار ماه گذشته همواره روند نزولی را تجربه کرده است و هر بار با خود می گوییم که دیگر اینجا کف بازار است. اما شاخص کل نشان داده که فعلاً هیچ کفی نمی تواند آن را متوقف کند.

شاخص کل در معاملات روز شنبه بیش از ۱۵هزار و ۵۰۰ واحد کاهش یافت و تا سطح یک میلیون و ۳۳۰هزار واحدی عقب نشینی کرد. نگاهی به روند شاخص کل در طول روز شنبه نشان می دهد که فشار فروش در طول روز ادامه داشت و این فشار فروش در تایم ابتدایی و پایانی بیش تر بود؛ موضوعی که احتمالا به افزایش فشار فروش حداقل در نیمه اول بورس امروز منجر شود.

شاخص هم وزن هم روز گذشته با کاهش بیش ۶٬۳۰۰ واحدی همراه شد و تا سطح ۳۸۶هزار واحدی پایین آمد. روند ساعتی شاخص هم وزن هم تصویر مشابهی با شاخص کل ارائه می دهد؛ جاییکه در ابتدا و انتهای بازار بیش ترین فشار فروش همراه بود.

ارزش معاملات خرد هم همچنان در مرز ۲هزار میلیارد تومان بود. هرچند که ارزش معاملات خرد نسبت به روز چهارشنبه افزایش پیدا کرده بود اما این افزایش نسبی همراه با تشدید خروج پول حقیقی بود؛ موضوعی که یکی از سرعت گیرهای بازگشت بازار محسوب می شود.

در جریان معاملات روز شنبه شاهد خروج حدود ۵۸۰ میلیارد تومان پول حقیقی بودیم که به معنای این است که حقیقی ها بیش از ۲۵ درصد ارزش معاملات خرد، پول از بازار خارج کردند.

پیش بینی بورس یکشنبه دهم مهر

تکنیکالیست ها می گویند بازار به کف رسیده و در مرحله اشباع فروش قرار دارد، تحلیلگران بنیادی معتقدند که بازار به کف قیمتی رسیده و با توجه به قیمت دلار و روند تولید و فروش شرکت‌ها،‌اغلب نمادها در قیمت های ارزنده ای هستند اما... . اما در فضای مبهم اقتصادی و سیاسی این تحلیل ها نیستند که روند بازار را تعیین می کند بلکه انتظارات معامله گران است که افسار بازار را در دست گرفته است. بنابراین هرچند در یک شرایط عادی، موقعیت کنونی بورس می توانست نوید آغاز یک روند صعودی را بدهد اما در فضای نااطمینانی اقتصادی و سیاسی کشور، به نظر می رسد که بازار فردا هم با فشار فروش همراه باشد و نمی توان انتظار صعود را از این بازار داشت.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها