|

کناف سقفی متریال نوین خوشگلاسیون سقف / دیگه دلت نمیاد لوستر بزنی چراغ خوابم میشن

کناف سقفی متریال و سبکی نوین و جذاب جهت دیزاین سقف است که خوبی و بدی های خاص خودش رو داره.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزا دیگه پیشرفت تو خیلی موارد ریشه کرده و خب با نفوذی که داشته باعث شده تا بسیاری از متریال و سبک ها هم تغییر کنند و ظاهری جذاب تر و باطنی مدرن تر پیدا کنند. این عناصر در دکوراسیون داخلی نیز بسیار موثر هستند و خیلی از آیتم ها چون به دست تغییرات سپرده شده اند، نمایی جذاب تر به خود گرفته اند. البته که این جذابیت تا چند سال دوام خواهد داشت و ترند میمونه خدا داند و صنعت مد. چرا که دکوراسیون و متریالش هم رست به مانند دنیای مد و فشن دستمایه ترند ها هستند و تاثیر فراوونی از مدرنیته میگیرند. مثلا 15 سال پیش پتینه کاری دیوار ها و یا گچبری های همراه با رنگ کاری در سقف ترند بود، اما امروزه کناف سقفی به روزه و شده باب میل طراحان دکوراسیون داخلی.

کناف سقفی یکی از جایگزین‌های نوین گچ کاری هستش که در اجرای سقف کاربد ایده آلی داره. این صفحات کناف به شکل پیش ساخته هستند که طرح های مختلفی هم دارند. از طرفی این عنصر به دلیل سبکی در وزن و همچنین سهولت نصب و اجرا، خب سرعت بالایی در اجرا پیدا میکنه و چون باعث افزایش وزن سازه نمیشه، میون افراد طرفداران بسیاری داره. اگر علاقمند به آشنایی و استفاده از این آیتم جذاب هستید، پس حتما با ادامه مطلب ما همراه باشید.

کناف سقفی

کناف سقف چیست؟

کناف ها معمولا برای سقف یا دیوار به کار برده میشن که خب یکی از محبوب ترین طراحی های سقف به حساب میان. کناف سقف رو میتونید به دو روش ثابت و متحرک اجرا کنید که خب جهت اتصال اونها باید از اتصالات گچی و یا غیر گچی بهره برد.

کناف کاری ها به دلیل راحت بودن و سرعت در اجراشون باعث شدن تا یکی از پر استفاده ترین انواع سقف کاذب باشند. شما میتونید با استفاده از تایل کناف، سقف هایی با اشکال هندسی متنوع ایجاد کرده و با استفاده از نورپردازی دلخواه، جلوه ای زیبا و جذاب به فضا ببخشید.

کناف سقفی

کناف سقف مدل ثابت

کناف کاری های ثابت یا یکپارچه از زیر سازی سبک و جنس گالوانیزه یا مقاطع ناودانی استفاده دارند.  پنل‌ های گچی اینجورین که یک یا دو لایه‌ از کناف بر روی این زیرسازی نصب می‌ شود و بعد از نصب صفحات کناف، درزهای بین اونها رو با بتونه پر می‌ کنند و سقفی یکپارچه به دست می آورند.

کناف ثابت رو میشه هم به شکل ساده اجرا کرد و هم به صورت طرح‌ دار. سقف کاذب طرح دار انواع متنوعی در اجرا داره که برخی از اونها شامل سقف کنافی گنبدی شکل،  سقف کناف تونلی، سقف کنافی با حاشیه ساده، سقف کناف با نور مخفی در حاشیه، سقف کناف کمانی، سقف کناف منحنی و غیره می باشند.

کناف سقفی

کناف سقفی

کناف کاری سقف به شکل متحرک

از دیگر انواع کناف سقفی مدل مترحکر است که در این روش سقف با تایل‌ های سقفی و سازه‌ های T شکل ساخته میشه. این شبکه‌ های T شکل با آویزهایی قابل تنظیم به سقف وصل میشن که بعد صفحات کناف باید داخل این شبکه ها قرار بگیرند. اگر قصد اجرای سقف کاذب متحرک رو دارید میتونید از تایل های جنس پی وی سی و یا آکوستیک و فلز و گچ و طلق استفاده نمایید.

کناف سقفی

کناف برای حمام و سرویس بهداشتی مناسبه؟

کناف ها از جنسی ساخته میشن که مقاومت در مقابل رطوبت و آب ندارند. این متریال در صورتی که در معرض آب قرار بگیره آسیب میبینه و تغییر شکل هم میده. بنابراین استفاده از کناف در محیط هایی که امکان مواجهه به آب و رطوبت وجود داره، مثل حمام و سرویس بهداشتی و یا حتی آشپزخانه توصیه نمیشه.

به همین دلیل در این جور فضاها باید از سقف هایی که ضد آب هستند و مقاوم هستند استفاده کنید، نه کناف. در یکسری از موارد ممکنه کناف با پوشش هایی همچون پوشش‌ های ضدآب و ضد رطوبت پوشانده بشن تا بتونن در مقابل رطوبت و آب مقاوم بالاتری داشته باشد، اما در نهایت این روش هم توصیه نمیشه. بنابراین تو انتخاب روش ساخت سقف باید شرایط محیطی و نیاز های که دارید رو بررسی کنید تا بتونید بهترین روش برای ساخت سقف رو انتخاب و اجرا نمایید. 

کناف سقفی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها