|

سانسوریا رو فقط واسه خوشگلی نگه نمیدارن کلی فایده داره؛ یکیش افزایش کیفیت خوابه

خیلیا از گل و گیاه فقط برای زیبایی استفاده می کنند غافل از اینکه کلی فایده دیگه هم دارن. به نظرتون سانسوریا چه فوایدی داره؟

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- سانسوریا جزء گیاهان آپارتمانی پرطرفداره چرا که هم بسیار زیباست هم اینکه شرایط نگهداریش خیلی آسونه کلا گیاه سرسخت و مقاومیست و میتونه خودشو با شرایط به خوبی وفق بده؛ بنابراین برای کسایی که مبتدی هستند هم گزینه بسیار خوبیست.

همان طور که میدونید این روز ها گل و گیاه خیلی طرفدار پیدا کرده البته اکثرا گل ها رو به خاطر زیباییشون میخرن در واقع هدف این که تو دکوراسیون خونه یا محل کار مورد استفاده قرار بدن. شاید براتون جالب باشه بدونید که گیاهان فواید دیگری به جز زیبایی هم دارن به عنوان مثال پتوس میتونه هوای محیط رو مرطوب نگه داره و تو هوای مرطوب ویروس ها نمیتونن به راحتی منتقل بشن لذا نگهداری از پتوس میتونه از شما در برابر ویروس هایی مثل سرماخوردگی و آنفولانزا محافظت کنه. قطعا متعجب شدید و از یه گلدون پتوس چنین انتظاری نداشتید. توی این سری از مطالب میخوایم فواید نگهداری از انواع گیاهان آپارتمانی رو بهتون بگیم پس تا پایان ما با همراه باشید. امروز قراره راجع به سانسوریا صحبت کنیم. به نظرتون چه فوایدی داره؟

استفاده-از-ساسنوریا-برای-دکوراسیون

اگه تو شهر زندگی می کنید داشتن یه گلدوان سانسوریا براتون واجبه

این روز ها آلودگی هوا یکی از بزرگ ترین معضلات زندگی شهری است حالا این که در سطح کلان چه تدابیری برای مقابله باهاش اندیشیده شده بماند اما همه ما میتونیم توی خونه و محل کارمون با انجام دادن یه سری کار های ساده سعی کنیم میزان آلودگی هوا رو کم کنیم. نگهداری از سانسوریا یکی از کار های ساده ایست که میتونید انجام بدید چرا که سانسوریا خاصیت تصفیه کنندگی هوا رو داره.

سانسوریا رو بذارید توی اتاق خوابتون شگفت زده خواهید شد

حتما شنیدید که نباید در اطراف محل خوابتون گیاهان زیادی رو قرار بدید چرا که گیاهان برای انجام عمل فتوسنتز اکسیژن هوا رو جذب می کنند و با این کار باعث کاهش کیفیت هوا و در نهایت منجر به کاهش کیفیت خوابتون میشن. جالبه بدونید که در مورد سانسوریا قضیه کاملا برعکسه؛ سانسوریا در شب با تبدیل کربن‌دی‌اکسید به اکسیژن، میزان اکسیژان هوا رو بالا میبره و این عمل باعث بهبود هوای تنفسی شما میشه که در نهایت منجر به افزایش کیفیت خواب میشه.

انواع-گل-سانسوریا

برای از بین بردن بوی بد هوا سانسوریا علاجه

همان طور که گفتیم یکی از مهم ترین خواص سانسوریا تصفیه کردن هوا می باشد بنابراین اگه تو محیط هایی کار می کنید که از مواد شیمیایی زیاد استفاده می کنند مثل سالن های زیبایی سانسوریا میتونه تو از بین بردن بوی بد رنگ و مواد شیمیایی خیلی موثر واقع بشه.

خب با این همه فایده ای که سانسوریا داره بیراه نیست که ازش به عنوان یک گیاه همه چیز تمام یاد کنیم. بنابریان سانسوریا انتخاب بسیار مناسبی برای خونه، محل کار و هدیه دادن می باشد. اگر فواید دیگه این گیاه جذاب رو میدونید در قسمت نظرات برامون بنویسید تا به اشتراک بگذاریم.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها