|

خبر مهم برای جاماندگان و معترضان یارانه

آخرین خبرها از یارانه تیر؛ 14 تیر 1401

هنوز زمان دقیق واریز یارانه تیر اعلام نشده اما انتظار می‌رود یارانه این ماه، مانند دفعات گذشته بیستم ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شود.

لینک کوتاه کپی شد

طیبه حسینی، سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها گفت: در روزهای آینده اخبار جدیدی در خصوص تغییرات لیست یارانه‌بگیران منتشر می‌شود، تغییرات پیشرو مربوط به جاماندگان جدید خواهد بود.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از تجارت نیوز، اصطلاح جاماندگان یارانه به شهروندانی اطلاق می‌شود که از زمان پرداخت نخستین مبلغ نقدی در سال ۸۹ تاکنون از دولت یارانه دریافت نکردند. این افراد، در هفته‌های گذشته از طریق سازمان هدفمندی یارانه‌ها، درخواست خود را برای دریافت یارانه جدید ثبت کردند. وظیفه رسیدگی و بررسی این درخواست‌ها برعهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود.

در مقابل، گروه دیگر از شهروندان با اصطلاح معترضان شناخته می‌شدند. این گروه از شهروندان در فهرست دهک‌بندی درآمدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار داشتند اما نسبت به نگرفتن یارانه معترض بودند.

این گروه از شهروندان نیز از طریق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخواست خود را ثبت کردند، رسیدگی به این خواسته‌ها نیز برعهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

براساس صحبت‌های جدید سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها، قرار است طی روزهای آینده و تاپیش از فرار رسیدن موعد پرداخت در تیر اطلاعات جدیدی درباره وضعیت این گروه از شهروندان منتشر شود.

این بار از پرداخت مبلغ مناسبتی خبری نیست

هرچند با اجرای برنامه اصلاح ارز ترجیحی، پرداخت یارانه‌های مناسبتی به صورت بنیادین تغییر کرد اما در آستانه فرار رسیدن اعیاد قربان و غدیر خم، این پرسش مطرح است که آیا دولت باز هم برای مناسبت‌های پیش رو یارانه مناسبتی پرداخت خواهد کرد.

در این رابطه نیز طیبه حسینی، سخنگوی سازمان هدفمندی یارنه‌ها تاکید کرد: بنا نیست به مانند مناسبت‌های رمضان، نوروز و سالگرد پیروزی انقلاب، این بار به مناسبت اعیاد قربان و غدیر خم به دهک‌های پایین درآمدی، یارانه نقدی پرداخت شود، یارنه‌های جدید به همان سیاقی که در دو ماه گذشته پرداخت شده‌اند، پرداخت خواهد شد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها