|

گیاهان چسبنده همیشه سبز؛ با سرمای پاییز و زمستونم میتونی دیوار سبز تو تراس داشته باشی

در این مقاله چندتا از گیاهان آپارتمانی چسبنده رو بهتون معرفی کردیم که میتونید با وجود اون ها زیبایی بینظیری به فضا ببخشید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- در صورتی که یه خانوم امروزی باشید این رو خوب میدونید که دکوراسیون خوب داشتن این روزا از اهمیت و ارزش بسیار زیادی برخوردار هست و خیلی ها برای رسیدن به این موضوع نهایت تلاش خودشون رو میکنن تا بالاخره دکور اون چیزی بشه که میخوان و خب میدونید که دکور خوب در نهایت تعریف و تمجید اطرافیان رو هم به همراه خواهد داشت که این باعث میشه که حس خوبی بهتون دست بده و اعتماد به نفستون بالا و بالاتر بره. ولی خب در این بین مهم هست که شما چه گیاهی رو به فضای خونتون انتخاب میکنید یعنی یه گیاه ساده و رندوم رو برای این موضوع انتخاب میکنید و یا به قولی از بین گیاهان آپارتمانی لوکس انتخاب دارید چرا که هر کدوم از اون ها میتونن تاثیر خاص خودشون رو داشته باشن توی دکوراسیون.

همچنین در خصوص نگهدای از گل و گیاه شما باید حواستون به این موضوع باشه که گیاهی که انتخاب میکنید با شرایط موجود در فضا بتونه مچ و هماهنگ بشه چرا که در غیر این صورت باید منتظر مرگ و از بین رفتن اون گیاه باشید به عنوان مثال در صورتی که فضای خونتون کم نور هست و یا مثلا خودتون از اون دسته از افرادی نیستید که زود به زود به گل هاتون آب بدید و به قولی بهشون رسیدگی کنید میتونید به سراغ گیاهان آپارتمانی مقاوم برید که در برابر سخت ترین شرایط هم میتونن از خودشون پایداری نشون داده و شرایط رو دووم بیارن بدون این که حتی آخ بگن. این رو هم بگیم که برای انجام یه سری کارها هم بایبه سراغ یه سری از گیاهان خاص برید مثلا در صورتی که میخواهید دیوار سبز در بالکن، حیاط و یا هر جای دیگه ایجاد کنید باید به سراغ گیاهان آپارتمانی چسبنده برید که حالا در این مقاله چندتا از همیشه سبزهای اون ها رو بهتون معرفی میکنیم، پس در ادامه با ما همراه باشید.

گیاهان آپارتمانی چسبنده

پتوس از گیاهان چسبنده

پتوس یکی از گیاهان رونده هست که میشه اون رو در حالت آویز، رومیزی و یا چسبنده به دیوار و قفسه ها هم مشاهده کرد؛ این زیبارو از برگ هایی به رنگ سبز تا ابلق همراه با لکه های سفید و زرد برخورداره و بسیار کم توقع و ارزون قیمته. در خصوص شرایط نگهداری اون گفته میه که نورش باید غیر مستقیم و نیم سایه باشه اما رنگ ابلق نور بیشتری میخواد. آبیاریش توی تابستون باید هر چهار روز یکبار باشه و توی زمستون هفته ای یکبار و بین هر دو آبیاری بایدخاک گلدون کاملا خشک شده باشه.

پس با این حساب میشه گفت که در صورتی که یه گیاه میخواستید که دیوار سبز رو در راحت ترین حالت ممکن براتون بسازه و زحمت و دردسری نداشته باشه حتما به سراغ پتوس برید و زیباسازی فضاتون رو به اون بسپارید.

گیاهان آپارتمانی چسبنده

پاپیتال از گیاهان چسبنده

پاپیتال یکی دیگه از گیاهان چسبنده هست که از انواع مختلفی برخورداره و رنگ برگ هاش از سبز تیره تا سبز مایل به خاکستری و یا ابلق هست که میتونه توجه هر بیننده ای رو به خودش جلب کنه. این زیبارو با محیط های مختلف سازگاری بسیار بالایی داره و با درجه حرارت بالا و پایین هم حتی میتونه به راحتی رشد کنه و به زندگی خودش ادامه بده همچنین پاپیتالی که از برگ های ابلق برخوردار هست میتونه در برابر سرما و بادهای شدید هم از خودش مقاومت بسیار بالایی نشون بده. در صورتی که در کنار این گیاه یه مانع عمودی قرار بدید میتونید ببینید که به سمت بالا رشد میکنه. 

البته که دقت کنید این گیاه رو در کنار یه درخت نکارید چون اگر از اون بالا بره باعث خشک شدن درخت میشه رشد این زیبار و در ابتدا کند هست و اون هایی که که برگ های ابلق دارن رشدشون حتی خیلی آهسته تر هم هست. این گیاه برای رشد نیاز به نور فراوان داره اما نباید اون رو در معرض مستقیم اشعه های آفتاب قرار بدید چرا که برگ های اون بی رنگ میشن. در خصوص آبیاری هم باید بدونید که توی تابستون هفته ای دو بار و توی زمستون به هفته ای یکبار آبیاری نیاز داره.

گیاهان آپارتمانی چسبنده

انجیر چسب از گیاهان چسبنده

یکی دیگه از گیاهان چسبنده انجیر چسب هست که اسم های دیگه ای مثل انجیر بالارونده، انجیر خزنده، انجیر پاکوتاه و... داره و یه گیاه همیشه سبز و بالارونده بشمار میاد که به شرق آسیا تعلق داره. در اصل این گیاه یه گونه پیچک بشمار میاد که به طور طبیعی در محیط های باز و با تکیه بر چیزهای دیگه بالا میره و رشد بسیار سریعی داره. همچنین این زیبارو نمای بسیار زیبایی هم داره و میتونه فضا رو بی نهایت زیبا هم نشون بده.

گیاهان آپارتمانی چسبنده

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها