|

گیاهان آپارتمانی مقاوم در بدترین شرایط/ اینارو بنداز یه گوشه محلشونم نده همچی رشد کنن

در این مقاله چندتا از گیاهان آپارتمانی مقاوم در بدترین شرایط رو بهتون معرفی کردیم که نیاز به نور زیاد و آبیاری مداوم ندارن.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزا همه به نوعی علاقمند به داشتن گل و گیاه در منزلشون هستن چون به نظرشون این زیبارویان میتونن طوری فضای خونه رو شیک و پیک و خاص جلوه بدن که حد و اندازه نداشته باشه که خب درست هم فکر میکنن چرا که خیلی از طراحان دکوراسیون در این روزها که دکور خلوت و به قولی مدرن شده با زهم از گیاهان غافل نشده و حتما ازشون بهره میگیرن تا فضا رو جلا بدن و در این بین اصلا فرقی نیمکنه که گیاهان آپارتمانی گران قیمت و یا ارزان رو استفاده کنن چون در هر حالت کار اون ها زیبا سازی فضا هست حالا این که از کدوم دسته از گیاهان باشن فرقی در این بین ایجاد نمیکنه.

پس در صورتی که هنوز گل و گیاه در خونه ندارید توصیه میکنیم که بدون لحظه ای درنگ و تامل به سراغ نگهداری از این زیبارویان برید و در صورتی هم که از اون دسته از افراد هستید که معتقدید گل و گیاه به دستتون نمیفته و نمیتونید خوب عملشون بیارید باید این موضوع رو که با چه گیاهی شروع کردید رو بررسی کنید مثلا شاید رفتید سراغ یه گل که پرورشش سخته و هر کسی از پسش برنمیاد در حالی که بهتره در صورت مبتدی بودن از گیاهان آپارتمانی کم دردسر انتخاب داشته باشید و همچنین نکته ی دیگه ای که باعث میشه یه گل زیر دستتون دووم بیاره توجه به شرایط نگهداری اون هست مثلا شاید یه گیاه نور زیاد میخواد ولی خونه ی شما نورگیر نیست پس نباید به سراغ نگهداریه اون برید و یا در برخی از مواقع پیش میاد شما نه حوصله و نه شرایط رسیدگی به گیاه رو دارید بنابراین در این شرایط باید به سراغ گیاهان آپارتمانی مقاوم برید که در ادامه چندتا از اونا رو بهتون معرفی میکنیم، پس با ما همراه باشید.

گیاهان آپارتمانی مقاوم در بدترین شرایط

زاموفیلیا از گیاه آپارتمانی مقاوم در بدترین شرایط

یکی از بهترین گیاهان آپارتمانی مقاوم که بسیار محبوب هست و برای افراد مبتدی در پرورش گل و گیاه هم مناسبه زاموفیلیا هست که به علت نگهداری آسون و رشد بسیار سریعی که داره طرفدارهای زیادی داره. این گیاه به شکل افقی رشد میکنه و از این رو برای هر خونه ای با ارتفاع سقف مختلف مناسبه چرا که شما نگران این نخواهید بود که در صورت کوتاه بودن سقفتون وقتی گیاه رشد کرد باعث کوتاه تر دیده شدن سقف بشه.

شما میتونید با برگ های زیبا و شاخه ایه این گیاه به هر فضایی در خونه زینت ببخشید و اون رو شیک به نظر بیارید چون زاموفیلیا به سبب داشتن این برگ ها یه گیاه لاکچری هم بشمار میاد. این گیاه سایه دوست و مقاوم در برابر نور کم هست و در سخت ترین شرایط شما به ندرت شاهد خشک شدن اون خواهید بود.

گیاهان آپارتمانی مقاوم در بدترین شرایط

لیندا از گیاهان آپارتمانی مقاوم در بدترین شرایط

لیندا یه گیاه مقاوم و زیبا با تنه ی چوبی هست که از برگ های افشان و باریکی برخورداره و میتونه با قرار گرفتن در دکوراسیون شما زیبایی خاص و منحصر به فردی به اون ببخشه. تنه ی این گیاه که به پیاز لیندا شناخده میشه میتونه برای مدت طولانی آب رو درون خودش ذخیره کنه به همین دلیل این گیاه بسیار در مقابل کم آبی مقاومه و در صورتی که آبیاریش رو فراموش کنید باهاتون قهر نمیکنه. این گیاه همچنین در نور کم هم به خوبی میتونه به رشد خود ادامه داده و سالم بمونه هر چند که نور زیاد بیشتر بهش کیف میده.

گیاهان آپارتمانی مقاوم در بدترین شرایط

سانسوریا از گیاهان آپارتمانی مقاوم در هر شرایطی

بریم سر وقت یه گیاه مقاوم دیگه یعنی سانسوریای زیبا و جذاب که یه گیاه بسیار مقاوم بشمار میاد که میتونه توی نور کم هم به خوبی رشد کنه و به آبیاری بسیار کمی هم احتیاج داره. شرایط نگهداری این گیاه بسیار آسون هست و در صورتی هم که برای هفته ها به اون بی توجهی کنید هم باز تحمل کرده و قدش خم نمیشه. یه خوبی دیگه ای هم که این گیاه داره این هست که در طول شب دی اکسید کربن رو جذب و اکسیژن آزاد میکنه و از این رو برای بودن در اتاق خواب هم بسیار خوبه.

گیاهان آپارتمانی مقاوم در بدترین شرایط

پتوس از گیاهان آپارتمانی مقاوم در هر شرایطی

یکی دیگه از گیاهان آپارتمانی که علاوه بر مقاوم بودن شرایط نگهداری بسیار آسونی هم داره پتوس هست که میشه گفت یکی از گزینه های اول برای هر پرورش دهنده ی گل بشمار میره. این گیاه زیبا برگ های رونده و آویز داره که از این رو میتونید اون رو در گلدون های آویز هم قرار داده و از سقف و دیوار آویزون کنید. این گیاه همچنین میتونه انرژی مثبت رو هم توی خونه افزایش بده. شما میتونید پتوس رو تنها در آب و بدون نیاز به خاک هم پرورش بدید.

گیاهان آپارتمانی مقاوم در بدترین شرایط

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها