|

طرز تهیه شامی پیازچه خوشمزه و عالی / یه شام ساده و مقوی که حرف نداره

شاید اسم شامی پیازچه رو نشنیده باشید اما باید بگیم شامی پیازچه یه غذای راحته و در عین حال خیلی خوشمزه ست که می تونه برای شام بهترین باشه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- شامی یا کتلت یه غذای محبوب بین ایرونیاست که انواع خیلی زیادی از اون در تمام نقاط کشور طبخ و آماده میشه. شامی ترش، شامی رشتی، شامی کباب لرستانی، شامی لپه و... فقط چند نمونه از این غذای فوق العاده ست.

جالبه بدونید در تهیه شامی میشه خلاقیت هم به خرج داد و با ترکیب مواد مختلف، یه شامی خاص و خوشمزه درست کرد. شاید تا حالا اسم شامی پیازچه به گوشاتون نخورده باشه اما باید بگیم شامی پیازچه یه غذای سریع و راحته و در عین حال خیلی خوش طعم و عالی که می تونه برای وعده شام بهترین باشه البته برای ناهار هم یه گزینه خوب و مناسبه. در این مطلب، طرز تهیه شامی پیازچه رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

shami-piazche-5

مواد لازم برای تهیه شامی پیازچه

نخود یک لیوان

پیازچه ۵ ساقه

سیر ۲ حبه

پیاز یک عدد

تخم ‌مرغ یک عدد

گوجه ‌فرنگی 4 عدد

پودر سوخاری ۳ قاشق سوپخوری

نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

زردچوبه یک قاشق چایخوری

روغن مایع مخصوص سرخ‌ کردن به مقدار لازم

shami-piazche-4

طرز تهیه شامی پیازچه

مرحله اول

نخود رو از شب قبل بشویید و با مقداری آب خیس کنید. در این مدت 2 تا 3 بار آبش رو عوض کنید. نخود رو آبکش کرده و با آب داخل قابلمه بریزید و اجازه بدید به مدت 3 ساعت بپزه. در نیم ساعت آخر پخت مقداری نمک بریزید و در نهایت نخودها رو آبکش کنید.

مرحله دوم

نخود پخته‌ شده رو در ظرفی ریخته و با گوشت ‌کوب دستی بکوبید تا کاملا له بشه. تخم ‌مرغ، زردچوبه، پودر سوخاری، سیر له شده، پیاز رنده و آب گرفته شده و پیازچه خرد شده رو همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به نخود له شده اضافه و کاملا مخلوط کنید.

shami-piazche-3

مرحله سوم

از مایه شامی پیازچه به اندازه نارنگی کوچیک بردارید و داخل دست فرم بدید. داخل یک تابه روغن مخصوص سرخ‌ کردن بریزید و وقتی داغ شد، دو طرف شامی ها رو سرخ کنید.

مرحله چهارم

شامی ها رو بعد از سرخ شدن روی حوله کاغذی بذارید تا روغن اضافی اونها خارج بشه. سپس داخل ظرف مورد نظرتون بچینید و با گوجه فرنگی حلقه شده و نون تازه سرو کنید. نوش جان.

shami-piazche-2

اگر به آشپزی علاقمند هستید، صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها