|

افت ۵ هزار واحدی شاخص کل

ادامه رکود فرسایشی در بازار سهام با وجود افزایش قیمت خودرو

بازار سهام در امتداد افت‌های فرسایشی هفته‌های گذشته امروز نیز با افت شاخص کل مواجه بود. شاخص کل وارد کانال یک میلیون و ۳۴۴ هزار واحد شد.

لینک کوتاه کپی شد

بازار سهام در امتداد افت‌های فرسایشی هفته‌های گذشته امروز نیز با افت شاخص کل مواجه بود. شاخص کل با بیش از ۴۹۰۰ واحد ریزش وارد کانال یک میلیون و ۳۴۴ هزار واحد شد و شاخص هم‌وزن نیز بیش از ۰٫۵ درصد افت داشت. ارزش معاملات در بورس امروز حدود ۲۷۰۰ میلیارد تومان بود که حتی نسبت به هفته‌های اخیر نیز کاهش داشت. حجم معاملات بورس در حال حاضر به عقیده کارشناسان بسیار پایین و بازار بسیار کم‌رمق است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از تجارت نیوز، در حالی که عده‌ای از کارشناسان به تاثیر مثبت افزایش قیمت خودرو و بازگشایی لیدرهای خودرویی در بورس امیدوار بودند، خساپا و خودرو امروز دو نماد منفی تاثیرگذار در شاخص کل بودند. علاوه بر این کگل، شفقن و فولاد نیز تاثیر منفی زیادی در شاخص کل داشتند.

خودرو، خساپا و شستا پرتراکنش‌ترین نمادها در بازار سرمایه امروز بودند و صف فروش داشتند. همچنین گروه خودرو به همراه بازارهای مالی و شیمیایی برترین گروه‌های صنعتی بازار امروز بودند. خودرو، کیان و خساپا بیشترین ارزش معامله و خودرو، خساپا و خبهمن بیشترین حجم معامله را به خود اختصاص دادند.

همچنین امروز شاخص کل فرابورس نیز با ۵۵ واحد ریزش وارد کانال ۱۹ هزار و ۱۲۱ واحد شد. نمادهای زاگرس و سمگا بیشترین تاثیر مثبت و آریا بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل فرابورس داشتند.

هفته نوسانی در انتظار بورس

نیما میرزایی، کارشناس بازار سهام گفت: بازار به دنبال محک اراده مسئولین در خصوص اجرایی کردن وعده کاهش زیان خودروسازان و همچنین فروش بلوکی سهام آن‌ها است. عامل تاثیر گذار دیگر در بازار امروز نرخ ارز بود. این موضوع از اخبار برجامی تبعیت می‌کند و به دلیل ابهام در نتیجه مذاکرات کماکان در فاز نوسانی و سردرگم است.

وی افزود: بودجه نیز این روزها بازار را تحت تاثیر قرار می‌دهد. لایحه فردا به مجلس می‌رود و اما و اگرهای متعددی در خصوص اهرم‌های تاثیرگذار بر بازار در آن وجود دارد که این موضوع نیز به سردرگمی سهامداران دامن می‌زند. در مجموع برای بازار در روزهای آینده کماکان وضعیت نوسانی را پیش‌بینی می‌کنم.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها