|

ترفندای خونگی برای از بین بردن رسوب کتری و سماور / راههای سریع که خیلی خوب جواب میدن

با ترفندهای خونگی ساده که توی این مطلب بهشون اشاره می کنیم می تونید خیلی سریع تجمع رسوبات کتری و سماور رو از بین ببرید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- اثر رسوبات آب روی سطوح، شیرآلات و داخل ظروف خیلی روی اعصابن و باید تا خیلی روی هم تلنبار نشدن و تمیز شدنشون سخت نشده، دست به کار شد و اونا رو از بین برد. مثلا از بین بردن رسوب کاشی و سرامیک حمام روش های خاص خودش رو داره یا با روش های خونگی میشه رسوب دوش و شیر آلات رو تمیز کرد و...

وسایلی مثل کتری و سماور هم به خاطر کاربردشون خیلی در معرض رسوب گرفتن هستن و اگر به موقع تمیز نشن، کیفیت آب جوش مصرفی رو پایین میارن. اما نگران نباشید، میشه با ترفندهای خونگی ساده این تجمع رسوبات رو از بین برد و کتری و سماور رو تمیز کرد. توی این مطلب روش های خونگی از بین بردن رسوبات کتری و سماور رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

raferosubat1

تمیز کردن رسوبات کتری و سماور با سرکه

سرکه یه ماده طبیعی و معجزه گر توی خونه ست؛ غیر از مصرف خوراکی سرکه، میشه از این مایع شگفت انگیز در تمیزکاری و خونه داری هم استفاده های زیادی کرد. از بین بردن رسوبات کتری و سماور یکی از این کارهاست که میشه با سرکه انجام داد.

raferosubat4

مقداری سرکه داخل کتری و یا سماور بریزید و اجازه بدید به مدت 10 تا 15 دقیقه بجوشه. بعد از این مدت، رسوب ها از جداره داخلی کتری و سماور به راحتی جدا میشن. اگر لایه نازکی از رسوب داخل کتری و یا سماور مونده با سیم ظرفشویی نرم اون رو تمیز کنید.

بعد از این کار سماور و یا کتری رو آبکشی کرده و پر از آب کنید و دوباره بذارید چند دقیقه بجوشه. این آب رو دور بریزید و حالا کتری شما آماده مصرف دوباره ست.

تمیز کردن رسوبات کتری و سماور با جوش شیرین

ترفند بعدی برای از بین بردن رسوبات کتری و سماور استفاده از جوش شیرین هست. به این منظور یک پیمونه جوش شیرین رو با 4 پیمونه آب مخلوط کنید و داخل کتری و یا سماور خودتون بریزید و 5 تا 7 دقیقه زمان بدید تا بجوشه. سپس حرارت رو خاموش کنید و چند ساعت اجازه بدید کتری و یا سماور بمونه تا رسوبات کاملا از اونها جدا بشه. سپس کاملا آبکشی کرده و از کتری و سماور خودتون مجددا استفاده کنید.

raferosubat5

اگر با یک بار انجام دادن این ترفند، رسوبات کتری و یا سماور تمیز نشد، این کار رو دو یا سه بار تکرار کنید.

تمیز کردن رسوبات کتری و سماور با نوشابه

یه ماده دیگه که میتونه رسوبات کتری و سماور رو از بین ببره، نوشابه ست. اسید کربنیک موجود در نوشابه باعث میشه تا رسوبات کتری و سماور جدا و تمیز بشه.

raferosubat2

برای تمیز کردن رسوبات کتری و سماور، مقداری نوشابه داخل کتری و یا سماور خودتون بریزید و نیم ساعت زمان بدید تا نوشابه داخل اونها بجوشه. می بینید که رسوبات از داخل ظروف جدا شده و آماده تمیز کردن و استفاده مجدد هست. رسوبات رو جدا کرده و کتری و سماور خودتون رو کاملا آبکشی کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها