|

معماری حیرت‌آور اصفهان / برای شوک شدن از شاهکار معماری فقط باید به این مکان ها سر زد

اگر دلتون میخواد تا با شاهکار هنر معماری ایران آشنا بشید پس حتما سری به اصفهان و معماری اصفهانی بزنید و نهایت لذت رو ببرید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- بی شک معماری ایرانی در سطح جهان یکی از شاهکار ترین سبک و سلیقه ها در معماری می باشد. ایرانی های سنتی پسند که از همون چند صد سال پیش عاشق و شیفته منبت کاری های جذاب و نقوش حیرات آور بوده اند، همچنان بر این سلیقه پا بر جا مانده و دوستش دارند. شهرهای زیادی تو ایرانمون هستن که معماری سنتی رو در خود جا داده اند و تبدیل به مکان های دیدنی و جاذبه های جذاب شده اند. فضاهایی که مردم میرن و از دیدن ساخته های دوره های قدیم لذت می برند. 

یکی از این شهرها که اتفاقا در میون گردشگران طرفداران زیادی هم داره اصفهان است. از طرفی سبک اصفهانی یکی از سبک‌ های معماری ایرانی و البته آخرین شیوه معماری ایرانی محسوب میشه که در واقع خاستگاه آن، معماری بومی آذربایجان بوده اما خب تو اصفهان رشد داشته است. به همین دلیل بهترین سازه‌ های ساخته شده به شیوه اصفهانی، در اصفهان قرار دارند و برای دیدنشون میتونید به این شهر سفر کنید. در ادامه قراره یه سفر ریز داشته باشیم به مکان های دیدنی که ازشون صحبت کردیم. پس با ما همراه باشید و لذت ببرید.

photo_2024-08-28_12-58-02-768x960

خانه معتمدی یا ملاباشی

خانه ملا باشی اصفهان اقامتگاهی تاریخی محسوب می شود که در سال 81 به عنوان یک میراث ملی به ثبت رسیده است. این مکان در مرکز شهر اصفهان قرار دارد و شامل آثاری از دوره های قاجار و زند و صفویه است. وقتی شما وارد این مکان دیدنی می شوید، گرچه که از نمای بیرونی چنان شما رو متعجب و شگفت زده نمی کند، اما فقط کافیست تا به راهرو و به داخل خانه بروید، بی شک مجذوب دکوراسیون و معماری جذاب این خانه خواهی شد. در اینجا شیشه های رنگی و دیوار های آینه ای رو می بینید که بخشی از معماری برجسته  این خانه محسوب می شود. تزیینات گچبری که خانه معتمدی دارد، در بین کاشی های رنگی که تو سقف تزیین شده اند جلوه به شدت منحصر به فردی و ایجاد کرده اند.

photo_2024-08-28_12-58-03-768x960

خانه مشیرالملک انصاری

در اینجا خانه ای تاریخی از یادگاری های دوران صفویه رو می بینید که متعلق به خاندان مشیر انصاری می باشد. این شخص از مستوفیان دربار صفویه محسوب میشد که از شیراز به اصفهان مهاجرت کرده بود. خانه مشیر انصاری به دلیل تزئینات متفاوت و خاصی که دارد بسیار زیبا است و همچنین طراحی سلطنتی چشمه نوازش، از نظر هنر معماری ده هیچ از دیگر بناها جلو زده است. از طرفی هم این اثر ارزنده با دیزاین نقاشی، گچ بری های شاهکارانه، و همچنین آینه کاری های سقفی که داره، تجلی گاه هنر ایرانیان به حساب میاد. خیلی جذابه که این جمله میگیم، شما باید بدونید که ورود به خانه مشیرالملک انصاری یعنی قدم گذاشتن به رویایی ترین بخش تاریخ معماری ایرانیان.

photo_2024-08-28_12-57-57-768x960

f319e1ba01d6ae0b8989b418

کلیسای وانک

و اما نگین شهر اصفهان، که کلیسای وانک نام دارد و جذابیت درخشانی دارد. این بنا با معماری ساده و زیبایی که داره، و البته نقاشی های منحصر به فردش یک اثر تاریخی در میون دیگر کلیساهای ایران محسوب می شود. جالبه که بدونید این کلیسا رو مهاجرین ارامنه در دوره شاه عباس ساخته اند که البته شکلی که الان داره با شکل اولیش متفاوت است. این کلیسا ابتدا تنها برای کاربرد های مذهبی مسیحیان ساخته شد اما امروزه بیشترین توجه به سمت بخش تاریخی و جاذبه فرهنگیشه که مورد توجه قرار میگیره.

photo_2024-08-28_12-57-56-682x1024

میدان نقش جهان

میدان نقش جهان یکی از مهمترین جاذبه های محبوب اصفهان است که وسعت بسیار زیادی دارد. به همین دلیل وقتی به این مکان می روید ساعات زیادی رو مشغول هستید و شاید اصلا متوجه گذشت زمان نشید. 

گشتن و قدم زدن در میدان نقش جهان جذابیت واقعا خاصی دارد و لذتبخش است چرا که هر قسمت این مکان یک بنای تاریخی می باشد که تو هر ساعت از شبانه روز بیرد، زیبایی دلبرانه خود را دارد. آثاری که در این مکان به جای مونده هنوز و همچنان زیبایی تاریخی خود را دارند. از طرفی هم حجره هایی که در اطراف این میدان هستند، مغازه هایی از سوغات اصفهان می باشند که خب گشتن و دیدن این جذابیت ها هم برای خود جالبی خاصی دارد. 

photo_2024-08-28_12-57-59

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها