|

گیاهان مناسب پرچین و حصار؛ دورتادور باغ و خونتو با اینا مرز بکش انگار یه تکه از بهشته

در این مقاله چندتا از گیاهان مناسب پرچین و حصار رو بهتون معرفی کردیم که میتونید با وجود اون ها یه زیبایی منحصر به فرد به فضاتون ببخشید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- نگهداری از گل وگیاه از قدیم الایام بین ما ایرانی ها مرسوم بوده و هست چرا که همه به قدرت این زیبارویان در زیباسازی فضا واقف هستیم و میدونیم که مهم نیست که گیاهان آپارتمانی ما چه ریخت و قیافه ای داشته باشن در هر صورت میتونن فضایی که در اون قرار میگیرن رو به زیبایی هر چه تمام تزیین کرده و زیباتر از اون چیزی که هست به نظرش بیارن پس در این بین دچار وسواس نشید که الا و بلا از بین گیاهان آپارتمانی لاکچری حتما یه انتخاب داشته باشید چرا که با یه گیاه رندوم هم میتونید همون زیبایی که باید و شاید رو در محیط به وجود بیارید البته که این موضوع سلیقه ای هست و به خودتون بستگی داره.

ولی موضوعی که اجباری هست و سلیقه جایی در اون نداره این هست که شما باید گیاه موردنظرتون رو با توجه به شرایط موجود توی خونه و فضایی که میخواهید گل رو در اون نگهداری کنید انتخاب کنید مثلا در صورتی که فضا نوکم داره گیاهانی رو باید برای نگهداری در اون انتخاب کنید که اونقدرا که باید و شاید نیاز شدیدی به نور ندارن و در نبود مقدار زیاد اون هم میتونن به خوبی رشد کنن و یا در این بین حتی شرایط زندگی خود شما هم مهمه به عنوان مثال در صورتی که شما یه فرد فراموشکار هستید که یادش میره به گل ها به طور مداوم آب بده باید گیاهان آپارتمانی مقاوم به کم آبی رو انتخاب کنید که نیاز شدید و چندان زیادی به آبیاری ندارن پس برای انتخاب گیاه مناسبتون باید شرایط مختلفی رو بسنجید. حالا از اینا بگذریم و بریم سراغ مقاله ی امروز که در طی اون معرفی داریم و میخواهیم چندتا از گیاهان مناسب پرچین و حصار رو بهتون معرفی کنیم که برای آب و هوای ایران مناسب هستن و شما میتونید با وجود اون ها برای خودتون یه مرزبندی گیاهی داشته باشید، پس در ادامه برای شناخت اون ها با ما همراه باشید.

گیاهان مناسب پرچین و حصار

برگ نو از گیاهان مناسب پرچین و حصار

اولین گیاهی که برای مرزبندی بهتون معرفی میکنیم گیاه برگ نو هست که از شاخ و برگ های براقی برخورداره که رنگشون سبز تیره هست و از یک الی چهار متر رشد میکنن. پرچینی که با برگ نو ایجاد شده باش رشد بسیار سریعی داره و در برابر باد و صداهای محیطی میتونه مثل یه سپر حفاظتی سبز ایفای نقش کنه که خب با وجود این ویژگی منحصر به فرد میشه گفت که حصار گیاهی برگ نو برای ساخت پرچین به خصوص در مناطق شهری و مسکونی یه انتخاب بسیار عالی و هوشمندانه ست.

گیاهان مناسب پرچین و حصار

 بامبو سیاه از گیاهان مناسب پرچین و حصار

هر چند که بامبو معمولی رو هم میشه یکی از محبوب ترین گزینه ها از بین گیاهان مناسب پرچین بشمار آوورد ولی بامبوی سیاه میتونه استایل و همچنین نمای متفاوتی رو برای حصار طبیعیه شما ایجاد کنه. ساقه های این نوع بامبو به رنگ سیاه هستن که بین این سیاهی با برگ هایی به رنگ سبز که روی اون رشد میکنن تضاد وجود داره و از این رو تماشای این تضاد زیبا یه جون به جون هاتون اضافه میکنه. شما میتونید از بامبو سیاه برای اجرای پرچین با ارتفاع دو و نیم الی چهار متر استفاده کنید. این گیاه زیبارو از رشد بسیار سریعی برخورداره و توی شرایط آب و هوایی متنوع هم قابل اجرا هست.

گیاهان مناسب پرچین و حصار

سرو لیلاند از گیاهان مناسب پرچین و حصار

از بین انواع گیاهانی که برای پرچین مناسب هستن سرو لیلاند از بیشترین سرعت رشد برخورداره. این گیاه زیبا به دلیل برخورداری از شاخه های ظریف و همچنین برگ های معطر از محبوبیت خاصی توی اجرای پرچین گیاهی برخورداره. در خصوص ویژگی های خاص اون هم میشه به این موضوع که علاوه بر کاهش نویز های محیطی میتونه به عنوان یه بادگیر طبیعی عالی عمل کنه اشاره کرد. این گیاه برای حصارکشی گیاهی با ارتفاع دو الی شش متر یه انتخاب بسیار مناسب و ایده آل بشمار میاد.

گیاهان مناسب پرچین و حصار

 یاس ستاره‌ای از گیاهان مناسب پرچین و حصار

تقریبا میشه گفت که هر گونه از یاس میتونه یه انتخاب خوب برای اجرای پرچین گلدار باشه ولی یاس سفید که دارای گل هایی که به شکل ستاره ی پنج پر در کنار اون عطر شیرین و فراگیرش یه چیز دیگه هست و برای این موضوع بسیار مناسبه. این زیبارو جدا از زیبایی گل هاش یه گونه ی همیشه سبز بشمار میاد که این موضوع یعنی شما در هیچ فصلی از سال اون رو بی ریخت نخواهید دید.

گیاهان مناسب پرچین و حصار

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها