|

طرز تهیه سوپ جو با زرشک / یه طعم خاص از سوپ که جون میده واسه پیش غذای مهمونیا

اینجا طرز تهیه سوپ جو با زرشک رو یاد میگیری که خیلی خوشمزه ست و میتونه یه پیش غذای عالی واسه مهمونیا باشه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- سوپ ها انواع خیلی زیادی دارن و میتونن پیش غذای خیلی خوبی برای میزهای پذیرایی از مهمونا باشن. سوپ ورمیشل، سوپ شیر، سوپ لبو، سوپ کدو حلوایی، سوپ سبزیجات و... که همگی خوشمزه و پرطرفدارن.

در این بین، شاید سوپ جو محبوب ترین و قدیمی ترین نوع سوپ باشه که توی تمام جهان طرفدار داره. ترکیب مرغ، جو، جعفری و هویج میشه یه سوپ خوشمزه که شاید بهترین پیش غذا هم به حساب بیاد. البته در این دستور میشه کمی دست برد و خلاقیت به خرج داد و اون رو جذاب تر کرد. مثلا به سوپ جو زرشک اضافه کرد و طعم ترش و ظاهر زیباتری بهش داد. توی این مطلب، طرز تهیه سوپ جو با زرشک رو بهتون آموزش میدیم که خیلی خوشمزه ست. تا پایان همراه ما باشید.

soup-jo-4

مواد لازم برای تهیه سوپ جو با زرشک

سینه مرغ 150 گرم

جو پرک یک لیوان

زرشک یک فنجون

جعفری تازه خرد شده 100 گرم

گوجه فرنگی ۴ عدد

پیاز متوسط یک عدد

هویج متوسط یک عدد

سیب‌ زمینی متوسط یک عدد

پودر پاپریکا یک قاشق چایخوری

نمک و فلفل ‌سیاه به میزان لازم

زردچوبه نصف قاشق چایخوری

soup-jo-1

طرز تهیه سوپ جو با زرشک

مرحله اول

هویج، سیب زمینی و پیاز رو پوست بگیرید و خرد کنید. گوجه فرنگی رو هم خرد کنید و همراه مرغ و بقیه سبزیجات داخل یک قابلمه بریزید. تا جایی که روی مواد رو بگیره آب اضافه کنید و روی حرارت بذارید تا جوش بیاد. ادویه‌ها رو هم بریزید و اجازه بدید به مدت یک ساعت و نیم ملایم بجوشه همه مواد کاملا بپزه.

مرحله دوم

بعد از این مدت مرغ رو از قابلمه خارج کنید. بقیه مواد رو داخل قابلمه با گوشتکوب برقی پوره کنید تا مایه یکدستی داشته باشید.

soup-jo-2

مرحله سوم

مرغ رو بعد از اینکه خنک شد، کاملا ریش ریش کنید و همراه جو پرک به قابلمه اضافه کنید و بذارید با حرارت ملایم بجوشه و بپزه.

مرحله چهارم

زرشک رو بشویید و با کمی کره تفت بدید و 10 دقیقه آخر پخت سوپ همراه جعفری خرد شده داخل قابلمه بریزید. در این مرحله نمک سوپ رو هم اندازه کنید.

مرحله پنجم

بعد از این مدت سوپ جو با زرشک خوشمزه حاضره و می تونید اون رو با جعفری تازه تزئین کنید. اون رو داخل ظرف بکشید و همراه آب لیمو تازه سرو کنید. نوش جان.

soup-jo-3

اگر به آشپزی علاقمند هستید، صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو با کلی دستورهای عالی دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها