|

ترفندای عالی برای پاک کردن چسب مایع از روی دست و لباس / بشمار سه از چسب سمج خلاص شو

ریختن چسب مایع روی دست ناخوشاینده و ریختن اون روی لباس میتونه ظاهر بدی به اون بده. راهکارایی هست تا اثر چسب رو از روی دست و لباس تمیز کنید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- برای خیلی هامون پیش میاد که در حین کارهای روزمره مون، اتفاقات غیر مترقبه ای میفته که کلافه و عصبی مون میکنه. مثلا کتری یا ظرف استیل مون می سوزه، یا لاک ناخن رو روی لباس مون می ریزیم یا دست هامون از رنگ مو سیاه میشه و... از این دست خرابکاری ها کم اتفاق نمیفته ولی خب خبر خوب اینه که برای خیلی از این پیشامدهای ناراحت کننده، راهکارها و ترفندایی هست تا بشه جمع و جورشون کرد و اوضاع رو به قبل برگردوند.

یکی دیگه از اتفاقات بد روزمره، ریختن چسب مایع روی دست و یا لباسمون هست که میتونه خیلی کلافه مون کنه. ریختن چسب مایع روی پوست دست، واقعا ناخوشاینده و ریختن این ماده روی لباس می تونه ظاهر بدی به اون بده. راهکارهایی هست تا بتونید اثر چسب رو از روی دست و لباس هاتون تمیز کنید. در این مطلب به توضیح این ترفندهای عالی می پردازیم. تا پایان همراه ما باشید.

glue3

پاک کردن چسب از روی لباس

اگه چسب مایع روی لباستون ریخت ابتدا صبور باشید و اجازه بدید تا چسب کاملا خشک بشه. اگر بخواید چسب مایع خشک نشده رو از روی لباس تمیز کنید، چسب روی لباس بیشتر پخش و اوضاع بدتر میشه.

حالا که چسب روی لباس کاملا خشک شد تا جایی که می تونید چسب رو به آرومی از روی لباس جدا کنید تا به بافت لباستون آسیبی نرسه سپس پارچه یا لباس رو چند ساعت داخل آب سرد خیس کنید. بعد از گذشت 5، 6 ساعت، کمی مایع لباسشویی در محل لکه بریزید و به آرومی ماساژ بدید یا از یک مسواک کهنه نرم استفاده کنید تا لکه چسب از روی لباستون تمیز بشه. سپس اون رو آبکشی کنید و اجازه بدید در هوای آزاد خشک بشه.

glue4

پارچه یا لباس آغشته به چسب مایع رو می تونید با کمک استون هم تمیز کنید. البته ابتدا باید مطمئن بشید که استون به پارچه لباس شما آسیبی نمیزنه. قرار دادن لباس داخل فریزر و منجمد شدن چسب هم میتونه گاهی اوقات اون رو به راحتی از لباس جدا کنه.

glue2

پاک کردن چسب مایع از روی دست

اگر حین کار با چسب مایع، اون رو روی دستتون ریختید، نگران نباشید. با استفاده از استون می تونید اثر چسب مایع رو از روی پوست دست خودتون از بین ببرید. یک پد کوچیک یا یک تکه پنبه رو به استون آغشته کرده و روی محل لکه چسب بمالید. این کار رو ادامه بدید تا چسب از روی دستتون تمیز بشه.

glue5

شاید تعجب کنید اما نمک هم میتونه اثر چسب مایع رو از روی دست شما تمیز کنه. ابتدا مقداری نمک روی چسب بریزید، سپس کمی آب گرم به اون اضافه کنید. خمیر آب و نمک رو روی چسب به مدت یک دقیقه بمالید. دستتون رو دوباره با آب گرم بشویید. سعی کنید هنگام شستن دستتون با آب گرم، چسب رو از پوست جدا کنید.

glue7

با کمک گرفتن از آب گرم و صابون هم می تونید، چسب مایع خشک شده روی دستتون رو پاک کنید. مقداری آب گرم رو با کمی صابون مایع حل کنید و دستتون رو چند دقیقه در این محلول نگه دارید. با کمک دست دیگه محل چسب رو بمالید تا از دستتون جدا بشه.

glue6

این رو هم باید بگیم که استفاده از استون و آب گرم و صابون برای تمیز کردن لکه چسب مایع، میتونه پوست دست شما رو خشک کنه، به همین خاطر بعد از اینکه چسب رو از دستتون پاک کردید، از مرطوب کننده استفاده کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها