|

ترفند افزایش گرمای شوفاژ بدون نیاز به تخصص خاص / تو خونه 100 متری یه شوفاژ روشنم بسه

در این مقاله در خصوص ترفند افزایش گرمای شوفاژ بدون نیاز به تخصص خاص صحبت کردیم که در این سرما حسابی به کارتون میاد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- همه ی ما دوست داریم که در زمانمون صرفه جویی کنیم و برای این منظور به دنبال راه های سریع السیر انجام کارها میگردیم تا اونا رو در کمترین زمان ممکن سر و سامون بدیم که خب برای این منظور باید از اینم که راهی که پیدا کردیم جواب و نتیجه ی قطعی میده هم مطمئن بشیم و بیخودی یه عالمه کار و پروسه رو به هوای هیچ و پوچ انجام ندیم و در آخر هم به نتیجه نرسیم که خب در این صوت شما میتونید به ترفندها تکیه کنید البته که باید از بین اون ها خودتون با توجه به شرایط موجود اونی رو که معقول تر و منطقی تر هست رو انتخاب کنید و به کار بگیرید.

پس با این حساب شما میتونید با کمک گرفتن از ترفندها به راحتی هر چه تمام تر کارها رو نظم دهی کرده و سر و ته بدید بهشون و خوبی هم که دارن این هست که شما از این که قبل از شما عده ی زیادی اون ترفندها رو تست کردن نتیجه گرفتن مطمئن هستید و به همین دلیل هم میتونید با اطمینان و اعتماد کامل به سراغ اون ترفندها برید. حالا ما هم در این سری از مقالات خودمون در خصوص ترفندها براتون صحبت میکنیم و حالا هم با توجه به سرد شدن هوا میخواهیم در خصوص ترفندهایی برای افزایش گرمای شوفاژ صحبت کنیم که در حال حاضر حسابی به کارتون میاد و خب با رعایت نکات و ترفند هایی که ذکر میکنیم شما میتونید در مصرف انرژی هم صرفه جویی کنید، پس با این حساب در ادامه برای دونستن این ترفندها با ما همراه باشید.

افزایش گرمای شوفاژ

تمیز کردن پره های رادیاتور

تمیز کردن گرد و خاک دور و بر پره های شوفاژ تون هم به طور منظم یه راه ساده و موثر در بهبود کارایی رادیاتورها بشمار میاد چرا که تجمع پرز، گرد و غبار و مو روی پره های رادیاتور به عنوان یه عایق عمل میکنه و مانع از جریان همرفتی گرما از مولکول های آب داخل رادیاتور به مولکول های هوای اطراف رادیاتور میشه. خصوصا رادیاتورهای افرادی که حیوانات خانگی دارن بیشتر در معرض تجمع پرز و مو در اطراف اون قرار داره.

گرد و غبار روی پره های شوفاژ رو می تونید به وسیله ی یه دستمال، فرچه و یا ابر تمیز کنید. همچنین جهت تمیز کردن قسمت هایی از پره ها که دسترسیتون به اون ها سخت تره میتونید از جارو برقی و یا سشوار جهت خارج کردن مو و پرز استفاده کنین.

افزایش گرمای شوفاژ

فاصله دادن لوازم دیگه از رادیاتورها

قرار داشتن لوازم دیگه مثل پرده، مبل، کمد و یا دیگر وسایل تو فاصله ی کم از رادیاتور باعث میشه که شوفاژ نتونه به خوبی گرمای خودش رو به هوای اطرافش انتقال بده و در نتیجه این امر باعث کم شدن راندمان گرمایشی اون میشه. مثلا توی رادیاتورهایی که زیر پنجره قرار دارن، کشیدن پرده روی اون ها باعث میشه گرمای رادیاتور به خوبی به محیط منتقل نشه. به همین دلیل توصیه میشه جهت افزایش بهره وری گرمایش شوفاژها، لوازم دیگه رو با حفظ فاصله در کنار رادیاتورها قرار بدید.

جرم گیری رادیاتورها

جرم گیری رادیاتورها یه فرآیند بسیار تاثیر گذار توی افزایش توان گرمایشی اون ها بشمار میاد. در طول این فرآیند رسوب و جرم انباشته شده تو کف شوفاژ شسته میشه و از رادیاتورها خارج میشه. از مهم ترین نشونه های تجمع جرم توی رادیاتور که در اصل از ذرات زنگ زده تشکیل شده، میشه به سرد بودن قسمت زیرین و همچنین وسط رادیاتور و گرم بودن قسمت بالاییه اون اشاره کرد.

افزایش گرمای شوفاژ

رسوب زدایی پکیج گرمایشی

در طول زمان رسوبات آهکی آب توی پکیج گرمایشی جمع میشه و جریان آب رو داخل اون کاهش میده که این امر در انتها باعث کم شدن جریان آب توی سیستم گرمایشی شده و توی کاهش توان رادیاتورها جهت گرم کردن خونه تاثیر میذاره. به همین دلیل با رسوب زدایی و جرم گیری مبدل های حرارتی پکیج آب گرمکن و لوله های اون میتونید توی افزایش راندمان رادیاتورها تاثیر موثری داشته باشید.

افزایش گرمای شوفاژ

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها