|

گیاهانی که یکبار آبیاری در ماه بسشونه / گل نازنازی و لوس نمیخوای اینا خوشگلن و سرسخت

در این مقاله چندتا از گیاهانی که در ماه به یکبار آبیاری نیاز دارن رو بهتون معرفی کردیم که نیاز به رسیدگی مداوم ندارن.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- همه ی ما دوست داریم که یه دکور زیبا و جذاب داشته باشیم ولی خب برخی از اوقات پیش میاد که نمیدونیم که این دکور زیبایی که مدنظرمون هست رو چطور بسازیم که خب برای این منظور راه های زیادی پیش روی شما هست فقط باید فرد زرنگی باشید و این راه ها رو شناسایی کرده و ازشون استفاده کنید مثلا یکی از راه های این مدلی که شما میتونید با پیش گرفتن اون به اون خواسته ای که دارید برسید استفاده از گیاهان آپارتمانی در دکور و فضای خونه هست که میتونه جوری کلاس و زیبایی دکور رو بالا ببره که خودتون هم حیرت کنید و انگشت به دهان بمونید از اون چیزی که میبینید و خب در این بین دستتون هم برای انتخاب باز خواهد بود و میتونید انتخاب های متنوعی داشته باشید مثلا گیاهان با برگ رنگی میتونن به فضای شما چنان جلا و زیبایی ببخشن که حد و حساب نداره و همچنین این نوع از گیاهان میتونن نقطه ی کانونی هم در دکوراسیون ایجاد کنن و همه ی توجه ها رو به خودشون جلب کنن.

البته که نگهداری از این سبز رویان جذاب و خاص برای شما مسئولیت به همراه خواهد داشت یعنی شما نمیتونید صرف این که از یه گلی خوشتون اومده به سراغ نگهداری از اون برید چرا که شما در این بین باید به شرایط نگهداری اون گیاه هم توجه کنید و ببینید که چه شرایطی باعث رشد بهتر و بیشتر اون و حفظ حیاتش میشه تا با فراهم کردن اون شرایط مسئولیت خودتون رو به نحو احسن انجام  بدید. هر چند که در این بین یه عده از افراد هستن که نمیتونن از پس رسیدگی مداوم به گیاهان بربیان مثلا آبیاری روزانه ی اون ها براشون سخت هست که خب این افراد باید به سراغ گیاهانی که یه بار آبیاری در ماه میخوان برن که در این مقاله چندتا از اون ها رو بهتون معرفی میکنیم، پس در ادامه برای شناخت اون ها با ما همراه باشید.

گیاهانی که یه بار آبیاری در ماه میخوان

بگونیا از گیاهانی که یه بار آبیاری در ماه میخوان

یکی از گیاهان آپارتمانی پر طرفدار و همیشه سبز که بومی مناطق آفریقا، آسیا و آمریکا هست بگونیاست که از زیبایی منحصر به فردی برخورداره و میتونه در هر فضایی که قرار بگیره اون رو به زیبایی هر چه تمام تر تزیین کنه. این گیاه زیبارو از اون دسته از گل هایی هست که کم آبه و نیاز به آبیاری اونقدر زیادی نداره چون میتونه برای مدت زمان طولانی آب رو در خودش ذخیره کنه و در مواقع لزوم از اون استفاده کنه. البته که شاید در خصوص آبیاری برای این گیاه زحمتی نداشته باشید ولی برای آب هوای اون باید تلاش کنید یه آب و هوای معتدل براش فراهم کنید چون تو هوای خشک و خیلی گرم آسیب میبینه. 

گیاهانی که یه بار آبیاری در ماه میخوان

ساکولنت‌ها از گیاهانی که یه بار آبیاری در ماه میخوان

نوبت معرفی سری دیگه از گیاهان هست که در شرایط کم آبی و سخت هم میتونن به زیبایی هر چه تمام تر رشد کنن و آخ نگن یعنی ساکولنت ها که شما نهایتا هفته ای یه بار به اون ها آب بدید چون این زیبارویان که برگ های گوشتی دارن آب رو در این برگ ها ذخیره کرده و در مواقع لزوم ازش استفاده میکنن. این گیاهان جثه های کوچکی دارن و به راحتی هم قابل جابه جایی هستن و خوبی دیگه شون هم این هست که از نظر ظاهری تنوع بسیار بالایی دارن به همین دلیل شما با هر سلیقه ای که داشته باشید میتونید اون گیاه رو که خوشتون میاد رو از بین اون ها انتخاب کنید. یه نکته ی جالب دیگه هم که در خصوص این بامزه ها وجود داره این هست که شما در صورتی که به اون ها برای مدتی آب ندید باهاتون قهر نمیکنن ولی برعکس این موضوع یعنی در صورتی که زیاد از حد بهشون آب بدید باید منتظر قهر و حتی از بین رفتن اون ها باشید! پس تنها در صورتی که خاک این گیاهان به طور کامل خشک میشه بهشون آب بدید.

گیاهانی که یه بار آبیاری در ماه میخوان

پتوس از گیاهانی که یه بار آبیاری در ماه میخوان

بریم سر وقت یه گیاهی که برای اون دسته از افرادی که در نگهداری از گل و گیاه مبتدی هستن و تجربه ی زیادی هم ندارن بسیار مناسبه یعنی پتوس زیبارو که از اون جایی که شاخه های رونده داره میتونید هم به عنوان یه گلدون آویز داشته باشیدش و هم به عنوان یه گلدون رو میزی اون رو روی میز بذارید. در خصوص زمان آبیاری این گیاه هم باید اون رو در مواقعی که خاکش به طور کامل خشک شده آبیاری کنید.

گیاهانی که یه بار آبیاری در ماه میخوان

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها