|

نحوه سفید کردن دندان / کمد پر لباس تا وقتی که دندونات سفید و تمیز نباشن بدرد نمیخوره

اگر دلت میخواد تا لبخندی خوشگل تر و جذاب داشته باشی، پس با این روش های خونگی دندان هایی سفید و ظریف برای خود بساز.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- هیچکسی نیست که دلش نخواد دندوناش سفید باشه. همه آدما زیبایی رو دوست دارن و یکی از بخش های مهم خوشگلی تو صورت هم دندان هاست که خب میتونه هم رو لبخند قشنگ افراد تاثیر مستقیم بذاره و هم رو ظاهر کلی استایلشون. چرا که شما هر چقدر هم که خوشتیپ و جذاب باشید، وقتی در میون افراد و محافل لبخند بزنید و یا دهان باز کنید برای صحبت، و دندان هایی تمیز و سفید داشته باشید، بی شک کل تیپ و ظاهر شما زیر سوال خواهد رفت و ممکنه در لحظه ای کل جذابیت شما بریزه! اصلا به همین دلیلم هست که روش های سفید کردن دندان مثل بلیچینگ انقدر محبوب شده. اما خب خیلی ها هم به گرونی قیمت و صرف وقتی که باید برای این کار داشته باشند فکر میکنن و خب نمیرن سمتش. اما نگران نباشید چرا که در اینجا قراره راهکار های ساده تری رو یاد بگیریم که میتونن دندان های سفید و دلربا بهمون تحویل بدن. پس با ما همراه باشید.

نحوه سفید کردن دندان

دلیل زرد شدن دندان ها 

قبل از هر چیز بهتره که بدونیم اصلا چرا دندان ها زرد میشن. در واقع این اتفاق دلیلای مختلفی داره. یکسری از خوراکی ها میتونن مینای دندان رو که خارجی ترین لایه دندان هستش لکه دار کنند. پلاک دندانی لایه ای زرد می باشد که در صورت خوردن غذا نمایان میشه اما با استفاده از سفیدکننده های مخصوص دندان و مسواک زدن قابل حله. 

تو برخی دیر از موارد هم علت زرد شدن دندان به دلیل پوسیدگی مینای دندان هستش که ایجاد میشه این مسئله باعث دیده شدن عاج دندان خواهد شد. عاج دندان در واقع بافت زرد رنگ و استخوانی دندان است که زیر مینای دندان قرار داره و به همین دلیل دندان شما ممکنه زرد تر به نظر برسه.

نحوه سفید کردن دندان

سفید کردن دندان با روغن نارگیل 

این روش سفید کردن دندان تو هند خیلی مرسومه و هیچ ضرری هم واسه دندان ها نداره. البته که این روش اثبات شده نیست اما خیلی ها مدعا شدن که با این کار دندان هایی سفید تحویل گرفته اند. یکی از باکتری‌ های موجود در دهان که باعث ایجاد پلاک و التهاب لثه میشن، استرپتوکوک موتانس می باشند. روغن نارگیل دارای "اسید لوریک" هستش که خب خاصیت آنتی‌باکتریال داره و جهت از بین بردن باکتری ها به کار میاد. از طرفی هم مثل یک دهان شویه که ضد میکروب هست عمل میکنه.

واسه این کار باید یه قاشق غذاخوری از روغن نارگیل رو داخل دهان ریخته و بچرخونید. روغن رو با فشار از لای دندان ها رد کنید و اجازه بدین که به تمام سطحشون برسه. این روند رو چند دقیقه ای ادامه بدین و بعد روغن رو بریزد بیرون. 

نحوه سفید کردن دندان

با جوش شیرین سفید ترین دندان ها رو داشته باشید

مسواک زدن با جوش شیرین یکی دیگه از روش های سفید کردن دندان به حساب میاد که شما میتونید در این راهکار دونه های جوش شیرین رو مثل یک سمباده بر روی دندان ها بکشید و اونهارو تمیز کنید. از طرفی هم این ماده یه خاصیت قلیایی داره و میتونه محیط دهان رو برای رشد باکتری ها نامناسب کنه. برای سفید کردن دندان میتونید جوش شیرین رو به روش مخلوط با آب هم استفاده کنید و بعد از اینکه مثل یک خمیر شد، با مسواک بزنید به دندان ها.

نحوه سفید کردن دندان

این میوه و سبزیجات میتونن دندانی سفید تحویل دهند

احتمالا شما هم شنیدین که خوردن سیب میتونه دندان ها رو سفید کنه؟ گرچه که این حرکت نمیتونه جای نخ دندان و مسواک رو بگیره، اما واقعیت مسئله اینه که گاز زدن و جویدن میو و سبزیجات ترد مثل سیب و هویج و یا کرفس، میتونه به پاک کردن پلاک از روی دندان کم خبیل خوبی داشته باشه. از سمتی هم آنزیم هایی که داخل یکسری میوه ها مثل آناناس و توت فرنگی وجود داره، میتونه به سفید کردن دندان کمک کنه.

نحوه سفید کردن دندان

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها