|

طرز تهیه سبزی پلو با ماهی با بهترین روش + نکات طعم دار کردن ماهی و ترکیب سبزی

نکته مهم در طبخ سبزی پلو با ماهی شیوه طعم دار کردن ماهی و ترکیب سبزی اون هست. در این مطلب بهترین روش درست کردن این غذا رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- سزی پلو با ماهی یه غذای سنتی و خیلی پر طرفدار ایرانیه که معمولا اسمش آدم رو یاد شب عید میندازه اما این غذای خوشمزه و لذیذ رو میشه در همه ایام سال درست کرد و از خوردنش لذت برد. سبزی پلو با ماهی رو میشه به روش های مختلف درست کرد ولی نکته مهم در این غذا شیوه طعم دار کردن ماهی و ترکیب سبزی اون هست. در این مطلب بهترین روش طبخ سبزی پلو با ماهی رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

sabzipolomahi-2

مواد لازم برای تهیه سبزی پلو با ماهی

برنج 2 پیمانه

سبزی پلویی خرد شده یک لیوان

ماهی قزل آلا متوسط یک عدد

کره 50 گرم

لیمو تازه  یک عدد

زعفران دم کرده 3 قاشق غذاخوری

سیر تازه یک بوته

آرد 3 قاشق غذاخوری

پودر سیر یک قاشق چایخوری

نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

زردچوبه یک قاشق چایخوری

پودر تخم گشنیز یک قاشق چایخوری

روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری

sabzipolomahi-6

طرز تهیه سبزی پلو با ماهی

مرحله اول

برنج رو از چند ساعت قبل بشویید و با مقداری آب و نمک خیس کنید. سبزی پلویی شامل تره، گشنیز، جعفری و شوید به نسبت مساوی رو همراه با سیر تازه خرد کنید و کنار بذارید.

مرحله دوم

ماهی رو تمیز کرده، بشویید و کنار بذارید تا آب اضافی اون خارج بشه. چند برش روی سطح بیرونی هر دو طرف ماهی ایجاد کنید. روغن زیتون، آبلیموی تازه، زعفران دم کرده، پودر سیر، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پودر تخم گشنیز رو با هم مخلوط کنید و سطح داخلی و خارجی ماهی رو کاملا به این ترکیب آغشته کنید. روی ظرف رو بپوشونید و حدود یک ساعت داخل یخچال قرار بدید تا ماهی طعم دار بشه.

مرحله سوم

داخل یک قابلمه آب بریزید و روی حرارت قرار بدید تا به جوش بیاد. سپس آب برنج رو خالی کنید و اون رو داخل آب جوش بریزید. بعد از حدود 3 تا 4 دقیقه مخلوط سبزی و سیر تازه رو به قابلمه اضافه کرده و مخلوط کنید. وقتی برنج نیم پز شد اون رو آبکش کنید.

sabzipolomahi-4

مرحله چهارم

یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار بدید، کمی روغن بریزید و وقتی داغ شد ته دیگ مورد نظرتون رو کف قابلمه بذارید. مخلوط برنج و سبزی رو داخل قابلمه بریزید، کمی کره و زعفران دم کرده روی برنج بریزید و دم کنی بذارید تا سبزی پلو دم بکشه.

مرحله پنجم

یک ماهیتابه روی حرارت بذارید و روغن بریزید تا داغ بشه. آرد و کمی نمک، فلفل و زردچوبه رو مخلوط کنید و ماهی رو در آرد بغلطونید. دو طرف ماهی رو در روغن داغ سرخ کنید.

مرحله ششم

وقتی سبزی پلو دم کشید و ماهی سرخ شد، سبزی پلو ماهی حاضره و می تونید اون رو داخل ظرف مناسب بکشید و سرو کنید. نوش جان.

sabzipolomahi-3

اگر به آشپزی علاقمند هستید، صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها