|

طرز تهیه کتلت ماهی / یه ناهار یا شام مقوی و خوشمزه که نظیر نداره

با ماهی که سرشار از مواد مغذی برای سلامت بدن هم هست، میشه غذاهای خاص تری مثل کتلت هم درست کرد که واقعا خوش طعم و مزه ست.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- غذاهای دریایی خیلی محبوب پرطرفداران و تنوع زیاد اونها باعث شده تا هر ذائقه ای رو راضی کنن. غذاهای خوشمزه ای مثل سبزی پلو با ماهی، خورش قلیه ماهی، خورش دو پیازه میگو، میگو پلو، کاری ماهی و...

با ماهی که سرشار از مواد مغذی برای سلامت بدن هم هست، میشه غذاهای خاص تری مثل کتلت هم درست کرد که واقعا خوش طعم و مزه ست و می تونه تنوع خوبی به وعده های غذایی ما بده. در این مطلب، طرز تهیه کتلت ماهی رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

kotlet-mahi-2

مواد لازم برای تهیه کتلت ماهی

فیله ماهی سالمون ۲۰۰ گرم

سیب ‌زمینی ۵۰۰ گرم

پیازچه خرد شده ۲ ساقه

گشنیز خرد شده ۲۰ گرم

تخم‌ مرغ  یک عدد

آرد به مقدار لازم

روغن زیتون 2 قاشق سوپخوری

نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

پودر زیره نصف قاشق چایخوری

پودر فلفل قرمز نصف قاشق چایخوری

پودر تخم گشنیز نصف قاشق چایخوری

روغن مایع مخصوص سرخ‌ کردن به مقدار لازم

kotlet-mahi-1

طرز تهیه کتلت ماهی

مرحله اول

تکه‌ های ماهی سالمون رو با مقداری نمک، فلفل سیاه و روغن زیتون مزه‌ دار کنید و سپس در یک تابه‌ روغن بریزید و وقتی داغ شد ماهی رو سرخ کنید تا طلایی بشن. تکه‌ های ماهی رو از تابه خارج کرده و روی حوله کاغذی بذارید تا روغن اضافی اون ها گرفته بشه سپس با چنگال خرد کنید.

مرحله دوم

سیب ‌زمینی ‌ها رو پوست بگیرید، خرد کنید و با کمی آب بپزید. سپس با گوشت‌ کوب دستی بکوبید تا پوره بشن. ماهی، نمک، پودر زیره، پودر فلفل قرمز، پودر تخم گشنیز، گشنیز تازه خرد شده، پیازچه خرد شده و تخم‌ مرغ رو به سیب ‌زمینی پوره شده اضافه و کاملا مخلوط کنید.

kotlet-mahi-3

مرحله سوم

از مایه کتلت ماهی مقداری برداشته و در آرد بغلتونید سپس به ‌شکل دلخواه در دست فرم بدید. داخل یک تابه روغن مایع مخصوص سرخ‌ کردن بریزید و وقتی داغ شد، کتلت‌ ها رو سرخ کنید.

مرحله چهارم

وقتی هر دو طرف کتلت ها سرخ شد، اون ها رو روی حوله کاغذی قرار بدید تا روغن اضافی شون خارج بشه. سپس داخل ظرف مورد نظرتون بچینید، با پیازچه خرد شده، گوجه گیلاسی و گشنیز تازه تزئین و سرو کنید. نوش جان.

kotlet-mahi-4

اگر به آشپزی علاقمند هستید، صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو با کلی دستورهای عالی دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها