|

نحوه خرید و فروش سهام در بورس

در حال حاضر رایج‌ترین روش خرید و فروش سهام در بورس، به صورت آنلاین می باشد این روش سرمایه گذاری را برای فعالان این بازار آسان تر کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

سرمایه‌گذاری در بورس به ویژه در سال‌های اخیر رواج گسترده‌ای داشته است و بسیاری ترجیح می‌دهند برای حفظ ارزش پول‌شان در برابر تورم به جای پس انداز کردن، دارایی‌شان را در بورس و دیگر بازارهای مالی سرمایه‌گذاری کنند. در این مطلب سری به این بازار می‌زنیم و با شما درباره نحوه خرید و فروش سهام در بورس صحبت می‌کنیم. با ما همراه شوید. 

نحوه خرید و فروش سهام در بورس

روش‌های مختلفی برای خرید و فروش سهام در بورس وجود دارد که شامل خرید تلفنی، مراجعه حضوری به کارگزاری، سفارش به کارگزار به صورت اینترنتی و سفارش آنلاین سهام می‌شوند. 

در حال حاضر رایج‌ترین روش خرید و فروش سهام در بورس، به صورت آنلاین و برخط است که سرمایه گذاری را برای فعالان این بازار به فرآیندی بسیار آسان‌تر تبدیل کرده است. در زیر به مبحث آموزش خرید و فروش سهام در بورس می‌پردازیم.

خرید و فروش سهام در بورس به صورت آنلاین

خرید و فروش سهام در بورس به صورت آنلاین اصلا کار سختی نیست و به راحتی با کمی آموزش می‌توانید به سامانه معاملاتی خود مراجعه کنید، سهم بخرید و هر زمان که خواستید برای فروش آن اقدام کنید. 

در مرحله اول برای شروع معامله‌گری در بورس، باید در سامانه سجام ثبت‌نام کنید و سپس با انتخاب یکی از کارگزاری‌های دارای مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار کشور کد بورسی بگیرید. با داشتن کد بورسی می‌توانید وارد پنل معاملاتی خود شوید و قدم به دنیای جذاب سرمایه گذاری بگذارید. 

برای خرید و فروش سهام در بورس، ابتدا باید حساب خود را در پنل معاملاتی شارژ کنید. مرحله بعدی بررسی بازار سرمایه و انتخاب سهم مناسب برای خرید و فروش است. شما برای سرمایه‌گذاری در بورس دو راه پیش رو دارید.

می‌توانید این کار را از راه غیر مستقیم و با استفاده از صندوق ‌های سرمایه‌ گذاری و سبدگردانی اختصاصی انجام دهید. مهم‌ترین مزیت استفاده از خدمات مدیریت دارایی در بورس، سپردن سرمایه به دست افرادی متخصص، باتجربه و حرفه‌ای در زمینه سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی است؛ به ویژه اگر شما دانش یا فرصت کافی برای حضور در این بازار را نداشته باشید.

روش دوم هم حضور مستقیم در بورس و معامله‌گری در این بازار است که در این روش خود فرد مدیریت سرمایه‌اش را در بورس برعهده می‌گیرد و به خرید و فروش سهام در این بازار می‌پردازد.

نحوه خرید و فروش سهام در بورس کار مشکلی نیست و با کمی آموزش می‌توانید به صورت مستقیم به معامله‌گری در این بازار بپردازید؛ آن‌چه در این میان اهمیت دارد آشنایی با شرایط حاکم بر بورس، مبانی سرمایه‌گذاری موفق در این بازار و تحلیل مناسب وضعیت سهم‌های مختلف در بورس است که باید در این زمینه آموزش دیده باشید و با شناخت کامل بورس، سرمایه‌گذاری در این بازار را آغاز کنید.  

مزایای سرمایه‌گذاری در بورس

سرمایه‌گذاری در بورس چه مزایایی دارد که افراد زیادی دارایی‌شان را به سمت این بازار هدایت می‌کنند و حتی با وجود ریسک کاهش سرمایه در این بازار، به خرید و فروش سهام در بورس می‌پردازند. 

کسب سود مهم‌ترین هدف و مزیت حضور در این بازار به شمار می‌رود. سود در بازار بورس یا از طریق افزایش قیمت سهم یا به صورت سود نقدی به سرمایه‌گذاران تعلق می‌گیرد. قابلیت نقدشوندگی بالای بازار سرمایه از دیگر دلایل محبوبیت این بازار به شمار می‌رود. 

یکی از مهم‌ترین دلایل علاقه سرمایه‌گذاران به بورس نیز حفظ ارزش پول در برابر تورم است. حمایت قانونی، شفافیت و امنیت بالای سرمایه گذاری از دیگر مزایای ورود افراد به بازار بورس و خرید و فروش سهام در این بازار به شمار می‌روند.   

دریافت کد بورسی

گفتیم اولین قدم برای ورد به بازار سرمایه و خرید و فروش سهام در بورس، کد بورسی است. کد بورسی چیزی شبیه شماره ملی یا شماره شناسنامه شما است و در بازار سرمایه شما را با این کد می‌شناسند. ترکیبی از سه حرف ابتدایی نام خانوادگی شما و ۵ عدد تصادفی که بعد از دریافت آن می‌توانید خرید و فروش سهام در بورس را آغاز کنید.

شما می‌توانید هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین و از راه دور برای دریافت کد بورسی اقدام کنید. برای دریافت کد بورسی به صورت حضوری، باید به شعب کارگزاری‌های مورد تایید سازمان بورس کشور مراجعه کنید و با تحویل دادن مدارک و پر کردن فرم‌های لازم کد بورسی بگیرید. روش آسان‌تری هم برای دریافت کد بورسی وجود دارد و شما می‌توانید این کار را به صورت غیرحضوری و آنلاین انجام دهید. 

نکته مهم دیگر درباره نحوه خرید و فروش سهام در بورس اینکه برای دریافت کد بورسی باید ابتدا در سامانه سجام ثبت‌نام کنید. سامانه‌ای برای جمع‌آوری اطلاعات کاربران بازار سرمایه  که بدون ثبت‌نام در آن کد بورسی برای شما صادر نمی‌شود. شما می‌توانید ثبت‌نام کارگزاری و سامانه سجام را به صورت هم‌زمان و از طریق سامانه آگاه اکسپرس انجام دهید. 

سخن آخر

سرمایه گذاری در بورس مزایای بسیار زیادی دارد و توحه بسیاری از سرمایه‌گذاران را در سال‌های اخیر به خود جلب کرده است. برای ورود به این بازار و آغاز معاملات در بازار سرمایه باید ابتدا با نحوه خرید و فروش سهام در بورس آشنا شوید. امروزه خرید و فروش سهام بیشتر به صورت آنلاین و با واسطه کارگزاری‌ها از طریق سامانه‌های معاملاتی انجام می‌شود. 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی