|

واژگانی که شما را کم هوش نشان می‌دهند / مبصر کلاس باهوشا نیستی آکبندم دیده میشی

کلماتی وجود دارن که میتونن خیلی زود ما رو تو چشم افراد کم هوش نشون بدن چرا که واژگان اطلاعات فراوونی از شخصیتمون رو می کنند.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- واژه هایی که از دهن ما بیرون میان و از طرفی هم زبان بدن ما میتونن اطلاعات فراوونی در رابطه با شخصیت و درونیت ما به افراد بدن. در این بین هستند کلماتی که میتونن تو یه چشم به هم زدن ما رو تو نگاه و ذهن افراد باهوش و یا کم هوش نشون بدن. البته که این صحبت بر این معنا نیست که کما همیشه باید از کلمات قلمبه سلمبه استفاده کنیم تا تو دید دیگران باهوش به نظر بیایم، بلکه باید بدونیم در برخورد با دیگران چطور میتونیم اثر مثبت داشته باشیم. گاهی اوقات یک کلمه میتونه ما رو اونچه که نیستیم نشون بده چرا که بار منفی داشته و با انرژی اشتباهی که به فرد منتقل کرده ما رو کم هوش نشون داده. اجازه بدین بدون اینکه وقت رو هدر بدیم بریم سراغ اصل مطلب و با این کلمات آشنا بشیم. پس با ادامه مطلب ما همراه باشید.

لبخند-محبت-آمیز-بر-لب-دارد

نگو اهل کتاب نیستم

اگر از دست افرادی هستید که از جملاتی مثل "وقت کتاب خوندن ندارم، یادم نمیاد آخرین باری که کتاب خوندم کی بود، حوصله مطالعه ندارم" به کار میبرید بهتره که خیلی زود تو گفتمان تون تجدید نظر کنید. چرا که کتاب خوندن تار مستقیمی با هوش افراد داره و در واقع کتاب خوندن میتونه دایره .اژگان و فم شما از جهان رو گسترش بده. وقتی شما میگید اهل مطالعه نیستم در حقیقت دارید به دیگران این آلارم رو میدید که علاقه ای به یادگیری چیز های جدید ندارید و بقیه هم فکر میکنن احتمالا چندان در حال رشد نیستید. این رو هم دوندی که اصلا ایرادی نداره که شما علاقه ای به رمان و یا ادبیات کلاسیک ندارید چرا که کتاب ها موضوعات بسیار مختلفی دارند و شما میتونید برید سراغ هر آنچه که دوست دارید. 

6806030b3352869629933a73bbc5ecce

نگو لازم نیست یادداشت کنم تو ذهنم میمونه

احتمالا برای شما هم پیش اومده که دیدین فرد میگه نیازی ندارم بنویسم و همه چی تو ذهنم میمونه، در حالی که این اشتباهه و حافظه جزئیات رو از یاد میبره و از طرفی هم چنین اخلاقی اعتماد به نفس کاذب به فرد میده و در نهایت باعث فقدان نظم در زندگی خواهد شد. اگر اهل نوشتن هستید نه تنها شما کم هوش نیستید ، بلکه اتفاقا نشون میده که اهل دیدن و جزئیات هستید. پس از این کار اصلا خجالت نکشید و با خیالی راحت به کارتون ادامه بدید چرا که یادداشت کردن نشون از تعهدات شما نسبت به کاری هستش که میخواین انجام بدید.

صحبت+کردن

هی نگو تقصیر من نبود

اگر این جمله رو به شکل افراطی استفاده می کنید خب خیلی زود چهره شما در دید دیگران کم هوش خواهد شد. چرا که سرزنش کردن دیگران به خاطر خطاها و یا شکست‌هایی که داشتید بازتاب‌ کننده شخصیت ضعیف شماست و همزمان ه نشون میده که شما خود آگاهی و مسئولیت‌ پذیری ضعیفی دارید! این دو ویژگی هم که ارتباط مستقیم با کم هوشی دارن. البته این بدان معنا نیست که شما باید مسئولیت خطای دیگران رو هم به گردن بگیرید، بلکه اونچه که خودتون خطا داشتید رو قبول کنید. 

به قول روانشناس کارل راجرز، "وقتی خودم رو همون  طور که هستم می‌پذیرم، میتونم تغییر کنم."

چگونه-مثل-افراد-متشخص-صحبت-کنیم-1

واسه همه چی نگو بلدم

روانشناس ها میگن این عبارت میتونه خیلی زود شوما رو تو ذهن و دید دیگران کم هوش نشون بده، چرا که فرصت رشد و یادگیری رو از شما میگیره. گفتن این جمله که خودتون بلد هستید به خصوص اینکه به شکل عجولانه و وسط حرف باشه نشون از تکبر و ذهن بسته شماست. در واقع این حمله چنین حسی رو منتقل میکنه که شما فکر میکنید همه چیز دون هستید و چیزی برای یادگیری واستون وجود نداره. در حالی که افراد باهوش ذهنیت رشد دارن و این و متوجه شده اند که یادگیری یه سفر عمری هستش و هر چقدر هم که بلد باشند باز چیزهای تازه ای برای کشف وجود داره. 

how-to-deal-with-a-boss-who-talks-too-much

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها