|

بهترین دستور برای تهیه حلیم / صبح روز جمعه پاییزی با این حلیم خوشمزه بی نظیر میشه

حلیم یه غذای سنتی ایرونیه که برای صبحونه روز جمعه عالیه. خیلیا حلیم رو از بیرون تهیه میکنن اما ما اینجا یه دستور عالی براتون داریم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- صبحانه یه وعده غذایی خیلی مهمه که بعضی وقتا مورد غفلت قرار میگیره و این موضوع میتونه اثرات بدی روی بدن و سلامتش بذاره. صبحانه اگر سالم و مقدی باشه میتونه در عملکرد روزانه ما تاثیر مثبتی داشته باشه و باعث بشه پرانرژی تر و کاراتر باشیم.

بعضیا که اهل صبحونه هستن، ترجیح میدن صبحونه شون گرم باشه؛ مثلا املت، عدسی، حلیم، خوراک لوبیا چیتی و غذاهایی از این دست رو برای صبحونه ترجیح میدن مخصوصا آخر هفته ها که اهالی خانواده دور هم جمع هستن، صبحونه گرم خوردن بیشتر مزه میده. حلیم یه غذای سنتی ایرونیه که برای صبحونه روز جمعه عالیه. خیلیا حلیم رو از بیرون تهیه میکنن اما ما اینجا یه دستور عالی براتون داریم تا بتونید خیلی راحت توی خونه حلیم درست کنید. این آموزش رو از دست ندید.

Haleem-5

مواد لازم برای تهیه حلیم

بلغور گندم نیم کیلوگرم

گوشت قرمز گوساله یا گوسفندی 200 گرم

سینه مرغ 100 گرم

نمک ۲ قاشق غذاخوری

روغن ۴ قاشق غذاخوری

شیر یک لیوان

پیاز بزرگ یک عدد

چوب دارچین چند تکه

پودر دارچین، کنجد و روغن زیتون (شیره انگور) برای تزئین

Haleem-6

طرز تهیه حلیم

مرحله اول

گوشت گوساله یا گوسفندی رو به همراه پیاز، چوب دارچین، نمک و آب داخل قابلمه بریزید و 2 تا 3 ساعت زمان بدید تا کاملا بپزه.

مرحله دوم

وقتی گوشت پخت اون رو خارج کنید و سینه مرغ رو داخل قابلمه بذارید و 40 دقیقه اجازه بدید تا کاملا بپزه.

مرحله سوم

داخل یک قابلمه آب بریزید و روی حرارت بذارید تا به جوش بیاد. بلغور گندم رو که دو تا 3 بار شستید به همراه مقداری روغن و نمک داخل آب جوش بریزید. یک ساعت زمان بدید تا بلغور گندم بپزه. در این مدت هر چند دقیقه یک بار اون رو هم بزنید تا ته نگیره.

Haleem-4

مرحله چهارم

گوشت و سینه مرغ پخته شد رو کاملا ریش ریش کنید و کنار بذارید. بلغور گندم رو بعد از پخت با گوشتکوب برقی کاملا له کنید. گوشت ریش شده رو داخل بلغور گندم بریزید و دوباره با گوشتکوب برقی له کنید.

مرحله پنجم

آبی که گوشت رو باهاش پختید صاف کنید و داخل قابلمه حلیم بریزید و مخلوط کنید. نمک غذا رو بچشید و اندازه کنید. یک ساعت دیگه زمان بدید تا حلیم کاملا بپزه، جا بیفته و مزه ها به خورد هم برن.

مرحله ششم

10 دقیقه آخر پخت حلیم، شیر رو اضافه کنید و سپس از روی حرارت بردارید. حلیم رو داخل ظرف مورد نظرتون بکشید و با پودر دارچین، کنجد و روغن زیتون تزئین کنید. اگر حلیم رو شیرین دوست دارید می تونید روی اون شکر یا شیره انگور بریزید. نوش جان.

Haleem-1

اگر به آشپزی علاقمند هستید، صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها