|

طرز تهیه آش برنج بدون گوشت / با بهترین روش یه غذای خوشمزه و مقوی درست کن

آش برنج یکی از محبوب ترین آش های سنتی ایرونی هست که طعم و مزه خیلی خوبی داره و به راحتی هم آماده میشه. اینجا طرز تهیش رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- آش ها از جمله خوردنی های محبوب برای اکثر ایرونیا هستن و جالب اینه که هر شهر و استانی واسه خودش آش های مخصوص داره که با روش های خاص پخته میشن. تنوع آش ها خیلی زیاده اما آش رشته، آش گندم، آش ترخینه، آش شوربا، آش عباسعلی و... از معروف ترین آش های ایرونی هستن. راستی گرفتن نفخ حبوبات رو بلدی؟

آش برنج هم یکی دیگه از محبوب ترین آش های سنتی ایرونی هست که طعم و مزه خیلی خوبی داره و به راحتی هم آماده میشه. آش برنج خیلی مقویه و میتونه یه وعده غذای کامل برای شما باشه. در ادامه طرز تهیه آش برنج با بهترین روش رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

ash-berenj-5

مواد لازم برای تهیه آش برنج

برنج نیم دانه یک پیمانه

عدس نصف پیمانه

لپه نصف پیمانه

نخود نصف پیمانه

سبزی آش نیم کیلو

نعنا خشک دو قاشق غذاخوری

پیاز 2 عدد

سیر 4 حبه

روغن به میزان لازم

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به میزان دلخواه

آب قلم 4 پیمانه (اختیاری)

*آش برنج رو میشه با گوشت چرخ کرده و گوشت قلقلی هم درست کرد. استفاده از گوشت در این آش اختیاری هست. ضمنا آب قلم رو هم میشه حذف کرد.

ash-berenj-6

طرز تهیه آش برنج

مرحله اول

عدس، لپه و نخود رو از شب قبل به طور جداگانه بشویید و خیس کنید. طی این مدت دو بار آبشون رو عوض کنید. برنج رو هم از چند ساعت قبل بشویید و خیس کنید.

مرحله دوم

نخود رو همراه آب قلم یا آب معمولی داخل یک قابلمه بریزید و بپزید. یک ساعت بعد برنج، عدس و لپه رو به قابلمه اضافه کنید و اجازه بدید با حرارت ملایم بپزن. نیم ساعت آخر پخت سبزی آش برنج رو هم اضافه کنید.

ash-berenj-1

مرحله سوم

پیازها رو پوست بگیرید و در مقداری روغن داخل یک قابلمه تفت بدید. (اگر از گوشت چرخ کرده استفاده می  کنید در این مرحله همراه پیاز تفت بدید.) مقداری نمک و ادویه ها رو اضافه کنید و کمی تفت بدید.

مرحله چهارم

سیر رو له یا رنده کنید و به مخلوط پیاز و گوشت اضافه کنید. سپس نعنا خشک رو ریخته و کمی تفت بدید سپس از روی حرارت بردارید.

ash-berenj-2

مرحله پنجم

مخلوط پیاز، گوشت و نعنا خشک رو به قابلمه برنج و حبوبات اضافه کنید و اجازه بدید تا آش برنج با حرارت ملایم کاملا جا بیفته.

مرحله ششم

وقتی آش برنج کاملا جا افتاد، اون رو در ظرف مورد نظرتون بکشید و همراه سیر داغ، پیاز داغ و نعنا داغ تزئین کرده و سرو کنید. نوش جان.

ash-berenj-4

اگه به آشپزی علاقمند هستید، صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها