|

کراس‌چین‌ها!

ازحملات 51درصدی رمزارزهاچگونه درامان باشیم؟

arzdigital

آیا با تحلیل بوترین از ایمنی کراس‌چین‌ها کمکی به ارزها می کند؟

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز-شاید بسیاری بر این باور باشند که اگر یک بلاک‌چین دچار حمله ۵۱ درصدی شود، همه‌چیز تحت‌تاثیر آن قرار می‌گیرد. اما ویتالیک بوترین چنین عقیده‌ای ندارد و بر این باور است که بلاک‌چین‌ها حتی بعد از چنین حمله‌ای هم ضمانت‌های اجرایی‌شان را حفظ می‌کنند. البته این ضمانت زمانی معتبر خواهد بود که کراس‌چینی در میان نباشد.

برای مثال اگر شما صد اتریوم روی بلاک‌چین اتریوم داشته باشید و این شبکه مورد حمله ۵۱ درصدی قرار بگیرد، شاید بعضی از تراکنش‌ها پاک شوند یا مشکلات این‌چنینی به وجود بیاید، اما شما همچنان ۱۰۰ اتریوم دارید و بلاک‌های باقیمانده (حتی اگر یک درصد باشند) مطابق با قوانین پروتکل رفتار می‌کنند. پس در نهایت شرایط باثبات خواهد بود.

اما اگر ۱۰۰ اتریوم را به پلی روی سولانا منتقل کنید و شبکه دچار حمله ۵۱ شود، قرارداد شما به‌صورت صددرصدی پشتیبانی نخواهد شد و ارزش دارایی شما به ۶۰ اتریوم می‌رسد. این در حالی‌ است که هر چه تعداد پل‌ها و زنجیره‌ها بیشتر باشد، مشکل ایمنی هم بیشتر می‌شود.

به همین دلیل است که به عقیده ویتالیک بوترین بهتر است دارایی‌های بومی روی شبکه خودشان نگهداری شوند؛ برای مثال اتریوم روی شبکه اتریوم و سولانا روی شبکه سولانا.

گفتنی است در اینجا منظور از اتریوم تمام پروتکل‌های لایه دومی است که روی آن قرار دارند.

آخرین اخبار رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال شایانیوز بخوانید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی