|

خلاصه قسمت دوازدهم سریال سیاوش

سیاوش؛ مرد خانواده!

صابر می خواهد با جمع کردن همه خواهران و برادرانش، تکلیف زمین پدری را روشن کند. مارال هم خبر مهمی برای سیاوش دارد و...

لینک کوتاه کپی شد

دوازدهمین قسمت از سریال سیاوش به کارگردانی سروش محمد زاده و تهیه کنندگی مهدی یاری، جمعه بیست و هفتم فروردین به صورت اختصاصی در سایت نماوا منتشر شد.

مارال به خانه ی پدری سیاوش می آید. جایی که سیاوش در انتظارش نیست و استقبال گرمی هم از او نمی کند. مارال باز هم شکسته و تحقیر شده از پیش سیاوش بر می گردد و ماجرا را برای پدرش تعریف می کند.

صابر هم با حرف هایی که از نصرت درباره ی زمین پدری شنیده است سعی می کند شرایط را فراهم کند تا بتواند به خواهر و برادر هایش موضوع را بگوید و از آن ها برای فروش زمین وکالت بگیرد.

سیاوش بعد از صحبت با سیمین شبانه سراغ مارال می رود. او می رود تا به مارال بگوید که اگرچه بینشان مهر و علاقه هست اما راه آن ها از هم جدا است، خانواده اش خط قرمز او و حفاظت از آن ها وظیفه ی او است و نمی تواند آن ها را تنها بگذارد. سیاوش همه ی این ها را در ذهنش آماده کرده است اما مارال خبری به او می دهد که همه چیز را تغییر می دهد. مارال باردار است!

سیاوش باز هم نشان می دهد این که اخم و تخم هایش گیرایی ندارد و شخصیتش هنوز جا نیفتاده است بی دلیل نیست. آقای سیاوش کی وقت کردی...؟ 

شرایطی که سریال سعی می کند برای خانواده ی سیاوش بسازد هنوز هم قابل درک نیست. سیمین از جوانی اش تعریف می کند که به خاطر یک جمله از سیاوش 9 ساله با پسر خاله اش ازدواج نکرده است و در خانه و کنار خانواده مانده است. چرا که خانواده همه چیزه!

این چه شعاری است که این خانواده می دهد. اصلا کدام خانواده؟ آن خواهری که ازدواج کرده است خانواده را خراب کرده است که دیگری هم نباید بکند؟ ازدواج سیاوش با مرجان خانواده را به هم نمی ریزد اما با مارال خانواده به خطر می افتد؟ سیاوش می خواهد از خانواده اش دفاع کند اما در مقابل کدام تهدید؟

هنوز هم بعد از گذشت دوازده قسمت اگرچه هیچ کدام از این قسمت ها راکد و بی اتفاق نبوده است اما کنشی اصلی و اساسی در آن دیده نمی شود. قصه ی اصلی داستان معلوم نیست و از همه مهم تر چالش اساسی شخصیت سیاوش نیز هم. شاید باردار شدن مارال را بتوان چالشی جدی برای او در نظر گرفت به امید قسمت های آینده بود وگرنه در قسمت های قبلی چیزی جز اخم، طلبکاری، جویده جویده صحبت کردن از او ندیده ایم...

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها