|

ترفندهای ساده و سریع برای تمیز کردن لوستر / بشمار سه لوسترای خونه رو برق بنداز

ترفندهای ساده و سریعی وجود داره تا به راحتی لوسترهای خونه رو تمیز کنید و برق بندازید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- قبول دارید خونه وقتی به معنای واقعی خونه ست که تمیز باشه؛ اصلا هر خونه با هر شکل وسایل و دکوراسیون، وقتی دلنشین و باصفاتره که تمیزتر باشه. تمیز کردن و نگه داشتن خونه هم کار ساده ای نیست و به برنامه منظم و همیشگی نیاز داره.

تمیز کردن سرامیک ها، از بین بردن لکه های مبل و فرش، گردگیری، تمیز کردن کاغذ دیواری و کلی کار دیگه که در کنار هم یه خونه گرم و دلنشین برای ما میسازه. لوسترها هم که معمولا شیشه ای و کریستالی هستن بعد از یه مدت گرد و خاک و چربیبه خودشون میگیرن و نیاز به تمیز کردن داره. شاید فکر کنید که برای  تمیز کردن لوستر باید تمام قطعات اون رو جدا کرد اما اینطور نیست. ترفندهای ساده و سریعی وجود داره تا به راحتی لوسترهای خونه رو تمیز کنید و برق بندازید. در ادامه به این ترفندهای کاربردی خواهیم پرداخت. تا پایان همراه ما باشید.

tamizkardan-luster-5

تمیز کردن لوستر؛ مقدمات کار رو فراهم کنید

برای تمیز کردن و برق انداختن لوستر، ابتدا باید اون رو خاموش و صبر کنید تا خنک بشه. یک نردبان یا چهارپایه بلند که امنیت کافی داشته باشه آماده کنید. زیر لوستر رو چند لایه پارچه پهن کنید تا گرد و خاک و مواد شوینده روی فرش شما رو کثیف نکنه.

دستکش پنبه ای دستتون کنید و آماده کار بشید. ابتدا با یک دستمال حوله ای گرد و خاک لوسترها رو بگیرید تا تمیز کردن اونها راحت تر انجام بشه.

tamizkardan-luster-6

تمیز کردن لوستر؛ از شیشه پاکن استفاده کنید

اکثر لوسترها قطعات شیشه ای و کریستالی دارن که یکی از بهترین مواد تمیز کننده اونها، مایع شیشه پاکن هست. این مایه در دسترس که توی اکثر خونه ها پیدا میشه، حاوی الکله و به خوبی شیشه ها و قطعات کریستالی لوسترها رو تمیز میکنه.

یک دستمال از جنس میکروفایبر رو به محلول شیشه پاکن آغشته کنید و روی قطعات شیشه ای لوستر بکشید تا تمیز و براق بشن.

tamizkardan-luster-7

تمیز کردن لوستر؛ معجزه سرکه رو فراموش نکنید

همونطور که احتمالا می دونید سرکه می تونه یک مایه معجزه آسا برای تمیز کردن سطوح و قسمت های مختلف خونه باشه. برای تمیز کردن لوستر هم می تونید از مخلوط آب و سرکه استفاده کنید. یک سوم فنجون رو با دو سوم فنجون آب مخلوط کنید و با یک دستمال که پرز نداشته باشه، تمام قسمت های لوستر رو تمیز کنید سپس با یک دستمال تمیز و خشک، لوستر رو خشک کنید.

tamizkardan-luster-2

تمیز کردن لوستر؛ دستمال نمدار هم عالیه!

اگر جزو اون دسته از افرادی هستید که لوسترهای خونه رو زود به زود تمیز می کنن باید بگیم که شما برای این کار به ماده یا وسیله خاصی نیاز ندارید و با یک دستمال میکروفایبر که با کمی آب نمدارش کردید، می تونید به راحتی لوسترهای منزل خودتون رو تمیز و براق کنید.

tamizkardan-luster-3

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها