|

معرفی زیباترین پارک ‌های جنگلی شهر چالوس / یه طبیعت زیبا و بی نظیر که عاشقش میشی

پارک های جنگلی یکی از پرمخاطب ترین اماکن گردشگری شهر چالوس به حساب میان که سالانه میزبان تعداد بی شماری از مسافران هستن.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- شاید بشه به جرات گفت یکی از محبوب ترین و توریستی ترین شهرهای شمالی ایران، شهر چالوس در استان زیبای مازندرانه. قرار گرفتن این شهر در مرکز خط شمالی ایران و همینطور جاذبه های زیاد گردشگری چالوس باعث شده تا مقصد تعداد زیادی از گردشگران و دوستداران سفر و طبیعت باشه.

پارک های جنگلی یکی از پرمخاطب ترین اماکن گردشگری شهر چالوس به حساب میان که سالانه میزبان تعداد بی شماری از مسافران هستن. در این مطلب قصد داریم پارک جنگلی نمک آبرود و پارک جنگلی فین رو به عنوان دو تا از بهترین مقاصد گردشگری شهر چالوس بهتون معرفی کنیم. تا پایان همراه ما باشید.

04

پارک جنگلی نمک ‌آبرود

پارک جنگلی نمک ‌آبرود از زیباترین جاهای دیدنی مازندران محسوب میشه و خیلی از مسافران این پارک رو برای استراحت و شب مانی انتخاب می کنن.

پارک جنگلی نمک ‌آبرود در 12 کیلومتری غرب شهر چالوس و نزدیکی شهر توریستی نمک‌ آبرود واقع شده و با پوشش گیاهی و درختان منحصربه ‌فرد و زیبا، امکانات رفاهی و گردشگری مناسبی برای مسافران فراهم کرد.

03

یکی از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری این پارک، وجود تله‌ کابین در این پارکه که علاقمندان رو در ارتفاعات جنگلی و میون درختان انبوه بالا می ‌بره و منظره‌ ای تماشایی از طبیعت زیبای شمال ایران رو پیش روتون به نمایش می‌ ذاره. اگر شانس بیارین و جنگل رو مه فرا گرفته باشه تجربه‌ ای بی ‌نظیر رو به دست خواهید آورد که تا همیشه توی ذهن‌ تون باقی می‌ مونه.

02

امکانات و آدرس پارک جنگلی نمک ‌آبرود

در پارک جنگلی نمک ‌آبرود امکاناتی مثل فروشگاه، کافه و رستوران، آلاچیق و سکوی برپایی چادر، محل بازی کودکان، سرویس بهداشتی، پارکینگ و... وجود داره. ضمن اینکه در این پارک آنتن‌ دهی موبایل مناسبه و به اینترنت دسترسی دارید.

برای رسیدن به پارک جنگلی نمک‌ آبرود، از شهر چالوس حدود 12 کیلومتر در جاده اصلی شمال، به سمت غرب و شهر نمک ‌آبرود حرکت کنید و بعد از دیدن تابلوی این پارک، به سمت چپ بپیچید.

01

پارک جنگلی فین

یکی دیگه از مقاصد گردشگری محبوب در شهر چالوس، پارک جنگلی فین هست که با نام پارک جنگلی چالوس هم شناخته میشه. این پارک جنگلی امکانات رفاهی و گردشگری مناسبی برای گردشگران و مسافران داره. این پارک در جنوب شهر و در نزدیکی جاده زیبا و پرپیچ‌ و خم چالوس قرار گرفته و مسافران زیادی از شهرهای مختلف ایران به پارک جنگلی فین میرن.

08

کافه و رستوران، کلبه‌ های اقامتی، فروشگاه، آلاچیق و سکوی برپایی چادر، محل بازی کودکان، سرویس بهداشتی، پارکینگ و... برخی از امکانات این مجموعه ‌ست. همچنین در این پارک موبایل آنتن دهی مناسبی داره و به اینترنت دسترسی دارید.

پارک جنگلی فین کجاست؟

پارک فین، جنگلی زیبا در کنار رودخونه چالوسه و در 7 کیلومتری جاده اصلی جاده چالوس-کرج و بعد از پلیس‌ راه چالوس قرار داره. برای رسیدن به پارک جنگلی فین، باید از شهر چالوس حدود 7 کیلومتر به سمت مرزن ‌آباد حرکت کنید.

05

این رو هم بگیم که فاصله پارک جنگلی فین از چالوس، بدون ترافیک و در شرایط عادی جوی حدودا ۱۲ دقیقه و فاصله این پارک جنگلی از تهران در شرایط عادی حدودا ۲ ساعت و ۴۰ دقیقه‌ هست.

بهترین زمان سفر به چالوس و پارک های جنگلی نمک آبرود و فین، بهار و پاییزه. در این فصول دمای هوا متعادله و از شرجی و رطوبت بالا خبری نیست.

07

اینجا هم می تونید مطلبی در مورد بهترین پارک های تهران بخونید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها