|

زیر و بم اینستا رو بشناس

شمایی که عشق اینستاگرامی؛ ترفند ها و قابلیت های جدیدشُ رو هوا بزن

اینستاگرام هم مثل هر برنامه دیگه ای کلی ترفند و نکته خفن داره که خیلی ها بلدشون نیستن، اما شما از اون خیلی ها نباش و زیر و بمش رو در بیار.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- اینترنت و شبکه های اجتماعی یکی از ارکان جدانشدنی زندگی روزمره انسان قرن بیست و یکمی است که وابستگی زیادی رو هم ایجاد کرده. یکی از مهم ترین شبکه های اجتماعی که در سر تا سر دنیا و البته ایران از طرفدار های زیادی برخورداره و حسابی فعال است و این روز ها به عنوان یکی از قطب های شبکه های اجتماعی به حساب میاد اینستاگرام است، که با فضای پر رنگ و لعابش و امکاناتی که در جهت انتشار فیلم و عکس در اختیار مخاطب قرار میده نه تنها در بخش تفریح و سرگرمی بلکه در زمینه شغلی هم برای کاربران عملکرد بالایی از خودش نشون داده.

حالا نکته ای که در رابطه با اینستاگرام وجود داره اینه که مثل هر برنامه دیگه ای هر از چند گاهی براش نسخه های بروز رسانی صادر میشه که معمولا در راستای جلب رضایت مخاطب باعث ارتقا و بهبود کیفیت و عملکرد برنامه میشند، از طرف دیگه دقیقا مثل هر چیز دیگه ای در دنیای تکنولوژی اینستاگرام هم یک سری ترفند ها و گزینه های جالب و کاربردی داره که ممکنه خیلی از شما ها ندونید.

شمایی که عشق اینستاگرامی؛ ترفند ها و قابلیت های جدیدش رو هوا بزن

در ادامه با ما همراه باشید تا ما، هم یکی دو تا از قابلیت های خوب اینستاگرام رو که خیلی وقت نیست بهش اضافه شده با شما به اشتراک بگذاریم و هم یه چند تایی ترفند کاربردی یادتون بدیم.

قابلیت های جدید اینستا

1.Your Activity:

احتمالا شما هم تا به حال بار ها گزینه Your Activity رو در قسمت تنظیمات اینستاگرامی خود مشاهده کردید اما شاید نمی دونید که این بخش دقیقا به چه کاری میاد؛ خب در قدم اول باید بدونید که این قسمت به شما اجازه میده فعالیت های قبلی خودتون رو مرور کنید و بتونید خیلی راحت پست ها و نظرات خودتون رو به صورت گروهی حذف کنید. اگر براتون سواله که خوب این امکان رو که قبلا هم اینستاگرام داشت پس فرقش چیه باید بگیم که بله این امکان بود اما شما باید فرضا برای حذف یک کامت می گشتید و اون رو در میان انبوه کامنت های ذکر شده زیر یه پست پیدا می کردید و تک به تک هم این کار رو انجام می دادید، اما حالا اینستا موقعیتی رو فراهم کرده که حکم یه میانبر رو داره و شما حتا می تونید لایک ها و نظرات خودتون رو زیر پست های دیگران ببینید. همچنینی میانبرهایی برای بررسی زمان صرف شده، سابقه جست و جو ها و .... در این قسمت اضافه شده؛ پس بد نیست به نگاهی بهش بیاندازید.

2.Rage Shake:

به گزراش شایانیوز، همین الان صفحه اینستاگرامیتون رو باز کنید و بعد گوشیتون رو چند باری تکون بدید، می بینید که خیلی سریع پیامی با عنوان پزارش مشکل برای شما ظاهر میشه و می تونید خیلی بی دردسر مشکلی که با این برنامه دارید گزارش کنید.

3.حذف عکس:

خب یکم ممکنه عجیب به نظر برسه که مگه قبلا امکان حذف عکس وجود نداشت؟ بله داشت درست می گید، اما نه زمانی که عکس هاتون رو به صورت آلبومی منتشر می کردید، در واقع در گذشته به این صورت بود که اگر شما یک مجموعه رو منتشر می کردید و بعد می خواستید یه عکس از بین اون چند تا رو حذف کنید باید کلا پست رو پاک می کردید و دوباره از اول وارد عمل می شدید، اما حالا اینستا این باگ گنده رو بر طرف کرده.

شمایی که عشق اینستاگرامی؛ ترفند ها و قابلیت های جدیدش رو هوا بزن

ترفندهای اینستا

1.سین نشدن دایرکت

مطمئنا می دونید که واتساپ و تلگرام قابلیتی دارند که به شما اجازه میده تیک خواندن پیام رو غیر فعال کنید، اما ممکنه ندونید که اینستا هم یه همچین قابلیتی داره که اگر می خواید فعالش کنید تا ئیام های دایرکتتون تیک نخوره باید برید روی اکانت شخص مرود نظرتون بعد روی علامت سه نقطه بالای اکانت ضربه بزنید و گزینه Restrict و بعد Restrict Account رو فعال کنید.

2.دسته بندی ذخیره ها

یکی از ویژگی های جذاب اینستاگرام اینه که میشه پست هایی رو که دوست داری ذخیره کنی، اما بعد از یه مدت تعداد پست ها انقدر میره بالا که دیگه نمی تونی خیلی راحت پستی رو که ذخیره کردی در بین انبوه پست های ذخیره شده پیدا کنی. برای حل این مشکل تنها کاری که باید انجام بدی اینه که اون ها رو ذخیره کنی. حالا چطور باید این کار رو کرد؟ زمانی که یک پست رو Save می کنید یه پیام میاد که می خواید این پست رو به مجموعه خاصی اضافه کنید یا نه، برای ایجاد کردن یک مجموعه کافیه که روی علامت + ضربه بزنی.

3.حذف نشان آنلاین بودن

برنامه ای مثل واتساپ این امکان رو به شما میده که آنلاین بودن خودتون رو مخفی کنید، جالا جالبه بدونید که اینستا هم این ویژگی رو داره، برای فعال کردنش باید برید توی تنظیمات برنامه و در قسمت Privacy به روی گزینه Activity Status ضربه بزنید و در اون قسمت گزینه Activity Status Show رو خاموش کنید. نکته ای که هست اینه که دقیقا مثل واتساپ اگر شما این گزینه رو فعال کردید دیگه نمی تونید که فعالیت دوستاتون رو هم ببینید.

شمایی که عشق اینستاگرامی؛ ترفند ها و قابلیت های جدیدش رو هوا بزن

شما کاربران شایانیوز چه ترفند های دیگه ای از اینستاگرام بلدید؟ تجربیات و پیشنهاد های خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

برای اطلاع از به‌روزترین اخبار خودرو و تکنولوژی صفحه عصر تکنولوژی ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها