|

5 نشانه ای که میگه فرد در حال دروغ گفتن است / از شناسایی زبان بدن تا شوخی‌های خاص

خیلیا هستند که به راحتی میتونن دروغ بگن و ما هم باور کنیم، اما روانشناسان بر این باورند که نشونه هایی هست که میگه این فرد در حال دروغ گفتنه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- در این جهان هیچ پنج انگشتی شبیه به هم نیست. این یعنی حتی اعضای یک خانواده که از کودکی و بود تولد هم با هم بزرگ شده و زندگی کرده اند، شبیه به یکدیگر نیستن چه برسه به افراد مختلف در جامعه. به همین دلیل خلقیات متفاوت هستن و رفتارها مختلف. همین میشه که وقتی افراد داخل روابط عاطفی که میرن با مشکلات فراوونی مواجه میشن چرا چون یا بیش از اندازه با هم تفاوت فکری دارند، و یا اینکه به تفاوت ها احترام نگذاشته و بلد نیستند چطور باید با تفاوت ها ساخت. 

اما در این بین هستند کسانی که بازیگران خوبی هستند. صداقت در رابطه یکی از مهمترین بخش ها محسوب میشه که یکسری از افراد به خوبی میتونن به ظاهر چیزی که نیستند رو نشون بدن و وانمود کنند. مثلا یکی از این موارد صداقت هستش که خب در واقع فردی که واقعا صادقه با فردی که تظاهر به صداقت میکنه فرق داره. اغلب این تفاوت ها در رفتار افراد معطوفه که خب فرد ناصادق سعی داره تا با واژه ها شما رو فریب بده اما خب رفتارشون با گفته ها زمین تا آسمون متفاوته. اما نگران نباشید چرا که روانشناسان برای این شناسایی این دست از افراد نشونه هایی اعلام کردن. در این مطلب قراره با یک سری از این نشونه ها آشنا بشیم تا به راحتی زبان بدن و زبان گفتار اونها رو بشناسیم.

654654

کسی که باهات صادق نباشه تو فرار کردن استاده

اغلب افرادی که ناصادق هستند خیلی عالی و خوب میتونن از گفتن حقیقت طفره برن. وقتی شما از اونها به شکل مستقیم سوالی می پرسید معمولا به شکل نصفه نیمه پاسخ میدن و یا اینکه به طور کل از گفتن حقیقت اجتناب می کنند. طفره رفتن این افراد از بیان حقیقت یکی از بزرگ‌ترین نشونه های افشا‌کننده خوده واقعیه اونهاست. کارل یونگ در این رابطه میگه میگه: "هویت شما را کاری که انجام می‌دهید و نه کاری که می‌خواهید انجام دهید، روشن می‌کند."

همیشه این رو بدونید که رفتار افراد بلندتر از گفتارشون صحبت میکنه و اگر رفتار و حرف های فردی با هم مطابقت نداشته باشه، مشخص میشه که او اونقدر ها که نشون میده صادق نیست. شما باید توجه کنید که چجوری به سوالهای شما پاسخ میدن و اگر فرد مداما در حال طفره فتن باشه، به طور واضح نشون میده که فرد اونقدر ها هم باهاتون صادق نیست.

دقت کن به چشمات چجوری نگاه میکنه

درسته که میگن فرد نباید چشماش رو بدزده و برقراری تماس چشمی نشونه ای از صداقته، اما نباید فرموش کنید که بیش از اندازه بشه برعکس میشه. درست است که برقراری تماس چشمی نشانه‌ای از صداقت است اما زیاد از حد چنین نیست. در واقع افرادی که ناصادق هستند اونقدری با شما تماس چشمی برقرار می کنند که شما رو آزار بدن. پل اکمان، روان‌شناسی که آثارش در شناسایی دروغگویان شهرت زیادی دارد، پیشنهاد میده که افراد بیشتر وقتا وقتی صداقت ندارند با استفاده از تماس چشمی دروغین میخوان این موضوع رو پوشش بدن و بگن صادقن. یادتان باشد که صداقت درباره تعادل است. تو اینجور مواقع بهتره که از غریزتون استفاده کنید و ببینید شخص در حال دروغ گفتنه یا نه.

به داستان هایی که تعریف میکنه دقت کنید، زیادی پر جزئیاته؟

تا به حال با فردی روبرو شده اید که احساس کنید داستان هایی که تعریف میکنه بیش از حد با جزئیاته؟ این افراد اغلب تموم دیتیل و لحظات داستن رو حفظ هستند ئ تند تند بازگو می کنند جوری که گویی فرد در حال گفتن یک داتسن تمرین شده هستش، تا یادآوری از یک داستان صادقانه. در واقع وقتی داستان های افراد زیادی دارای جزئیات میشه و به عالی ترین شکل ممکن تعریفش میکنه، احتمالا داره دروغی که خود ساخته رو به گوش شما میرسونه و به قدر کایف حرف هاش صادقانه نیست. زندگی واقعی واقعا پیش بینی نشده و بهم ریخته هستش ، اگر فردی برای شما یک داستان شسته رفته و دقیق تعریف کرد، کمی باید آگاه تر برخورد کنید.

64646

زبان بدن‌ شون رو اینجوری بشناسید

فراموش نکنید که افراد ناصادق اغلب دروغاشون رو تمرین می کنند و برای بهتر باور شدنشون هم از زبان بدن استفاده دارند. مهمه که یادمون باشه بخش زیادی از ارتباط از طریق زبان بدن و بحن ها منتقل میشه. اگر زمانی که دارن اطلاعات مهم و حساسی رو بیان می کنند زبان بدن اونها بیش از اندازه راحته، احتمال بی صداقت بودنشون زیاده.

شوخی هایی که میتونن سرپوش دروغی باشند

شوخی کردن اغلب برای بهبود خلق هستش، اما زمانی هم می بینید که جهت سرپئوش گذاشتن ر روی واقعیتی هستش که داره کتمان میشه و صادقانه بیان نمیشه. افرادی که صادق نیستند، اغلب از شوخی برای تحریف حقیقت یا اجتناب از پاسخ دادن به سوالهای آزاردهنده استفاده می‌کنند.

89962668

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها