|

عربای پولدار که به ساز غرب میرقصن؛ دُخی خوشگلاشون میفرسن آمریکا و التماس زن رونالدو میکنن!

کشورهای عربی در حال حرکت به سوی غرب هستند و از هیچ کاری در این راستا فروگذار نیستند تا جایی که تماما ارزش های اخلاقی خود را زیر سوال بردن!

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- کشورهای در حال توسعه قطب S آهنربا ان و غرب قطب N . این کشورها جذب غرب میشوند چون غرب الگو است. راهنمای دنیا بوده و هست. حالا چرا غرب قبله دنیا شده؟ سرگرمی. سرگرمی بعنوان بخشی از فرهنگ عام همیشه نقش تعیین کننده ای در سمت و سوی حرکت ملت ها داشته است. سینما، ادبیات، تئاتر و... دست غرب است، حتی میشود گفت مال غرب است دیگر. و نسل نو کشورهای درحال توسعه نگاهشان را به آنها میدوزند و قبطه میخورند. اخیرا رل اصلی جلب توجه به غرب را فضای مجازی بازی میکند. آنقدر غرب در بستر اینترنت مقتدر است که حتی اپلیکیشن های ساخت چین مانند تیک تاک هم بازیچه غربی ها میشوند. قانون اش چیست؟ یا با غرب همراه میشوی یا راکد خواهی ماند و گِل آلود. برای غرب مهم نیست مسلمانی یا یهودی یا مسیحی. برای غرب منفعت جدی است. پس اگر غرب را میخواهی منفعت را میخواهی و اگر منفعت را میخواهی معنویات را باید دور بریزی یا حداقل نادیده بگیری.

چه خوش به ساز غرب می رقصند

در همین راستا سالهاست کشورهای در حال توسعه عربی در حال همسو کردن خود با غرب هستند. مهم ترین تلاش شان هم که جام جهانی 2022 قطر بود تا به دنیا نشان دهند که مدرن شده اند و پیرو مدرنیته. مثال های این ایده بسیارند. مانند کنسرت هایی که با دعوت عربستانی ها از خوانندگان غربی در کشورشان برگزار میشود. یا فشن شوهایی که دائما در این کشورها برپاست. بحث امروز اما درباره کشوری کوچک و بسیار آشناست. کشوری که زمانی بخشی از ایران بوده و صد و پنجاه سال پیش بدست انگلیس از ایران جدا شد.

np_file_200314

دختر بحرینی را فرستادند بدن نمایی کند

بحرین همچون عربستان، امارات، قطر و... در حال مدرن سازی یا بهتر بگوییم غربی سازی کشورش است. و در آخرین تلاش نماینده اش را به مسابقه "میس یونیورس" در آمریکا فرستاده است. با اینکه کشوری اسلامی است اما برای پدیدار شدن در نقشه توجه جهان به اجبار باید از سنت و دین خود فاصله بگیرد. کاری که اسلام منع کرده بکند؛ یعنی دختری را برای نمایش و جلب توجه به دنیا عرضه کند. اولین عبدالله خلیفا، که برنده "میس یونیورس بحرین" شده بود را به "میس یونیورس" آمریکا فرستادند تا برای بحرین رقابت کند. ناموفق هم نبود و نزدیک بود در شانزده نفر نهایی باشد که نشد.

یشیششیشیشی

بشبشبشبشبشبش

قصصققصقص

فشن شوهای بی حجابی در عربستان

بحرین تنها نیست. عربستان هم دست کمی ندارد. آنها هم درحال برگزاری فشن شوهایی با مدل های بی حجاب هستند تا فرهنگ غربی را در پوست و گوشت و استخوان ملت شان رسوخ دهند. مدتی پیش بود که هفته مدی در عربستان سعودی برگزار شد و علامت خطری شد برای دیگر کشورهای منطقه. عربستان نشان داد که در مسیر مدرنیته قدم برمیدارد و چند گام جلوتر از فروش نفت را میبیند و قصد جهانی کردن کشورش را دارد.

لسللسلسلس

رونالدو رو برای دیده شدن خریدند

خرید کریستیانو رونالدو هم از این دست برنامه ها بود. رونالدو را خریدند تا چشم ها را خیره خود کنند. و تبلیغاتی مثبت در راستای جهانی شدن داشته باشند. مدتی است که نظاره گر طرفداری افراد غربی از تیم النصر عربستان هستیم چون بازیکن محبوبشان در آن توپ میزند. حتی صفحه اینستاگرم النصر عربستان هم بیش از ده میلیون رشد فالوور داشت که مقدار فالوور آن به طرزی عجیبی بیشتر از صفحات دیگر تیم های حتی معروف و پرطرفدار جهان شد.

معنویات را قی کردند و غرب را ستاره قطبی شان. مهد اسلام به حجاب جورجینا رودریگز خرده نمیگیرد؟ خیر.

 خاورمیانه وارد فاز جدیدی از توسعه شده که این مرحله بیش از پیش به غرب وابسته است.

1718911_1

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها