|

نور آفتاب موهای رنگ شده را می‌پزد / اگه حتی یکم نگران موهاتی پس این کارارو انجام بده

اگر موهای شما هم در اثر زیر نور افتاب بودن دچار اسیب و سوختگی شده، پس حتما با این مطلب همراه باشید تا با راه حل هایی مناسب اشنا بشیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- آفتاب نه تنها پشتش به ما نیست، بلکه کاملا هم روش به ماست و داره به شکل مستقیم قورتمون میده. این نور زیاد خورشید هم میتونه پوست ما رو اذیت کنه و تحت تاثیر قرار بده، و هم میتونه بر روی آسیب دیدگی موهای ما به شکل مستقیم موثر باشه و صدمه بزنه. در واقع نور خورشید میتونه موهای ما رو بدون اینکه متوجه بشیم بسوزونه و کدر کنه.

خیلی از متخصصان پوست و مو بر این نظرند که اشعه ماوراء بنفش میتونه ساقه های مو رو بپزه! و این آسیب دقیقا وقتی آشکار میشه که موهای رنگ شده شما حالت پژمردگی و رنگ پریدگی و خشکی پیدا کنه. حتی موهایی که رنگ شده نیستن و نچرال هستند نیز از استرس حاص نور خورشید رنج می برند. اشعه نام برده از نور میتونه موهای شما و خشک کرده و کوتیکول نرمال و یا لایه بیرونی ساقه مو رو خشن کنه. اما راه حل چیست؟ شما میتونید بدون استفاده از مواد شیمیایی و با کمک مواد طبیعی از موهای خود در تابستان مراقبت کرده و اونهارو سالم نگه دارید:

638768

موها رو به شکل مستقیم زیر نور آفتاب طولانی مدت نزارید

یکی از بهترین راه حل ها اینه که وقتی زیر نور خورشید هستید از شال نازک و یا کلاه جهت پوشاندن سر و موها استفاده نمایید. مخصوصا اگر موهایی رنگ شده دارید. این کار میتونه علاوه بر محافظت از موها در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید، به پوست سر شما هم کمک کنه رطوبتش رو حفظ کنه. در واقع استفاده از کلاه همچنین میتونه اسب های ناشی از باد رو هم کم کنه و اگر موهاتون مستعد به گره خوردن باشه، ازشون مراقبت کنه.

3-9

موهاتون رو آزاد بگذارید

خیلی از خانوم ها هستن که موهاشون رو به شکل سفت و خشن با کش مو میبندن که خب این کار هم میتونه باعث آسیب به موها بشه چرا که مو زیر کش کشیده شده و دچار پارگی میشه. مخصوصا که اگر موهاتون در اثر گرمای تابستون خشک شده باشه.

5745

کمتر موهاتون رو بشورید

تو فصل تابستون موهاتون رو در هفته دو سه بار بشویید و این رو بدونید که شستشوی مکرر مو میتونه چربی طبیعیش رو از بین ببره و منجر به خشکی بشه. از شستشوی روزانش خودداری کنید و یک روز در میون این کار رو انجام بدید.

8a225c0c-5163-46ca-b634-f75dae291a3b

استفاده از لوازم حرارتی رو به حداقل برسونید

استفاده زیات ابزار های حرارتی مثل اتو مو و سشوار و حالت دادن ای فراوون، باعث میشه تا موهاتون خشک شده و آسیب ببینه. در عوض اجازه بدین تا موها بافت طبیعی خودشون ور داشته باشند و تا حد امکان موی خیس رو تو هوای ازاد به شکل رها خشک کنید.

long-hair-style-1

از شونه دندانه درشت استفاده کن

سادتون نره وقتی که موها خیس هستن از شونه کردنشون خودداری کنید ، چرا که یان شرایط میتونه باعث شکننده شدن بیشتر موها و همچنین ریزش بشه. اجازه بدین تا کیم نم موا کم بشه و بعد با شونه دندانه درشت به آرومی شونه کنید. این شونه ها میتونن نسبت به برس گره ها رو ملایم تر باز کنند.

Perm-Damaged-Hair

خوراکی هایی که میتونن مواد مغذی رو به موها برسونن

موها نیز درست به مانند بدن از مواد مغذی مصرف می کنند و نیاز دارند. شما میتونید با داشتن یک رژیم غذایی مناسب و سالم، موهای خود را به بهترین نحو تغذیه نمایید. میوه‌ها، سبزیجات و پروتئین‌ هایی که چربی ندارند مصرف کنید تا ویتامین‌ ها و مواد معدنی لازمه رو جهت درخشندگی مو دریافت نمایید. رژیم‌ های غذایی سالم اغلب مواد مغذی ضروری مثل ویتامین‌ های A، C، E و بیوتین رو هم فراهم می‌کنند و باعث رشد و استحکام بیشتر مو خواهند شد. همچنینی بهتره که تو طول روز مقدار زیادی آب بنوشید تا موها و پوست سرتون به خوبی هیدراته بمونه.

e2106ac7aa98469684e9c02cad7a9cf9

محصولات ضد آفتاب رو انتخاب کنید

فقط پوست صورت نیست که نیاز به ماسک و ضد آفتاب داره، بلکه موها نیز در طول تابستان نیاز به دریافت آنتی اکسیدان و محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش دارند. شما میتونید با استفاده از ماسک مو و دیگر محصولات مراقبتی ضد آفتاب موهاتون رو در مقابل اشعه UV محافظت کرده و موها رو سالم نگه دارید.

main-pic

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها