|

بهترین دستور برای تهیه لوبیا پلو / روش پخت اصیل و طعم و مزه ای که بی نظیره

اینجا لوبیا پلو با گوشت رو به بهترین روش آموزش میدیم. اون رو از دست ندید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- لوبیا پلو یه پلو مخلوط پرطرفدار بین ایرونیاست که خیلی ها هفته ای یه بار اون رو در برنامه غذایی شون دارن. این غذا خیلی وقتا روی میز پذیرایی از مهمونای خودمونی هم هست و مورد توجه قرار میگیره. لوبیا پلو به روش اصیل با گوشت تکه ای درست میشه هرچند اون رو با گوشت چرخ کرده، گوشت قلقلی و مرغ هم میپزن اما لوبیا پلو به روش اصیل، طعم و مزه خاصی داره. توی این مطلب، طرز تهیه لوبیا پلو با گوشت رو بهتون آموزش میدیم. اون رو از دست ندید.

loobia-polo-gousht-teke-1

مواد لازم برای تهیه لوبیا پلو با گوشت

برنج 5 پیمانه

گوشت گوسفندی (بدون استخوان) 350 گرم

لوبیا سبز تازه 350 گرم

پیاز متوسط 2 عدد

رب گوجه فرنگی 2 تا 3 قاشق غذاخوری

زعفرون دم کرده 3 قاشق غذاخوری

زردچوبه یک قاشق مرباخوری

فلفل سیاه یک قاشق چایخوری

چوب دارچین یک عدد

نمک به مقدار لازم

کره 20 گرم

روغن به مقدار لازم

loobia-polo-gousht-teke-6

طرز تهیه لوبیا پلو با گوشت

مرحله اول

پیازها رو پوست بگیرید و نگینی خرد کنید. مقداری روغن داخل یک قابلمه ریخته و پیازها رو با شعله متوسط تفت بدید تا پیاز سبک و طلایی بشه.

مرحله دوم

گوشت گوسفندی رو که از قبل به صورت قیمه ای خرد کردید، به پیاز سرخ شده اضافه کنید. گوشت رو تفت بدید تا رنگش تغییر کنه.

مرحله سوم

حالا وقت ریختن ادویه هاست؛ زردچوبه، فلفل سیاه و چوب دارچین رو به گوشت اضافه کرده و حدود یک دقیقه دیگه تفت بدید. بعد رب گوجه فرنگی رو بریزید و مواد رو مخلوط کنید تا بوی خامی رب گرفته بشه.

مرحله چهارم

در این مرحله حدود 2 لیوان آب داخل قابلمه بریزید و حرارت رو زیاد کنید تا به جوش بیاد. سپس شعله گاز رو ملایم کنید تا گوشت بپزه.

loobia-polo-gousht-teke-4

مرحله پنجم

در این فاصله، لوبیا سبز رو که از قبل شستید و آب اضافی اون خارج شده رو خرد کنید. داخل یک ماهیتابه کمی روغن بریزید و لوبیا سبز رو کمی تفت بدید.

مرحله ششم

نیم ساعت پس از جوشیدن گوشت، لوبیا سبز تفت داده شده رو هم اضافه کنید. 10 دقیقه آخر پخت گوشت و لوبیا سبز، نمک و زعفرون دم کرده رو هم اضافه کرده و هم بزنید. اجازه بدید آب اضافی گوشت تبخیر بشه.

مرحله هفتم

برنج رو که از قبل شسته و خیس کردید رو نیمه پز کرده و آبکش کنید. برای لوبیا پلو باید برنج رو زنده تر آبکش کنید تا حین دم کشیدن خمیر نشه.

مرحله هشتم

یک قابلمه روی حرارت بذارید، روغن ریخته و ته دیگه دلخواهتون رو کف قابلمه قرار بدید. مقداری برنج آبکش شده داخل قابلمه ریخته و مقداری از مایه گوشتی هم روی برنج بریزید. مواد رو به آرومی مخلوط کرده و این کار رو تا تموم شدن برنج و گوشت ادامه بدید.

loobia-polo-gousht-teke-2

مرحله نهم

در قابلمه رو دم کنی بذارید و حرارت رو ملایم کنید تا لوبیا پلو برای حدود 45 دقیقه دم بکشه. اواخر زمان پخت، کره یا روغن حیوانی روی پلو بریزید و سپس لوبیا پلوی خوشمزه رو داخل دیس بکشید و سرو کنید. نوش جان.

اگر به آشپزی علاقمند هستید، صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها