|

خواص باور نکردنی حبوبات برای سلامتی / خیلی ساده جلوی پیری و بیماری ها رو بگیرید

در این مطلب درباره خواص بی نظیر حبوبات و اهمیت وجود اون ها در وعده های غذایی صحبت می کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- احتمالا کسی نیست که در مورد اهمیت وجود حبوبات در رژیم غذایی و مواد مغذی موجود در اون ها ندونه اما چرا اونقدر که باید حبوبات رو در وعده های غذایی مون جا نمیدیم؟ غذاهای خوشمزه زیادی هستن که با حبوبات درست میشن مثل انواع آش ها، عدسی، خوراک لوبیا چیتی، عدس پلو، آبگوشت و... اما با فواید بی شمار و باورنکردنی حبوبات آشنایی دارید و می دونید چند بار در هفته باید حبوبات مصرف کنید؟

در این مطلب درباره خواص بی نظیر حبوبات و اهمیت وجود اون ها در وعده های غذایی صحبت می کنیم. تا پایان همراه ما باشید.

beans-5

مواد مغذی موجود در حبوبات

حبوبات شامل لوبیا، نخود، لپه، عدس، ماش و… حاوی فیبر، فولات و فولیک اسید، آهن، منگنز، منیزیم، آنتی اکسیدان، گروه ویتامین B و E و مواد مغذی دیگه ای هستن که برای سلامتی بسیار مفیدن.

متخصصان تغذیه توصیه می کنن که هر انسان بالغ 3 بار در هفته و به میزان 200 گرم حبوبات مصرف کنه تا نیازش به پروتئین رو برطرف کنه.

تحقیقات پزشکان نشون داده مصرف حبوبات میتونه به کاهش سطح قند خون، کاهش کلسترول، افزایش باکتری های مفید در روده، از بین بردن نفخ معده و تقویت پوست و مو کمک کنه.

beans-2

کند شدن روند پیری با مصرف حبوبات

یافته های پزشکی نشون میده که کاهش مصرف گوشت قرمز و جایگزین کردن حبوبات می تونه به طور چشمگیری جلوی روند پیری رو بگیره و سلامت بدن رو تضمین کنه. آنتی اکسیدان موجود در حبوبات نقش مهمی در سلامتی بدن و تقویت سیستم دفاعی و ایمنی بدن داره.

beans-7

جلوگیری از ابتلا به سرطان با مصرف حبوبات

تحقیقات پزشکی ثابت کرده که مصرف مداوم حبوبات میتونه بدن رو در برابر سرطان‌ های خاص محافظت کنه. یافته های علمی نشون میده افرادی که دو بار یا بیشتر در هفته حبوبات به ویژه نخود و لوبیا مصرف کنن، احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ، پروستات، بروز بیماری‌ های قلبی - عروقی و دیابت نوع دو در اونها کمتر میشه.

beans-4

کاهش وزن با مصرف حبوبات

وجود فیبر در حبوبات جلوی پُرخوری رو میگیره. اگر حبوبات در وعده های غذایی شما باشه کمک میکنه تا به احساس سیری کامل برسید و در تمام طول روز، احساس ولع برای پُرخوری پیدا نکنید. مدت زمانی که برای هضم شدن فیبر لازمه نسبتا طولانیه و همین موضوع، عاملی میشه تا کمتر احساس گرسنگی کنید.

این خاصیت مهم حبوبات یعنی منبع فیبر بودن اونها، باعث میشه تا خیلی خوب بتونید وزن خودتون رو مدیریت کرده و از چاق شدن جلوگیری کنید.

beans-3

روش استفاده از حبوبات در وعده های غذایی

برای استفاده از حبوبات مخصوصا نخود و لوبیا لازمه که اون ها رو حدودا 12 ساعت خیس کنید و در طی این مدت دو تا سه بار آب اون ها رو عوض کنید. این کار باعث از بین رفتن نفخ حبوبات و نرم شدن بافت اون ها بعد از پخت میشه. مت زمان خیس کردن برای حبوباتی مثل ماش، عدس و لپه کمتره و بین 3 تا 4 ساعت کافی هست.

beans-8

اینجا می تونید مطلبی در مورد ترفندهای گرفتن نفخ حبوبات بخونید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها