|

نکات طلایی برای تهیه سالاد الویه / با این ترفندا طعم اصیلش رو دوباره امتحان کن

اینجا نکات طلایی تهیه سالاد الویه رو بهتون میگیم تا این بار این غذای محبوب و پرطرفدار رو به بهترین شکل درست کنید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- سالاد الویه شاید در دسته پیش غذاها قرار بگیره اما اونقدر ارزش غذایی بالایی داره که خیلی ها اون رو به عنوان شام و یا حتی ناهار هم میل می کنن! سالاد الویه به خاطر قابلیت تزئین زیادی هم که داره، توی خیلی از مهمونی ها، میز پذیرایی رو زیبا و چشمگیر میکنه. مزه سالاد الویه وقتی بچه بودین رو به خاطر میارین؟ اون مزه اصیل و خاص که حالا کمتر تجربه میشه. ولی خب با به کار گرفتن ترفندها و فوت و فن هایی میشه سالاد الویه رو به خوشمزگی روزای بچگی درست کرد. در ادامه نکات طلایی تهیه سالاد الویه رو بهتون میگیم تا این بار این غذای محبوب و پرطرفدار رو به بهترین شکل درست کنید. تا پایان همراه ما باشید.

salad-olivieh-6

طرز تهیه سالاد الویه؛ پختن مرغ

اگر شما هم جزو اون دسته افراد هستید که سالاد الویه رو با مرغ درست می کنن باید بهتون بگیم که روش پختن مرغ مهمه و تاثیر مهمی در مزه و طعم سالاد الویه داره. مرغ رو حدود یک ساعت در آب و نمک در یخچال قرار بدید و بعد آبش رو دور بریزید و با نمک، سیر و پیاز، برگ بو و فلفل سیاه بپزید. یک فنجون از آب مرغی که در نهایت می مونه رو داخل سالاد الویه بریزید.

salad-olivieh-7

طرز تهیه سالاد الویه؛ پختن سیب زمینی

شاید فکر کنید که نحوه پختن سیب زمینی تاثیری در طعم و مزه سالاد الویه نداره اما باید بگیم که اشتباه می کنید. اگر سیب زمینی رو پوست بگیرید، مکعبی خرد کنید و با مقداری نمک و زردچوبه بپزید هم سریعتر می پزه و هم سالاد الویه شما رو خوشمزه تر می کنه. حتی می تونید برای پخت سیب زمینی از مقداری شیر هم استفاده کنید تا بافت سالاد الویه تون لطیف تر و مزه اون بهتر بشه.

salad-olivieh-8

طرز تهیه سالاد الویه؛ پختن تخم مرغ

موقع آب پز کردن تخم مرغ باید حواستون باشه که بیش از حد روی حرارت نمونن چون ممکنه بوی بدی بگیرن. بعد از گذشت حدود 9 دقیقه زرده و سفیده تخم مرغ کاملا سفت میشن و باید اونها رو از روی شعله گاز بردارید. اگر 4 تا تخم مرغ برای تهیه سالاد الویه پختید، بهتره 2 تا از زرده ها رو توی غذا نریزید اینجوری سالاد الویه شما طعم بهتری خواهد داشت.

salad-olivieh-5

طرز تهیه سالاد الویه؛ بلانچ کردن نخودفرنگی

احتمالا شما هم معتقدید سالاد الویه با نخود فرنگی خوشگل تر و خوشمزه تره! برای اینکه نخود فرنگی رنگ قشنگ خودش رو حفظ کنه و تیره نشه باید اون رو بلانچ کنید. برای بلانچ کردن نخود فرنگی، آب رو جوش بیارید و کمی نمک بهش اضافه کنید سپس نخودها رو در آب در حال جوش بریزید. چند دقیقه بعد آبکش کنید و بلافاصله داخل آب یخ بریزید تا پخت اون ها متوقف بشه. اینجوری نخود فرنگی خوشرنگ باقی می مونه و سالاد الویه زیباتر و خوشمزه تر میشه.

salad-olivieh-4

طرز تهیه سالاد الویه؛ پختن هویج

برای تهیه سالاد الویه نیازی نیست تا هویج رو کامل بپزید. هویج رو نیم پز کرده و سپس نگینی خرد کنید. در صورت تمایل می تونید هویج رو رنده کنید و سپس به سالاد الویه اضافه کنید.

طرز تهیه سالاد الویه؛ آماده کردن سس

برای تهیه سالاد الویه، سس مایونز و ماست خامه ای رو ترکیب کنید. استفاده از مقداری جعفری خرد شده، پودر آویشن، سیر رنده شده، کمی آب لیمو ترش تازه و فلفل سیاه طعم سالاد الویه شما رو خاص می کنه. اگر محدودیت دارید از سیر استفاده نکنید و به جاش کمی پودر سیر بریزید.

salad-olivieh-2

وقتی سس رو اضافه کردید کاملا مخلوط کنید سپس سالاد الویه رو تزئین کنید و به مدت حداقل دو ساعت داخل یخچال قرار بدید تا مزه ها به خورد هم بره.

اگر به آشپزی علاقمند هستید، صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها