|

طرز تهیه خورش به آلو به روش اصیل / بهترین ناهار برای روزای زیبای پاییزی

اینجا طرز تهیه خورش به آلو به روش اصیل رو بهتون آموزش میدیم که می تونه یه ناهار عالی واسه روزای قشنگ پاییزی باشه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- با اومدن فصل پاییز، درست کردن یه سری غذاهای خاص و خوشمزه هم رونق میگیره. غذاهایی که با انار درست میشن، مثل خورش ناردون، خورش اناربیج، غذاهایی که با کدو حلوایی طبخ میشن مثل سوپ کدو حلوایی و خورش هایی که با میوه به تهیه میشن مثل خورش به آلو...

خورش به آلو یه خورش سنتی ایرونیه که طعم و مزه ملس اون خیلی طرفدار داره. این خورش رو میشه با مرغ و یا گوشت قرمز آماده کرد. در این مطلب، طرز تهیه خورش به آلو به روش اصیل رو بهتون آموزش میدیم که می تونه یه ناهار عالی واسه روزای قشنگ پاییزی باشه. تا پایان همراه ما باشید.

khoresh-beh-aloo-3

مواد لازم برای تهیه خورش به آلو

گوشت گوسفند یا گوساله ۳۰۰ گرم

به متوسط 3 عدد

آلو بخارا  ۱۰ عدد

پیاز متوسط یک عدد

رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری

چوب دارچین ۲ تکه

زعفران دم کرده ۲ قاشق غذاخوری

شکر یک قاشق غذاخوری

آب لیمو ترش یک قاشق غذاخوری

گلاب یک قاشق غذاخوری

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به میزان لازم

روغن به میزان لازم

khoresh-beh-aloo-4

طرز تهیه خورش به آلو

مرحله اول

برای درست کردن خورش به آلو ابتدا پیاز رو پوست بگیرید و نگینی خرد کنید. داخل یک قابلمه روغن بریزید و پیاز خرد شده رو تفت بدید تا طلایی بشه. حالا گوشت خورشتی رو که قرمه ای خرد کردید اضافه کنید و کمی تفت بدید.

مرحله دوم

وقتی رنگ گوشت تغییر کرد، زردچوبه، فلفل سیاه و رب گوجه فرنگی رو هم بریزید و کمی دیگه تفت بدید. در این مرحله 2 لیوان آب جوش، کمی نمک، زعفران دم کرده و چوب دارچین رو اضافه کنید و یک ساعت و نیم زمان بدید تا گوشت پخته بشه.

khoresh-beh-aloo-1

مرحله سوم

تا زمانی که گوشت میپزه، به رو درشت خرد کرده و کمی داخل روغن سرخ کنید تا در حین پخت له نشه. بعد از پخته شدن گوشت، به سرخ شده رو به قابلمه اضافه کنید و بعد از حدود 10 دقیقه، آلوی بخارا که از قبل خیس کردید به خورش به آلو اضافه کنید.

مرحله چهارم

در این مرحله نمک خورش رو تست کنید و اگر نیاز بود اضافه کنید. آبلیمو و شکر رو هم با هم مخلوط کنید و داخل خورش به آلو بریزید. آخر سر گلاب رو هم اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله پنجم

هروقت خورش به آلو جا افتاد و غلظت اون به اندازه دلخواهتون رسید، غذای خوشمزه شما آماده ست و میتونید همراه با پلوی زعفرونی و یا کته سرو کنید. نوش جان.

khoresh-beh-aloo-5

اگر به آشپزی علاقمند هستید، صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها