|

نکات مهم برای چیدمان خونه کوچیک / راهکارهای ساده تا خونه رو بزرگ و دلباز نشون بدی

چیدمان خونه کوچیک، اصول و ترفندهایی داره که اگر رعایتشون کنید، می تونید تا حد زیادی خونه رو بزرگتر و دلبازتر نشون بدید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزا و با افزایش جمعیت در شهرها، خیلی ها مجبورن توی خونه های کوچیک با متراژهای پایین زندگی کنن. بزرگترین معضل خونه های کوچیک چیدمان اصولی اون ها هست تا فضای خونه طوری باشه که اهالی منزل، بیشترین راحتی رو داشته باشن و بیشترین بهره رو از فضای خودشون ببرن.

چیدمان خونه کوچیک، اصول و ترفندهایی داره که اگر رعایتشون کنید، می تونید تا حد زیادی خونه رو بزرگتر و دلبازتر نشون بدید. در این مطلب ما به این اصول و نکات مهم و کاربردی اشاره می کنیم تا اگر شما هم ساکن خونه کوچیک هستید، بتونید به محیط زندگی تون بهتر چیدمان کنید. تا پایان همراه ما باشید.

little-house-4

چیدمان خونه کوچیک؛ با وسایل اضافی خداحافظی کن

درسته که آدما به وسایل زندگی خودشون وابستگی پیدا می کنن اما این وابستگی به اشیاء نباید جوری باشه تا فضای خونه ما تنگ بشه. اگر دوست دارید که خونه کوچیک خودتون رو به بهترین شکل دکور کنید بهتره با وسایل غیر ضروری که فقط دست و پاگیر هستن، خداحافظی کنید.

سر کمدها و کابینت ها برید و ببینید کدوم وسیله رو چند وقته استفاده نکردید، اگر 6 ماه میشه که اون وسیله هیچ کاربردی براتون نداشته ببخشید یا دور بریزید. در مورد دکوری جات هم هرچیزی که فضاتون رو تنگ و دلگیر کرده از خونه خارج کنید.

little-house-5

little-house-6

چیدمان خونه کوچیک؛ هرچی کمد و کابینت بیشتر، بهتر!

استفاده از همه فضاها در چیدمان خونه کوچیک اهمیت زیادی داره. بگردید و ببینید هر فضایی توی خونه دارید که بدون استفاده مونده اون رو به کمد و کابینت تبدیل کنید تا هرچه بیشتر وسایل رو از جلوی چشم دور و فضا رو خلوت تر کنید.

little-house-7

little-house-8

چیدمان خونه کوچیک؛ تخت های تاشو بهترینن!

خونه های کوچیک حتما اتاق خواب های کوچیکی هم دارن که قرار دادن تختخواب در اون ها فضا رو حسابی تنگ و رفت و آمد رو به اتاق سخت می کنه. بهترین راهکار در این زمینه، طراحی تخت های تاشو هست تا در طول روز، فضای اتاق خواب های شما باز و بزرگ تر باشه.

little-house-1

چیدمان خونه کوچیک؛ به شکل مبلمان و فرش توجه کن

انتخاب مبلمان و فرش برای خونه های کوچیک با خونه های که اندازه معمولی دارن متفاوته. شما باید مبلمان کم حجم با پارچه ساده و ترجیحا رنگ روشن انتخاب کنید تا رنگ تیره و حجم بزرگ مبل ها، فضای خونه شما رو کوچیک تر از چیزی که هست، نشون نده. همچنین مبل ها رو به دیوارها نزدیک کنید تا فضا بازتر بشه.

در مورد فرش هم باید بگیم که در خونه های کوچیک فرش باید کوچیک تر از ابعاد فضای بین مبل ها باشه. پهن کردن فرش های بزرگ، فضای خونه رو کوچیک تر نشون میده.

little-house-3

little-house-9

چیدمان خونه کوچیک؛ آینه فضا رو بزرگتر نشون میده

نکته مهم دیگه در چیدمان خونه کوچیک استفاده از آینه هست. نصب آینه مخصوصا روبروی دیوار پنجره و به طوری که نور رو منعکس کنه میتونه فضای شما رو بزرگتر، پرنورتر و دلبازتر نشون بده و محیط رو دلنشین تر کنه.

little-house-10

اگر به موضوع دکوراسیون علاقمند هستید، اینجا رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها